logo ALGOTECH, s.r.o.
Petr Loužecký

Petr Loužecký

Ředitel Centra sdílených služeb společnosti Algotech

LinkedIn

Typicky jde o ERP či CRM systémy jako třeba CRM Sugar. Zákazník má ve firmě pět uživatelů, kteří se systémem pracují, tak si koupí pět uživatelských přístupů a více neřeší. Používá pak aplikaci, která je provozovaná poskytovatelem a za ním jdou veškeré licenční politiky i aktualizace a zabezpečení. Poskytovatel má v takovém případě na starosti i sledování výkonu a kapacity úložiště a automaticky je optimalizuje.

Cloud v podobě SaaS je vhodný hlavně pro obchodní organizace, protože ty vždy pracují s nějakými podnikovými systémy, ať už jde o skladové, účetní, personální či marketingové aplikace a běžně využívají i kancelářské nástroje jako Office 365, nebo Google Apps, což jsou zcela typičtí zástupci SaaS v cloudu.

Uživatelé se do cloudových aplikací přihlašují ve většině případů přes webové rozhraní.

Auditora zajímá, jak se poskytovatel chová k uživatelům, k sítím, ke kryptografii, jak vyhodnocuje rizika, jak určuje primární a podpůrná aktiva, jak všechno toto navíc ještě kontroluje. Je to hodně o vnitřních procesech daného poskytovatele. Certifikace tedy slouží nejen jako interní potvrzení o tom, že firma má svůj management bezpečnosti informací dobře nastavený, ale samozřejmě i jako vodítko pro její potenciální klienty.

A samozřejmě stejný postup probíhá i v případě certifikace dle normy ISO/IEC 27002, která mimo jiné míří přímo na používaný hardware i software. Firma, která nabízí cloudové služby, by měla garantovat, že pracuje pouze s aktuálními systémy a nemá zastaralou infrastrukturu.

Kontejnerizace je virtualizace na úrovni operačního systému, nikoliv rozdělení fyzického hardware. Samotný kontejner obsahuje jen aplikaci a podpůrné soubory. To umožňuje rychlé spouštění aplikací, například v závislosti na zatížení. Nejznámějším prostředím pro provozování kontejnerů je Docker.

Hlavní výhodou postupu je jeho výrazné zrychlení - pokud se navíc používá skutečně efektivně, může využívání cloudových služeb zlevnit.

Jsme rádi, že vybudovaný Service Desk splnil očekávání naší společnosti a našich zákazníků. Od počátku se snažíme o zahájení řešení každého požadavku do jedné hodiny a během této hodiny také získání kvalifikovaného odhadu o tom, jak moc je věc náročná a urgentní, což našim zákazníkům dává jasné informace pro jejich další práci a rozhodování, což velmi oceňují.

Neklademe si však malé cíle a rozvoj Service Desku v letošním roce bude dále pokračovat. Zároveň se pracoviště stalo tzv. inkubátorem mladých talentů, kteří později nacházejí uplatnění na dalších místech v naší společnosti.

<< První < Zpět Poslední stránka
Nabídka zaměstnání ALGOTECH, s.r.o.