logo

Výhody lokálního cloudu v Česku

Globální poskytovatel cloudu se s velkou pravděpodobnosti v případě řešení problému nebude schopen věnovat malé firmě z Česka ihned - lokální s datacentrem na území České republiky to však dokáže. Navíc tím garantuje, že data, která si u něj zákazník uloží, neopustí naše území, což je z hlediska jejich bezpečnosti velmi důležité.

Velkou výhodou je také umístění silné technické podpory, která mluví stejným jazykem - to může firmám ušetřit mnoho starostí. Stává se první linií řešení vzniklého incidentu a i ve svém call centru má k dispozici celou škálu specialistů, kteří jsou schopni problém často okamžitě vyřešit.

A pokud se jim to nepodaří, přichází na řadu tým zkušených techniků, který může v závislosti na závažnosti incidentu okamžitě zasáhnout. To však žádný globální hráč garantovat nemůže.

Stejný princip platí i u lokace samotných datacenter. Vzhledem k tomu, že jde v podstatě o obří serverovny, jsou i ony závislé na lidech a jejich schopnosti okamžitě řešit nastalé problémy.

Jazyková bariéra je největší nevýhodou globálních poskytovatelů

Většina menších společností si po přechodu do cloudu zpočátku vystačí s tím, že bude využívat kancelářské služby, cloudové úložiště a případně nějaké menší systémy důležité pro správu firmy. A byť by si mohli tyto služby pořídit u globálních poskytovatelů napřímo, často volí variantu lokálního poskytovatele, který je dodavatelem konkrétních řešení na míru.

Důvodem je fakt, že cloudové služby světových hráčů běží na velikých serverech v datových centrech, která jsou většinou umístěná v různých lokacích po světě. Pro malé a střední české firmy to sice znamená o něco nižší provozní náklady než v případě lokálního poskytovatele, ale zároveň se s touto variantou pojí nezanedbatelná rizika.

Jedním z nich je např. skutečnost, že zákazník nemá dostatečný přehled o tom, kde přesně se jeho data nacházejí a ve smluvních podmínkách často chybí garance zálohování dat i odpovědnost za vzniklé škody.

"Častý je také problém s řešením bezpečnostních incidentů i technických potíží, protože zákaznická podpora sídlí tisíce kilometrů daleko. A dokonce i člověk, vybavený velmi dobrou byznysovou angličtinou, může mít potíže při snaze vysvětlit operátorovi, co konkrétně přestalo fungovat, protože technická angličtina je velmi specifická. Zároveň tím, že podpory sídlí běžně v asijských zemích, typicky třeba v Indii, bývá problém s porozuměním pracovníkům na telefonických linkách. A mnohdy ani oni nevládnou tak dobrou angličtinou, aby zase porozuměli vám. Navíc událost se v takové lokalitě v drtivé většině nevyřeší jedním telefonem, ale požadavek se řeší postupně třeba s deseti, někdy i dvaceti lidmi, kteří nemívají k dispozici všechny informace z předchozích hovorů," říká Matyáš Franěk, obchodní specialista na cloudové služby ze společnosti Algotech.

Lokace datového centra a helpdesku je důležitá

Pokud firma uvažuje o migraci z on premise řešení do cloudu, měla by při výběru poskytovatele služeb zvážit i to, kde má umístěné nejen své servery, ale též klientskou technickou podporu. Platí totiž pravidlo, že čím dále od České republiky se data centrum i servis nachází, tím komplikovanější je pak pomoc v případě nenadálého incidentu.

Stoprocentní zajištění bezproblémového chodu celé IT infrastruktury si v Česku může dovolit pouze firma, která má pro vlastní IT natolik velký rozpočet, aby si skutečně pokryla perfektní technické řešení, vysoce kvalitní zabezpečení a zároveň měla k dispozici robustní IT oddělení s přesně diferencovanými rolemi.

