logo Algotech, a.s.

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Digitalizace je kompletní transformací byznysu, která díky všem možným digitálním technologiím přinese firma zákazníkovi nový produkt či službu. A nebo pomůže stávající produkt či službu dostat k zákazníkům jednodušeji, přívětivěji. Bezpečná a hlavně dostupná infrastrukturu je základním předpokladem úspěšného procesu digitální transformace.

Digitalizace firem v České republice by se dala rozdělit do několika kategorií - v té první jsou firmy, které se zatím digitalizací příliš nezabývají, protože to pro ně vzhledem k jejich velikosti či zaměření nemá až tak velký význam. Další skupina firem má z digitalizace spíše obavy, a proto zatím váhá, i když by u nich přechod na moderní technologie smysl měl.

U dalších, zejména ve výrobě, je problém s tím, že hojnějšímu využívání robotů a digitálních technologií brání nedostatek kvalifikovaných lidí, kteří by v sobě dokázali spojit znalosti z výroby a IT.

A pak jsou společnosti, které zavádí nové technologie a modernizují si jimi stávající procesy. Mezi tyto technologie patří např. přechod do cloudu, využívání umělé inteligence a IoT.

"Za příklad úspěšné digitální transformace považuji třeba firmu Fotolab. Dříve se věnovali pouze vyvolávání fotografií, s nástupem chytrých telefonů a digitálních fotoaparátů se přeorientovali i na tisk snímků, ale zákazník stále musel přijít osobně na pobočku s fotografiemi na CD či USB flash disku. Ta změna byznysplánu přišla, když firma vytvořila online platformu, která přináší zákazníkům mnoho různých variant, jak zpracovat jejich fotografie bez nutnosti návštěvy pobočky. Celou zakázku lze vyřídit z pohodlí domova. Dalším příkladem úspěšné digitalizace v českém prostředí je např. oblast bankovnictví. Celá tato oblast se s transformací vypořádala skvěle a netrvalo to ani tak dlouho. Už vznik internetového bankovnictví před dvaceti lety byl prvním velkým krokem. Současný posun k mobilnímu bankovnictví dotáhl to, co to internetové před dvaceti lety začalo - a vývoj v této oblasti se stále zrychluje," říká František Zeman, generální ředitel společnosti Algotech.

Velkou změnou prošla i oblast zákaznické podpory, vznikly celé komunikační platformy, do komunikace začala vstupovat i umělá inteligence, která už dokáže některé požadavky zákazníků odbavit zcela sama.

Naopak ve výrobě se digitalizace příliš nedaří - zde je však potřeba rozlišovat několik věcí. V automotive digitalizace a robotizace postupuje dobře. Ale v mnoha dalších odvětvích a zejména tam, kde si třeba roboty firmy pořídily v rámci dotací, jim teď zařízení stojí v koutě, protože na transformaci nebyly připravené personálně.

Obecně vzato je málo lidí, kteří dokáží skloubit znalosti z IT a výroby, a třeba menším firmám se takoví lidé prakticky nedostávají. Tohle je tedy velký úkol pro české školství, které musí začít produkovat větší množství technicky vzdělaných absolventů se specializací IT v průmyslu. A také je důležité, aby podniky, které nevyrábí sériově, nýbrž kusově či v menších sériích, pochopily, že digitalizace a robotizace dokáže pomoci v byznysu i jim.

Pro úspěšnou digitalizaci a transformaci byznysu, by si firmy měly připravit správné podmínky - tedy je třeba mít kvalitní, bezpečnou a hlavně dostupnou infrastrukturu. Takové parametry dokáže v současné době zajistit pouze přechod do cloudu. Určitě je také důležité pořídit si kvalitní ERP a CRM systém a ošetřit si komunikační kanály.

Až toto budou mít, pak teprve mohou uvažovat o digitální transformaci. Kvalitní infrastruktura a softwarové zázemí je nutnou podmínku pro to, aby mohl být přechod úspěšný. A pak je třeba nabídnout zákazníkům produkt, který je podpořený těmito digitálními technologiemi.

Cloud, ERP či CRM systémy nejsou cílem, jsou jen prostředkem, který firmě pomůže lépe zacílit a lépe pracovat s informacemi, které od zákazníků přicházejí, a lépe jim dodat nějaký produkt či službu.

Článek Algotech, a.s. ze dne středa 13. dubna 2022

Další články od Algotech, a.s.

Výhody migrace do cloudu v kontextu se zavedením směrnice NIS2

Moderní call centrum v cloudu

Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky

Český cloud a jeho výhody pro podnikání

ERP v cloudu s garancí bezpečnosti a dostupnosti dat

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu

Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP

Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste