logo HEWLETT-PACKARD s.r.o.

HP zavádí změny v obchodním programu PartnerONE

Hewlett-Packard zavádí významné změny v obchodním programu PartnerONE, primárně se dotýkající divizi IPG (Imaging Printing Group) a PSG (Personal System Group). Patří mezi ně především zjednodušená nabídka produktů, konkurenceschopnější ceny, efektivnější způsob odměňování partnerů a celkově jednodušší obchodní procesy.

Divize Osobních počítačů a notebooků (PSG) změní svůj obchodní model pro partnery prostřednictvím implementace dvousměrného obchodního modelu. První se zaměřením na prodej tzv. Volume produktů určených pro segment malých podniků a kanceláří (SBSO), druhý se zaměřením na prodej tzv. Value produktů dodávaných primárně do segmentu středních a větších podniků.

"V segmentu SBSO budeme klást maximální důraz na agresivní up-front cenotvorbu PSG volume produktů," řekl Pavel Machovský, ředitel partnerského prodeje HP. Agresivní a konkurenceschopnou cenotvorbu, stejnou pro autorizované i neautorizované dealery, nám umožní nákladové optimalizace jak na straně HP, tak i našich partnerů, jako například :

"Vedle agresivní up-front cenotvorby zároveň budeme v tomto segmentu klást důraz na zjednodušení a dosažení větší přehlednosti pro naše prodejce a koncové zákazníky, například snížením počtu PSG volume konfigurací až o 35%," dodal Machovský. Výše uvedené optimalizace, platné od 1.5.2009, se tak promítnou do zmíněné agresivní up-front cenotvorby pro nové řady PSG volume produktů už během několika týdnů, kdy začnou být uváděny na český a slovenský trh !

"V tomto přechodném období někteří mohou promítnout avizované změny do krátkodobého zvýšení cen u stávajících produktů, nicméně po uvedení nových a již cenově výrazně agresivnějších PSG produktů v řádu několika týdnů mohou dealeři a zákazníci očekávat atraktivnější ceny," řekl Machovský. Navíc i během přechodného krátkého období nepředpokládáme v souvislosti se změnami kompenzačního modelu distributorů zvýšení cen o více než 1 - 2 %, dodal Machovský.

V oblasti PSG Value produktů získají obchodní partneři větší odměny za prodej vyšší řady počítačů, pracovních stanic, tenkých klientů a notebooků. Další odměny za poskytování příslušenství a služeb umožní obchodním partnerům HP ještě více zvýšit jejich marže v této oblasti. Autorizované dealery odliší HP od zbytku trhu i nadále poskytováním zpětných bonusů, určených právě pro PSG Value produkty. V rámci zjednodušení budou mít tyto zpětné marže charakter fixního % z uskutečněných prodejů.

Divize IPG rovněž zjednoduší svůj obchodní model s partnery. Změny se budou týkat integrace obchodních činností v oblasti poskytování hardwaru a spotřebního materiálu do jediné strategie. Výhodou pro partnery bude dále i zjednodušený komunikační model, v rámci kterého bude partnerovi přidělen jeden partner account manager jako jediný kontaktní bod pro obchodní činnost v oblasti poskytování hardwaru i spotřebního materiálu.

Divize IPG rovněž zefektivní svůj systém odměňování dealerů prostřednictvím implementace jediného způsobu odměn za dosažené výsledky jak v oblasti prodeje HP hardwaru, tak i spotřebního materiálu. Autorizovaní partneři v oblasti IPG budou nadále těžit ze zpětných bonusů vztahujících se na celkový prodej hardwaru a spotřebního materiálu. Navíc v rámci posílení obchodní činnosti dealerů u koncových zákazníků HP přesune část kompenzací za prodej HW od distributorů směrem k některým autorizovaným dealerům. "Protože ale i distributoři reprezentují pro HP klíčový obchodní potenciál, nebudou jejich zpětné a na výsledcích závislé zpětné bonusy v kontextu výše uvedeného sníženy o více než 1 až 1,5% oproti dříve vypláceným odměnám," řekl Machovský.