Většina malých a středních firem si však tak obrovské investice nemůže dovolit, a tak provozuje svou infrastrukturu se zastaralými technologiemi a má daleko menší personální zázemí.

Jinak řečeno, téměř každá menší firma má podhodnocené zdroje na oblast IT a tyto zdroje navíc nevyužívá efektivně. Zdánlivě neřešitelná situace má však východisko v podobě přechodu do cloudu.

Poskytovatel cloudových služeb totiž bezproblémový a bezpečný chod na nejmodernějších technologiích garantuje při obdobných nákladech.

Článek ze dne 30. prosince 2021 - čtvrtek

Další články od Algotech, a.s.

Digitalizace představuje pro firmy plnou transformaci podnikání

Bezpečný eGovernment cloud computing pro státní správu

Komplexní interpretace firemních dat pomocí ERP

Bezpečnost dat by měla být i pro malé firmy prioritou

Efektivní práce s daty pomocí umělé inteligence v cloudu

Jak fungují různé typy služeb v cloudu a pro koho se hodí

Bezpečnost dat v cloudu se zárukou certifikace podle mezinárodního standardu

Výhody lokálního cloudu v Česku

Propojení CRM a ERP systémů přináší firmám značné výhody

Profesionální Sugar CRM rozhýbe váš byznys naplno

Migrace serveru do cloudu je výhodným řešením za Windows Server 2008 bez podpory

Cloud může pomoci obcím s plněním požadavků na GDPR

Rozvoj cloudových služeb poskytuje klientům další novinky a inovace

Cílem ochrany dat v cloudu je zajistit jejich bezpečnost

Zvýhodněná akční nabídka cloudových služeb

Pravdy mýty o cloudu

Cloud s maximální garancí dostupnosti dat

České firmy preferují tuzemské poskytovatele cloudových služeb

Snadné řešení pro firemní informační systém v cloudu

Český cloud zajišťuje bezpečný a spolehlivý provoz informačního systému pro realitní makléře

Sugar - flexibilní a jednoduché CRM z pohledu uživatele i administrátora

Callcentrum v cloudu jednoduše a rychle

Profesionální správa a řízení obsahu jako služba

Datové centrum pro AlgoCloud se rozšiřuje o další technologie

Kontaktní centrum v cloudu s podporou firemní logistiky

Algotech partnerem historicky prvního ročníku kryathlonu

Service Desk Algotech plní očekávání zákazníků

Praktické zkušenosti s oblastí analytického reportingu

Případové studie Algotech na Oracle Day 2014

ERP Oracle JD Edwards řídí klíčové firemní procesy společnosti SILON

Kontaktní centrum v cloudu AlgoCC získává řadu novývh zájemců

Cloudové aplikace na konferenci Oracle SaaS Day

AlgoCC - moderní kontaktní centrum v cloudu na konferenci Avaya Forum 2014

ALGOTECH zvyšuje počet zaměstnanců

Roman Kopecký na výročním setkání skupiny Oracle

AlgoCC - kontaktní centrum v cloudu

Algotech představil poslední novinky a partnerská řešení

Zákaznický den Algotech 2014 představí nejnovější trendy v ICT

ERP v Algocloudu pro 2P Commercial Agency

Nadační fond Algo s podporou Memoriálu Aleše Hřebeského

Zákaznický den Algotech 2014

Zabezpečený digitální archiv v cloudu pro OSPAP dodají společně Algotech a SEFIRA

Algotech se představil jako Platinum partner konference Avaya A-Power 2014

Big data společně - ALGOTECH a Oracle Exadata

Zájem o chytrá IT řešení roste

Business Intelligence workshop

Produktový brunch DNS k tématům VoIP, IP office, cloud a CRM

Komunikační infrastruktura Avaya na ZOH 2014 Soči

Úspěšná spolupráce Algotech a ČVUT

Josef Pavlis je Výkonným zástupcem generálního ředitele Algotech