logo

Zaměstnanci požadují lepší virtuální nástroje pro porady a spolupráci

Podle studie Alcatel-Lucent požaduje 74 % zaměstnanců lepší nástroje pro komunikaci, protože se domnívá, že vyspělé komunikační technologie by mohly významně zvýšit jejich produktivitu práce a angažovanost pro firmu.

Zaměstnanci chtějí udržet krok se současnými nároky na komunikaci, která již dávno nezahrnuje pouze telefonní hovory a e-mail. Od svých zaměstnavatelů požadují stále lepší a hlavně efektivnější pracovní vybavení, které jim pomůže zvládnout nové komunikační kanály, například virtuální konference, chat či vnitropodnikové sociální sítě.

"Mezi takové horké technologie patří například videokonference a takzvaná sjednocená komunikace, tedy integrace různých komunikačních kanálů - hovory, e-maily, SMS zprávy, sociální sítě - do jednoho komunikačního nástroje", říká Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.

Průzkumu spokojenosti s komunikačními technologiemi ve firmě se letos v 51 zemích zúčastnilo 2000 zaměstnanců z oblasti vědomostní ekonomiky a 750 IT manažerů ze středně velkých a velkých firem. Respondenti z řad zaměstnanců byli požádáni, aby se podělili o své názory na využívání telekomunikačních technologií. IT manažeři odpovídali na otázky týkající se problémů spojených s implementací a podporou těchto vyspělých technologií.

Spolupráce podporuje produktivitu: zvládnout ji může být obtížné

Respondenti z řad zaměstnanců si stěžovali hlavně na nástroje pro virtuální porady (konference), které označovali jako nedostačující. "Poukazovali na to, že je zapotřebí intuitivnějších nástrojů pro spolupráci, které pracovníkům umožní sdílet své vědomosti efektivnějším způsobem", říká Patrik Ort.

Více než polovina oslovených zaměstnanců vyjádřila přesvědčení, že komunikační kanály musí být lépe koordinované: "Pracovníci chtějí, aby konverzace mohla probíhat přes různá zařízení, média a aby mohla zahrnovat i širší skupiny lidí. Informace lze například šířit prostřednictvím vnitrofiremních chatů, sociální sítě či videokonferencí."

"Není překvapením, že tři čtvrtiny oslovených zaměstnanců používají chytré telefony a téměř všechny firmy tyto platformy podporují. Díky těmto zařízením jsou totiž zaměstnanci lépe dosažitelní. „Pozornost nyní směřuje k technologiím, které umožní pohodlnější přístup k lidem a informacím na pracovišti", dodává Patrik Ort.

Za hodné pozornosti proto respondenti označují především následující technologie: sjednocenou komunikaci, videokonference, chat a interní sociální sítě. "Společnosti, které začnou využívat tyto vyspělé systémy, budou mít obrovskou výhodu v oblasti produktivity", konstatuje Patrik Ort.

Technologie zvyšují produktivitu a zapojení zaměstnanců:

IT firmy si stěžují, že je stávající systémy brzdí

Vedení firem se snaží vyslyšet poptávku zaměstnanců po lepších komunikačních technologiích. Slibují si od toho zvýšení produktivity práce a budoucí provozní úspory: "57 procent manažerů dokonce uvedlo, že by dosáhli významných úspor, pokud by své stávající systémy nahradili sjednocujícím nástrojem. Ten by jim umožnil jednotně řídit všechny uživatele a poskytovat jim komunikaci a aplikace jako služby prostřednictvím různých zařízení", upozorňuje Patrik Ort.

Většímu rozmachu nových technologií ale mnohdy brání stará infrastruktura. Správa a řízení stále větších a složitějších sítí byly v průzkumu uváděny jako kritický problém.

"Pouze 40 procent dotázaných manažerů se domnívá, že disponují rozumnými nástroji pro řízení kvality poskytovaných služeb a výkonu jednotlivých aplikací", uzavírá Patrik Ort, odborník na komunikační technologie společnosti Alcatel-Lucent.

Další články k tématům - infrastruktura - SMS - telefonie - videokonference - Patrik Ort

Článek ze dne 18. srpna 2011 - čtvrtek

Další články od Alcatel-Lucent Czech, s.r.o.

Telefónica otestuje LTE síť v Madridu a Barceloně před jejím celostátním zavedením ve Španělsku

Nová datová a komunikační řešení Alcatel-Lucent

100Gbs služby na páteřní optické infrastruktuře T-Mobile v ČR

Alcatel-Lucent OPEN DAY: odborná konference představí novinky v oblasti firemní komunikace

Visual Collaboration: nová sada nástrojů firemní videokomunikace

LTE Alcatel-Lucent a Cassidian: řešení pro mobilní internet v 400 MHz pásmu

Zaměstnanci požadují lepší virtuální nástroje pro porady a spolupráci

Procesor Alcatel-Lucent FP3: čtyřikrát vyšší výkon s poloviční spotřebou energie

Alcatel-Lucent slaví 20 let vývoje pro klientská a kontaktní centra Genesys

OmniSwitch 10K od Alcatel-Lucent je nejlépe hodnocen V testu switchů

Využití sociálních sítí ve prospěch firmy

Nástroje pro vývoj aplikací OpenPlug od Alcatel-Lucent jsou nyní zdarma

VitalQIP Appliance Manager 1200: nová platforma pro management IP adres

Alcatel-Lucent představuje nové technologické řešení pro firemní datová centra

OpenTouch: nová platforma Alcatel-Lucent pro správu firemní komunikace

OmniTouch 8082 My IC Phone: chytrý stolní telefon s dotykovým displejem

OmniPCX Rich: nové funkce PBX podporují standardy SIP a WLAN

Alan Ilczyszyn: nový Key Account Manager Alcatel-Lucent

Genesys Workforce Optimization: řešení pro optimalizaci pracovní síly

Alcatel-Lucent Broadcast Message Center pomáhá využívat mobilní telefony pro záchranu lidských životů

Alcatel-Lucent je jedničkou na trhu mobilního backhaul

OmniSwitch 10K: nový ethernetový switch od Alcatel-Lucent

LTE aplikace mohou poskytovatelům služeb přinést nové zdroje příjmů

Alcatel-Lucent rozšiřuje nabídku v oblasti vývojových aplikací akvizicí OpenPlug

První telefonní hovor prostřednictvím bezdrátové LTE datové síě

Finanční výsledky Alcatel-Lucent za druhé čtvrtletí roku 2010

Alcatel-Lucent posiluje pozici ve vývoji Web 2.0 API

První komerční 100 Gbit linka spojující optické a IP technologie

7750 SR-c12 a 7750 SR-c4, dva nové IP/MPLS servisní směrovače od Alcatel-Lucent

Zdeněk Katina, nový Key Account Manager pro Alcatel-Lucent

Alcatel-Lucent vybuduje kompletní telekomunikační sít pro ČEPS

Alcatel-Lucent představuje novou softwarovou sadu Genesys 8

300 Mb/s na klasických DSL linkách s Phantom Mode

Alcatel-Lucent slučuje divize Genesys a Enterprise

Martin Novotný, nový šéf IP řešení pro region střední Evropa

Alcatel-Lucent jako první představuje 100 gigabitový ethernet

Inernet tisíckrát energeticky úspornější

Komunikace na cestě k zelené budoucnosti

Alcatel-Lucent představil první zelené DSL na světě

Hospodářské výsledky Alcatel-Lucent za třetí čtvrtletí roku 2009

Nobelovu cenu získali dva výzkumníci Bell Labs

Alcatel-Lucent sjednotil komunikaci Hasičského záchranného sboru ČR