logo Canon CZ s.r.o.

Rozšířená a virtuální realita jako ideální firemní nástroj v nové éře podnikání

Odborníci společnosti Canon nabízejí v rámci projektu Kancelář budoucnosti svou představu o tom, jak nové technologie změní způsob komunikace a ovlivní samotné fungování byznysu. V roce 2021 by měla hodnota společného trhu rozšířené a virtuální reality dosáhnout 215 miliard dolarů.

"Moderní technologie šetří nejen čas a peníze, ale pomáhají také překonávat mnohé překážky. Díky firemním soupravám pro virtuální realitu mohou zaměstnanci absolvovat nejrůznější kurzy a školení. Jejich používání zároveň pomáhá omezit problémy s hledáním vhodných termínů pro větší skupiny a s absencemi jednotlivců. A odpadají i problémy způsobované nutností dojíždět na školení. Díky flexibilitě může být toto řešení přínosem pro široké spektrum nejrůznějších odvětví. U vysoce rizikových odvětví, k nimž patří třeba důlní průmysl, může školení s využitím virtuální reality minimalizovat nebezpečí nehod a zranění při použití neznámého či nebezpečného zařízení bez předchozích zkušeností," říká Ondřej Valeš, z divize Business and Information Services společnosti Canon.

Řada mezinárodních společností rozšiřuje svoje aktivity do stále odlehlejších oblastí, proto je pro ně čím dál tím náročnější zajistit srovnatelná školení pro všechny své pobočky. Firmy proto pod tlakem omezených rozpočtu a nedostatku zkušených trenérů stále častěji volí nová digitální řešení.

Praktické zkušenosti ukazují, že právě virtuální realita může být ideálním nástrojem pro firemní školení. Umožňuje totiž prezentovat velké množství komplexních informací zajímavým a zábavným způsobem s mnohem lepší odezvou, než nabízejí sebelepší korporátní videa nebo firemní brožury.

Síla rozšířené a virtuální reality v nové éře podnikání

Vzhledem k tomu, že jsme již byli svědky několika vysoce úspěšných využití těchto technologií  byznysu, lze očekávat, že se polovina společností dosud nevyužívajících rozšířenou a virtuální realitu začne o tyto technologie zajímat v následujících třech letech. Budou zjišťovat, jak by je mohly využít ve svém podnikání, aby získaly náskok před konkurencí a nové příležitosti na trhu.

Nová zpráva výzkumného institutu Capgemini Research Institute přitom varuje, že nám virtuální a rozšířená realita pravděpodobně přináší novou éru podnikání, ale na obzoru jsou díky ní také nové překážky a výzvy, a to i pro zavedené firmy.

Prostředí těchto nově se šířících technologií se rychle proměňuje. Společnosti, které virtuální realitu využívají pro své důležité firemní procesy (např. školení), se tak musí připravit na to, že budou muset držet krok se stále se měnícím prostředím.

Budou závislé na vývoji aplikací pro používání rozšířené a virtuální reality a budou také nejspíš nuceny investovat do vlastních datových úložišť, protože cloud není pro virtuální realitu praktický kvůli neustále potřebě zařízení stahovat a editovat obsah.

Silnější zákaznická zkušenost

Je-li překlenutí vzdáleností natolik důležité pro interní fungování firem, potom je zcela zásadní pro předávání informací směrem ven. Zlepšování zákaznické zkušenosti ještě nikdy nebylo důležitější než dnes a společnosti si již začínají uvědomovat, že integrace nových digitálních technologií je tím správným způsobem, jak zákazníkům neotřele představit novinky a podpořit jejich zájem o značku díky inovativním přístupům.

Rozšířenou realitu do světa spotřebitelů naplno uvedla hra Pokémon Go, která se stala jedním z nejvýznačnějších kulturních a technologických trendů let 2016 a 2017. Zprvu šlo sice o pouhou ukázku technologického pokroku v oblasti hraní her, v konečném důsledku ale herní mánie firmám ukázala skrytý potenciál nových technologií pro rozvoj jejich podnikání.

Komunikace a spolupráce

Vzhledem k tomu, že zaměstnanci pracují čím dál tím častěji mimo kancelář, je pro firmy zcela zásadní, aby dokázaly zajistit nejen sdílení dokumentů, ale i zkušeností. Tím podpoří a rozvinou dynamiku svých týmu. Bez vzájemného porozumění a silných vztahů mezi zaměstnanci naopak může utrpět schopnost spolupráce i produktivita. Není proto žádným překvapením, že čtyři z pěti manažerů dnes věří, že využití technologií umožní překlenout problémy vznikající při spolupráci na dálku.

