logo

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Většina firem používá pro svůj chod různé vnitropodnikové informační systémy. Aby však z nich byla data k dispozici každému, kdo s nimi potřebuje pracovat, je důležitá jejich vzájemná integrace - buď přímou cestou, nebo přes integrační platformu.

Jedním z nejběžnějších způsobů propojení systémů je spolupráce mezi ERP, což je systém pro plánování podnikových zdrojů, a CRM, tedy platformou pro řízení vztahů se zákazníky. Každý z těchto systémů částečně disponuje funkcemi toho druhého.

Přesto je dobré pro velké firmy, které potřebují skutečně profesionální řízení procesů, když zaměstnanci využívají každý své specializované nástroje, jež spolu ale dokážou navzájem komunikovat. Zcela typickým příkladem tak bývá spojení systému SugarCRM a jakéhokoliv dalšího ERP systému.

"I když může být integrace CRM s ERP jednosměrná, nebo obousměrná, je ve většině případů výsledkem spolupráce těchto dvou entit výstup v CRM systému. V praxi to potom vypadá tak, že v CRM obchodník vytvoří nabídku na službu či produkt, kterou zašle klientovi. Ten ji odsouhlasí, v systému se buď ručně či automaticky změní stav nabídky a obchodník zadá podklady k fakturaci. Po zaplacení částky klientem se platba promítne na bankovním účtu a následně v účetní části ERP systému, z nějž se data propíšou do CRM. Obchodník, potažmo jeho nadřízení až po vedení společnosti, mají díky takové integraci k dispozici důležitá data, která by jinak zůstala uložená pouze v účetním systému a musela by se do souhrnných reportů importovat jinou cestou," vysvětluji smysl integrace Jiří Sommer, Sales Executive ze společnosti Algotech, která je jedním z hlavních implementátorů systému SugarCRM v regionu střední Evropě.

Samotný proces integrace systémů není nijak náročný a nezabere příliš mnoho času. Velkou péči je však potřeba věnovat veškerým přípravám a nastavit systém, do nějž se budou data propisovat tak, aby s nimi uměl dobře pracovat. I proto před realizací zakázky probíhá mnoho schůzek a implementátor též vypracuje zevrubnou analýzu.

Analytik přijede do firmy a nechá si vysvětlit opravdu úplně všechno, co bude třeba. Vyzpovídá při tom mnoho různých lidí na všech pozicích, kteří s integrovaným systémem budou přicházet do styku, a to včetně nejvyššího managementu - cílem je získání detailních informací o tom, co přesně uživatelé od propojení očekávají a co potřebují.

Součástí těchto rozhovorů je i spolupráce s IT oddělením, s nímž se řeší různé konfigurace, vytvářejí se přístupy a podobně. Analytik následně zpracuje dokument, v němž jsou popsány veškeré procesy integrace CRM systému a veškeré nastavené cíle.

Zvolením hostování SugarCRM v cloudu v datacentrech Algotech odpadají zákazníkovi veškeré náklady na potřebu vlastního IT zázemí včetně zajištění bezpečnosti. Bezpečný cloud a vhodně zvolené CRM řeší i část důležité agendy GDPR.

Algotech datacentrum se nachází v České republice, což zákazníkům výrazně ulehčuje následnou komunikaci i servis. A tímto momentem vlastně začíná skutečná a hmatatelná integrace systému. V datacentru je totiž potřeba vytvořit kompletní infrastrukturu pro klienta a připravit servery.

V ideálním případě jsou pro klienta připraveny tři, jeden je dedikovaný pro provoz, druhý pro akceptaci změn a třetí pro vývoj a testování. Následně se na ně CRM nainstaluje a vytvoří se URL link, přes který se klienti mohou přihlašovat.

Vlastní propojení s ERP systémem je finálním krokem celého procesu a postup je shodný při integraci on premise i v cloudu, a to především přes komunikační rozhraní API.

Samotná integrace však může probíhat dvojím způsobem. Každý je vhodný pro určité situace. Pokud má firma více než dva vnitropodnikové systémy a požaduje, aby se integrované CRM zapojilo do sdílení dat se všemi ostatními, je vhodné propojení provést pomocí integrační platformy.

Při takzvaně bezešvé integraci totiž hrozí riziko, že se budou systémy vzájemně zpomalovat. Platformu lze buď naprogramovat na zakázku, nebo použít některý z licencovaných produktů, což bývá už s ohledem na licence nákladnější variantou.

Pokud ale klient potřebuje integrovat jeden až dva systémy s CRM, tak lze proces udělat touto bezešvou integrací přímo přes API.

Ať už se jedná o tvorbu platformy, nebo o přímou integraci, volíme raději variantu programování, kdy lze veškeré funkce vytvořit přímo na míru zákazníkovi tak, aby měl všechna potřebná data vždy na jednom místě a mohl s nimi efektivně pracovat.

Další články k tématům - API - cloud - CRM - datacentrum - ERP - GDPR - integrace - SugarCRM - Jiří Sommer

Článek ze dne 17. prosince 2021 - pátek

Další články od Algotech, a.s.

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste

Business Intelligence workshop

Produktový brunch DNS k tématům VoIP, IP office, cloud a CRM

Komunikační infrastruktura Avaya na ZOH 2014 Soči

Úspěšná spolupráce Algotech a ČVUT

Josef Pavlis je Výkonným zástupcem generálního ředitele Algotech

Algotech komunikuje se zákazníky i odbornou veřejností na sociálních sítích