logo Algotech, a.s.

Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky

Přestože se komunikace vlivem pandemie na jistou dobu zcela přesunula do online prostředí, ukázalo se, že pro některé cílové skupiny je nutné nadále volit tradiční formy oslovení. Většina společností proto volí tzv. omnichannel komunikaci, tedy tu nejvhodnější a individuálně cílenou podle celé řady kritérií.

"Během pandemie covidu se život přesunul na dlouhé měsíce do online světa - pobočky byly zavřené a jediným způsobem, jak se s obchodníkem či poskytovatelem služeb bylo možné spojit, byl internet. Tato situace ale současně ukázala, že fyzická komunikace mezi lidmi je základním stavebním kamenem života a nelze ji opomíjet. Online komunikaci chybí emoce a její efektivita závisí zejména na správném zacílení. Právě proto se začíná prosazovat omnichannel přístup - pravidlo, podle něhož se pro klienta individuálně vybírá forma komunikace, i kdyby mělo jít o telefonáty na pevnou telefonní linku nebo zasílání papírových dopisů," říká Josef Pavlis, ředitel divize Telco ve společnosti Algotech, která poskytuje podniková IT řešení a cloudové služby s tím, že do platformy umí integrovat také např. i chatboty.

Možnosti CRM

Datatabáze klientů obsahují mnohdy desítky tisíc jmen, takže se na první pohled může omnikanálový přístup zdát složitý. Nicméně není tomu tak, o všechno se totiž dokáže postarat kvalitní CRM systém, v němž jsou všichni zákazníci rozdělení do segmentů, včetně atributů pro rozhodování o nejvhodnějším typu komunikace. CRM systém lze pak napojit na komunikační platformu AlgoCC (Algotech Contact Center), díky které je možné se zákazníky komunikovat dle jejich preferencí.

A jaké kanály omnichannel zahrnuje?

Stejně jako při aplikaci multikanálového přístupu využívají firmy online komunikaci, v níž nechybí právě chatboty, aktivity a chaty na sociálních sítích i online komunikátory typu WhatsApp, voiceboty, SMS, telefonické hovory, papírové dopisy i osobní setkávání na pobočkách.

Rozdíl je však v zacílení a kombinaci kanálů, voba různých možností při zachování jednotného přístupu a jednoho zdroje řízení komunikace.

Např. pro seniora nemusí být online komunikace skrze Facebook, Instagram či Twitter komfortní. A naopak, mladému člověku zase vyhovují více digitální kanály.

Zejména interakce s mladou generací vyžaduje kompletní změnu přemýšlení jak o marketingové komunikaci, tak i zákaznické podpoře.

Dvacátníci sdílejí na sociálních sítích zážitky i emoce, fungují v prostředí textové komunikace či videí a odcházejí od takzvané peer to peer komunikace, což znamená, že nechtějí být rušeni např. telefonickým hovorem.

Chatbot

Dalším velmi důležitým zákaznickým komunikačním kanálem jsou chatboty, které bychom mohli nazvat také digitálními rozcestníky. Dokáží totiž velmi rychle odbavit prvotní kontakt zákazníka s obchodníkem či poskytovatelem služby a pohodlně jej převést ke konkrétnímu operátorovi, který s ním může problém vyřešit buď přes individuální chat nebo může zvolit klasičtější cestu, tedy např. telefonický hovor či může přesedlat na emailovou konverzaci.

Tyto přístupy jednoznačně ocení starší generace, která není tolik zvyklá komunikovat formou chatu a má raději živý či plnohodnotně písemný kontakt.

To ale trochu bourá zažité představy o tom, že je právě telefonická či emailová a SMS komunikace na ústupu. Není. Jen je využívaná tam, kde má smysl a dosahuje tak daleko větší výtěžnosti.

Díky CRM systémům a dalším specializovaným rozhraním, které je na ně možné napojit, může být třeba emailová komunikace se zákaznickým centrem velmi efektivní. Tyto systémy totiž dnes umí automaticky odpovídat na emaily, vyhledávat kontext či hledat v historii komunikace a nabízet tak operátorovi vhodné odpovědi.

Jinak řečeno, operátor je díky těmto moderním nástrojům schopen se lépe připravit na komunikaci, která probíhá i touto již klasickou formou. Je sice pravdou, že email kvůli množství phishingu a spamu trochu zdiskreditoval, ale stále je zcela platným komunikačním kanálem.

Další články k tématům - CRM - email - chatbot - komunikace - marketing - omnichannel - SMS - telefon - voicebot - Josef Pavlis

Článek Algotech, a.s. ze dne pondělí 26. září 2022

Další články od Algotech, a.s.

Výhody migrace do cloudu v kontextu se zavedením směrnice NIS2

Moderní call centrum v cloudu

Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky

Český cloud a jeho výhody pro podnikání

ERP v cloudu s garancí bezpečnosti a dostupnosti dat

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu

Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP

Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste