logo UPC Česká republika a.s.

Finanční krize v televizi, máme toho dost

UPC informuje o výsledcích průzkumu, který se věnoval zkoumání dopadu finanční krize na sledování televize a na změny každodenního chování Evropanů - včetně Čechů. Průzkum přináší poznatky i o sledování zpravodajství na internetu.

Výsledky průzkumu společnosti UPC v deseti evropských zemích o chování televizních diváků :

České diváky, přesněji řečeno 52 procent z nich, už téma finanční krize v televizním vysílání unavuje. Téměř polovina populace se pak dokonce domnívá, že televize to s finanční krizí přehánějí a že pozornost jí věnovaná, ji ještě zhoršuje. Okolo 40 procent lidí současně připouští, že kvůli krizi navštěvuje méně kina, restaurace a bary. Místo toho tráví více času s rodinou a kamarády nebo surfováním na internetu. Surfování na internetu přitom vítězí nad sledováním televize.

To jsou některé z hlavních zjištění tradičního, už 6. ročníku průzkumu společnosti UPC, který se uskutečnil v 10 evropských zemích včetně České republiky, kde společnost poskytuje televizní, internetové a telefonní služby. Průzkum se zaměřil na zkoumání dopadu finanční krize na sledování televize a na změny každodenního chování Evropanů.

Plné zuby krize

Ve většině zemí, v kterých se průzkum konal, se oslovení vyjádřili, že jsou z neustálého náporu informací o finanční krizi již unavení. V České republice stejně jako na Slovensku, v Irsku, Belgii, Holandsku či v Polsku, má tématu finanční krize více než polovina populace obrazně řečeno "plné zuby". V ostatních zemích si pak 40 a více procent respondentů myslí, že televize to s krizí přehánějí.

Televizní chování v době krize

Názory na televizní pořady týkající se nouze spojené s krizí jsou smíšené. Více než třetina populace se ráda dívá na tento druh pořadů. Kvůli krizi například nesledují o moc víc sportovních přenosů, televizních seriálů či pořadů o cestovaní a koníčcích. Většině - přibližně 61 procentům oslovených - pak nevadí pořady o lidech, kteří se ocitli kvůli finanční krizi na dně. Nicméně televizní pořady, pomáhající lidem, kteří kvůli finanční krizi přišli o práci, nebo o dům, má v oblibě pouze 36 procent respondentů. Téměř 20 procent respondentů pak uvedlo, že při zmínce o finanční krizi raději okamžitě přepne na jiný program.

Změny v trávení volného času

Finanční krize ovlivňuje i způsob trávení volného času, a to nejen Čechů, ale i občanů ostatních evropských zemí. Podle výsledků průzkumu Češi méně navštěvují v důsledku krize bary, restaurace nebo kina. Avšak co se týká letošní dovolené přes 50 procent oslovených uvedlo, že krize nemá na jejich dovolenou vliv. Krizi jako hlavní příčinu, pro kterou bude nutno náklady na dovolenou přehodnotit, nicméně uvedlo 40 procent respondentů. Češi v rámci Evropy pak patří spíše k těm aktivnějším - internetu se věnují více než televizi, nejvíce si pouštějí DVD či video, jsou na čele u sportovních aktivit a nejvíce hodin tráví s přáteli a rodinou. O tom ostatně vypovídají odpovědi na dotaz : Když si představíte běžný týden, kolik času v průměru věnujete trávení času ?

Nejčastější zdroje informací o finanční krizi

Nejčastěji využívaným zdrojem informací o finanční krizi je pro občany České republiky internet. Tam směřuje téměř 61 procent účastníků výzkumu. Televizi v tomto směru využívá pouze 26 procent. Noviny pro informování se o krizi pak využívá pouze 9 procent a rozhlas dokonce pouze 3 procenta oslovených. V tomto směru se mírně lišíme od sousedních Slováků, kteří preferují televizi před internetem (45 procent) novinami (39 procent), novinami (9 procent) a rozhlasem (5 procent).

Další články k tématům - finanční - chování - internetu - krize - průzkum - sledování - televize - UPC

Článek UPC Česká republika a.s. ze dne středa 3. února 2010

Další články od UPC Česká republika a.s.

Lepší virtuální IP PBX v cloudu než stará telefonní ústředna ve firmě

Všeobecné podmínky poskytování služeb UPC pro podnikatele a živnostníky

Moderní síť UPC vyhovuje těm nejpřísnějším firemním nárokům

UPC telefon pro levné VoIP volání z pevné linky

B2B UPC WEB: zaměřeno na firemní zákazníky

Zájem o pevnou telefonní linku UPC roste

Internet UPC využívá víc než čtyři sta tisíc českých domácností

UPC digitální televize je v oblibě českých domácností

Domácí WiFi síť s UPC Fiber Power

UPC snižuje ceny za volání a internetové služby pro SME segment

Podvodníci se vydávají za pracovníky UPC

UPC Fiber Power 100 v akční ceně 999 Kč po dobu 4 měsíců

UPC Fiber Power 25

Česká mutace MTV na UPC

Firmy jsou nejvíce spokojeny s internetem od UPC

ZOH zvyšují zájem o kabelovou televizi

Finanční krize v televizi, máme toho dost

Testovací vysílání ČT ve vysokém rozlišení je dostupné v digitální televizi UPC

History Channel HD startuje v digitální televizi UPC

Internet 1 M, nová internetová služba UPC

Varujeme veřejnost před pokusem o finanční podvod využívající jméno a logo UPC

Jan van Steeg, nový provozní ředitel UPC Česká republika

Fiber Power 100 a Fiber Power 50, nové internetové služby pro podnikatele

UPC Fiber Power, nejrychlejší připojení k internetu s rychlostí až 100 Mb/s

Dva nové balíčky datových a hlasových služeb pro podnikatelskou sféru

UPC podporuje bezpečnější internet

UPC nabídne TV Barrandov analogově i digitálně, po kabelu i na satelitu

Digitální kabelová televize UPC poráží analogovou

Sledovanost stanic digitální televize UPC

HDTV Forum o televiznímu vysílání ve vysokém rozlišení

Internet UPC má již přes tři sta tisíc zákazníků

Počet zákazníků digitální kabelové televize UPC překročil 250 000

Volání s UPC po ČR, Evropě a do USA zdarma v rámci paušálu

UPC přichází s novou internetovou nabídkou UPC 10M a UPC 20M

UPC zařazuje Eurosport HD

Digitální kabelovou televizi UPC má již přes 200 000 českých domácností

UPC Broadband Slovakia si zvolila systém evidence sítí na platformě Smallworld

UPC otevírá nové pracoviště

S UPC si může zdarma telefonovat již více než sto tisíc českých omácností

UPC výrazně zjednodušuje nabídku digitální satelitní televize UPC Direct

Internet UPC má bezlimitní vyšší rychlosti za stejnou cenu

Změny v nabídce analogového vysílání kabelové televize UPC

Začlenění pozemní digitální televize do nabídky kabelové televize UPC

UPC zařazuje do vysílání Novu Cinema a JimJam

UPC v roce 2008 zachová většinu cen za své služby, některé sníží nebo upraví

UPC ČR hlásí rekord

UPC nabídne zápasy NHL ve vysílání SPORT1

UPC modernizuje své klientské centrum

Digitální kabelová televize UPC má 60 TV kanálů z toho 41 v češtině nebo slovenštině

UPC ČR je větší, výkonnější, s novou vizí a identitou