Další články k tématům - ceny - dealerů - distributorů - hardwaru - HP - IPG - obchodní - prodej - produktů - PSG - Pavel Machovský

Článek HEWLETT-PACKARD s.r.o. ze dne středa 6. května 2009

Další články od HEWLETT-PACKARD s.r.o.

Umělá inteligence má potenciál zlepšit náš vztah k práci

Nová řada velkoformátových tiskáren HP Latex 630

HP Indigo 200K otevírá dveře dalším zpracovatelům tisku flexibilních obalů

Nová tisková řešení HP Color LaserJet 4000

Předplatný tisk HP Instant Ink přináší výhody českým domácnostem

Nová HP řešení pro hybridní práci

Inkoustové a laserové tiskárny HP v cashback akci

Trendy v oblasti komerčního tisku pro rok 2023

Získejte předplatné služby HP Instant Ink na tři měsíce zdarma

Lepší ochrana koncových zařízení s HP Wolf Security

Nové HP LaserJet multifunkce pro kvalitní a levný tisk

HP PageWide Advantage 2200 podporuje rozvoj podnikání v oblasti komerčního tisku

Moderní pokladní systém pro malé a střední obchody a pohostinství

Pracovní stanice pro profesionály za výhodnou cenu

Pavel Klimuškin - nový obchodní ředitel HP pro segment SMB v regionu CEE

Jan Zadák: nový president pro podnikové služby HP v regionu EMEA

ProLiant Gen8: nová generace serverů HP

Alza.cz: Partner roku 2011 a absolutní vítěz prodeje produktů a služeb HP

Software HP ALM 11 urychluje práci s aplikacemi

PaulMcCartney.com: pohodlný přístup k obsahu i funkcím digitální knihovny

Kateřina Braithwaite: nová alianční manažerka HP

Microsoft a HP společně ve vývoji i nabídce řešení privátního a veřejného cloudu

Spolupráce SAP a HP přináší zrychlení přechodu do cloudu

HP Peer Motion: software pro sdružené ukládání

Výzkum HP odhaluje nárůst nákladů v souvislosti s počítačovou kriminalitou

HP Always On Support: nový model spolupráce s partnery

Servery HP ProLiant zlepšují podmínky výzkumu v oblastech energetiky a astrofyziky

HP POD 240a: energeticky nejúspornější modulární datové centrum na světě

IT služby pro NASA zajistí HP

HP Get Thin Guarantee: služba s garancí snížení požadavků na kapacitu úložných systémů

Digitální knihovna bezpečně uchová duševní majetek Paula McCartneyho

Always On Support: nový portál zákaznické podpory HP

HP Prepaid Card Services: bezpečné a finančně efektivní řešení předplacených karet

HP A-series 10500: výkonný přepínač pro video a mobilní aplikace

HP FlexNetwork: jednotná architektura připravuje firmy na budoucnost

Petr Skořepa: nový ředitel divize HP Networking pro ČR

Jan Zadák: nový výkonný viceprezident HP v divizi Enterprise Business

ISO 20000 pro HP Enterprise Services

Senta Čermáková: vítěz ankety Manažer roku 2010

Coca-Cola využije technologické služby HP

HPstorage.cz: zaměřeno na úložné systémy HP

HP ESM: řešení pro správu zdrojů energie

Spolupráce HP a VMware při vývoji bezpečnostních technologií pro cloud

HP je celosvětovou i českou jedničkou prodeje serverů v roce 2010

HP Mobile Access Solution: řešení pro vysokorychlostní mobilní přístup nové generace

HP TippingPoint: řešení pro dokonalejší zabezpečení sítí

HP Critical Facilities Implementation: nová služba pro návrh a budování datových center

Síťové technologie HP pro výzkumné centrum CERN

HP Hybrid Delivery: nová éra cloud computingu

Pražského Národní divadlo s novou IT infrastrukturou od HP