logo Algotech, a.s.

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Obrat Algotechu celkově v roce 2019 roste a očekává se zhruba o 20% vyšší než vloni. U cloudových služeb jde téměř o 30% nárůst oproti srovnatelnému období roku 2018 - to pouze potvrzuje celosvětový trend přesunu spotřeby IT služeb směrem do cloudu.

Tržby spojené s oborem v dalších letech narostou. Jen letos se počítá s tím, že hodnota globálního trhu s veřejnými cloudovými službami dosáhne 206 miliard dolarů, což představuje 17% nárůst proti loňsku. Popularita cloudu roste i v Česku.

Cloudové služby jsou stále rozšířenější a jejich poskytovatelé nepřestávají inovovat. Co tedy oblast čeká v dalších letech, jaké trendy posílí? Vzrostou nejen tržby, ale také obliba multi a hybridního cloudu, stejně jako outsourcovaných služeb.

Hlavní trendy cloudových služeb:

"Kontejnerizace je virtualizace na úrovni operačního systému, nikoliv rozdělení fyzického hardware. Samotný kontejner obsahuje jen aplikaci a podpůrné soubory. To umožňuje rychlé spouštění aplikací, například v závislosti na zatížení. Nejznámějším prostředím pro provozování kontejnerů je Docker. Hlavní výhodou postupu je jeho výrazné zrychlení - pokud se navíc používá skutečně efektivně, může využívání cloudových služeb zlevnit," říká Petr Loužecký, ředitel Centra sdílených služeb společnosti Algotech.

Pro firmy má takové řešení hned několik benefitů - výběr nejvíce vhodného systému pro vaši společnost, rozložení rizika v rámci geografického rozložení vašeho podnikání či menší riziko změny cenové politiky jednoho dodavatele.

Zároveň se snižuje riziko vazby na jednoho poskytovatele, tedy tzv. lock in. Má to však i svou stinnou stránku - využívání více platforem může komplikovat například optimalizaci nákladů.

I v Česku větší i menší společnosti postupně předávají správu svých systémů do rukou odborníků. Komplexnost IT totiž každým rokem roste a je velmi obtížné mít ve firmě experty na každou část problematiky. Outsourcing toto řeší sdílením zdrojů mezi více firem.

Komunikace a bezpečnost budou nejrychleji rostoucí oblasti, kde se budou hledat zdroje mimo původní firmu.

Článek Algotech, a.s. ze dne středa 23. října 2019

Další články od Algotech, a.s.

Výhody migrace do cloudu v kontextu se zavedením směrnice NIS2

Moderní call centrum v cloudu

Omnichannel dokáže zajistit optimální formu komunikace se zákazníky

Český cloud a jeho výhody pro podnikání

ERP v cloudu s garancí bezpečnosti a dostupnosti dat

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu

Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP

Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste