logo

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Umělá inteligence v cloudových aplikacích dokáže firmám pomáhat při zpracování dat ve smyslu prediktivní business intelligence (BI), nebo např. jako analytický a prediktivní nástroj v oblasti zákaznické podpory či kybernetické bezpečnosti.

Každá firma v dnešní době generuje obrovské množství dat. Pokud má svá data v cloudu a využívá k práci běžné cloudové informační systémy, může s těmito daty také pracovat velmi efektivně, neboť téměř každá taková aplikace má k dispozici business intelligence nástroje - tyto systémy pak dokáží vytvářet nad veškerými nahranými daty prediktivní reporty.

"Využívání cloudových analytických a prediktivních nástrojů tak může podnikům i jejich zaměstnancům nejen zefektivnit vnitřní procesy a výkonnost zaměstnanců, ale také uspořit finanční náklady v oblasti servisu strojů, skladového managementu. A v neposlední řadě přímo zvýšit zisk díky precizně zpracovaným reportům. Výhodou je i to, že drtivá většina management cloudových aplikací pro tyto své BI funkce využívá analytických platforem Google, Microsoftu či Amazonu, takže práce s daty probíhá pomocí globálního sdílení těch nejlépe vytvořených algoritmů," říká Petr Loužecký, expert na cloud a ředitel cloudových služeb ze společnosti Algotech.

Příklady využití umělé inteligence v cloudu:

Trendy v oblasti umělé inteligence pro rok 2022:

Využití umělá inteligence v péči o zákazníky

Další cloudovou oblastí, kde se využívají analytické a prediktivní nástroje, jsou aplikace pro segment telco a komunikaci se zákazníky. Prakticky vzato, všechny chatboty a voiceboty využívají těchto algoritmů.

Z položeného dotazu algoritmus vybere klíčová slova a na základě analýzy těchto klíčových slov se zákazníkem poté začne komunikovat. Funguje to velmi dobře, zákazník mnohdy vůbec nepozná, že na druhé straně hovoru nesedí člověk, ale někým vytvořený algoritmus.

Kromě toho umělá inteligence dokáže zpracovávat analýzy i klasických hovorů call center se zákazníky. Do jisté míry tak může nahradit supervisory, kteří proposlouchávali náhodně vybrané hovory a na nich hodnotili to, jak zaměstnanci s klienty komunikují.

Cloudové aplikace jsou schopné hovory procházet, provádět analytiku obsahu, emocí, relevance i přepsat v reálném čase do textové podoby.

Uchovávání hlasu je velmi náročné na prostor, takže algoritmus nahrávku jednoduše přepíše a provádí pak analýzu textu. Poradí si dokonce i s tak těžkým jazykem, jako je čeština.

Určitou úroveň zákaznického servisu má dnes téměř každá firma, která nabízí produkty nebo služby. Proto se využívání cloudových analytických nástrojů v oblasti telco hodí prakticky pro každou z nich.

Umělá inteligence jim totiž umožní kvalitnější a systematickou práci se zákaznickou zkušeností, což v konečném důsledku opět vede k lepšímu renomé a vyšším ziskům.

Článek ze dne 4. února 2022 - pátek

Další články od Algotech, a.s.

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu

Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP

Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste

Business Intelligence workshop

Produktový brunch DNS k tématům VoIP, IP office, cloud a CRM

Komunikační infrastruktura Avaya na ZOH 2014 Soči

Úspěšná spolupráce Algotech a ČVUT

Josef Pavlis je Výkonným zástupcem generálního ředitele Algotech