Technologie virtuální či rozšířené reality může ve své nejjednodušší formě vytvořit společný prostor pro schůzky, umožní nahrávání rozhovorů a uložení psaného zápisu z jednání, což usnadní život například zaměstnancům na cestách, ale také třeba externistům. Přidání nové dimenze přináší ve srovnání s hlasovou komunikací mnohá pozitiva, zejména v momentech, kdy reálná či vizuální ukázka pomůže usnadnit komunikaci.

Článek Canon CZ s.r.o. ze dne středa 13. února 2019

Další články od Canon CZ s.r.o.

Canon slaví úspěch s novými modely řady varioPRINT 6000 TITAN

Udržitelná kancelář pohleden českých firem

Prodloužená záruka pro velkoformátové tiskárny řady Colorado M

Dokumentový skener Canon imageFORMULA DR-S250N

Velkoformátové tiskárny pro tisk CAD výkresů a plakátů

Texturované efekty a reliéfní nápisy na tiskárnách Arizona

Canon na veletrhu Reklama Polygraf Obaly 2023

Canon imagePROGRAF TC-20M - A1+ velkoformátová stolní tiskárna se skenerem A4

Nová řada UVgel tiskáren Canon Colorado M typu roll-to-roll

ImagePROGRAF TC-20 zajistí kvalitní velkoformátový tisk i v malé kanceláři

Inovace produkčních tiskáren série varioPRINT 140 QUARTZ

Digitalizace středoevropských kanceláří

Neustálé papírování zpomaluje digitalizaci

Nová řada produkčních tiskáren imagePRESS V1350 a V900

Plnění cílů udržitelného rozvoje vyžaduje zapojení velkých společností

Inovace udržitelných barevných Canon tiskáren řady i-SENSYS

Specializovaný skener pro snadné restaurování a digitalizaci fotografií

Canon na Expu v Dubaji představil své nápady a vize pro budoucnost

Canon imagePRESS V1000 rozšiřuje možnosti produkčního tisku

Profesionální tisková řešení pro interiérové dekorace a signmaking

Nová verze webové aplikace PosterArtist pro tisk plakátů

UV LED lakování ve spojení s tiskárnami řady varioPRINT iX

Roste zájem o digitalizaci firemního archivu a digitální podatelnu

Nové barevné A3 multifinkce Canon pro hybridní pracovní prostředí

PRISMAprepare Go přináší novou úroveň automatizace a profesionality produkčního tisku

Future Promotion Forum 2021 - platforma pro výměnu odborných informací o komunikaci se zákazníky

Instalace Canon varioPRINT iX na polygrafických trzích po celém světě

Arizona 135 GT - nová UV flatbed tiskárna

Certifikace Fogra59 pro inkoustovou produkční tiskárnu Canon ProStream 1800

Automatický odstraňovač sponek zrychluje digitalizaci dokumentů

Nová řada všestranných tiskáren Colorado 1630

O budoucnosti produkčního tisku na online Canon festivalu Make It

Automatizační moduly pro digitální barevné tiskárny řady imagePRESS C10010VP

Nová řada Canon ColorStream 8000 pro velkoobjemový produkční tisk

Digitální interiérový tisk UVgel Wallpaper Factory představuje převratné možnosti

imagePROGRAF TZ-30000 pro vysokorychlostní produkční tisk velkých objemů

Nová řada Canon imagePROGRAF TX pro rychlý tisk CAD výkresů a plakátů ve vysokém rozlišení

Multifunkce imageRUNNER ADVANCE DX C5800 - skutečné centrum pro bezproblémovou digitalizaci

Nová multifunkce Canon imagePRESS C170

Nové portfolio repasovaných multifunkcí Canon imageRUNNER ADVANCE

Multifunkce Canon pomáhají v neziskovkách

Nová řada imagePRESS C10010VP zvyšuje produktivitu vysokorychlostního archového tisku

Nová řada tiskáren Arizona 2300 s technologii Arizona FLOW

Pracujte z libovolného místa s podporou uniFLOW Online

Multifunke Canon s nativní podporou správy tisku Universal Print

Digitální tisk zakázkových tapet

První instalace produkčních tiskáren Canon varioPRINT iX

Nová řada inkoustových produkčních tiskáren Canon varioPRINT iX

Technologické trendy pro digitální kancelář 2020

Multifunkce imageRUNNER ADVANCE DX jako centrum digitální transformace firmy