logo Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka

Češi rozumějí notebookům

Tuzemští spotřebitelé by se vzdali navigace, myčky nádobí nebo pití kávy raději, než svého notebooku. Pro uživatele je při výběru notebooku nejdůležitější výdrž baterie, energetická úspora a kvalitnější multimediální funkce. Více než tři čtvrtiny dotázaných přemýšlejí o tom, co o nich jejich počítač řekne a jak podpoří jejich vlastní image.

Prodeje notebooků překonávají prodeje stolních počítačů. Analytická společnost IDC očekává, že notebooky budou v roce 2009 představovat více než polovinu globálně prodaných počítačů . Evropa, Střední východ a Afrika (EMEA) jsou tradičními baštami mobilních počítačů a stojí v čele tohoto trendu. Ve třetím čtvrtletí roku 2007 se v tomto regionu vůbec poprvé prodalo více přenosných než stolních počítačů.

V prosinci roku 2007 provedla společnost Intel průzkum zaměřený na chování uživatelů ve vztahu k notebookům. "Průzkum ukazuje, že co se týče technických schopností, si uživatelé vcelku věří. Lidé používají notebook stále častěji, stává se nepostradatelným prvkem každodenního života," uvedl Martin Drdul, manažer pro rozvoj trhu společnosti Intel. "Pro mnoho Evropanů jsou přenosné počítače součástí jejich životního stylu – reflektují uživatelův styl a dotvářejí jeho image,“" dodal Martin Drdul.

Čeští uživatelé notebooků věří svým technickým znalostem

Ve všech zkoumaných zemích si uživatelé v používání notebooků věří. Ani Česká republika není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Pouhá dvě procenta českých respondentů sama sebe klasifikují jako "začátečníky", zatímco 66 procent si myslí, že patří spíše do kategorie pokročilý nebo expert.

"V souladu s evropskými výsledky si čeští muži v technických schopnostech věří více než ženy. Tři ze čtyř mužů sami sebe řadí do kategorie pokročilý či expert, zatímco takto vysoko se hodnotí jen dvě ze čtyř žen," shrnul výsledky průzkumu Martin Drdul. Hodně si v používání notebooků věří lidé středního věku. A i když generace lidí, jimž je nyní 34 až 55 let, nevyrostly ve světě, v němž by počítače byly součástí běžného života, pouhých osm procent dotazovaných z této věkové skupiny se považuje za začátečníky.

Přenosné počítače vyjadřují životní styl

Průzkum rovněž ukazuje, že notebooky jsou nedílnou součástí životního stylu svých majitelů. Necelých 85 procent českých respondentů uvažuje o tom, co o nich jejich počítač řekne. Dále respondenti a respondentky vyžadují praktické počítače a upřednostňují jejich profesionální vzhled.

Technicky zdatní uživatelé spoléhají na své počítače v řadě každodenních činností – od používání elektronické pošty a hraní počítačových her až po stahování hudby a nákupy prostřednictvím internetu.

"Majitelé notebooků často souběžně provozují více úloh. V průměru mají čeští uživatelé vždy najednou spuštěny alespoň čtyři aplikace," doplnil Martin Drdul ze společnosti Intel. K nejpopulárnějším aktivitám patří surfování po internetu, práce a komunikace s přáteli. Češi řadí práci mezi aktivitami na první místo, to je následováno komunikací s ostatními.

"Až 92 procent českých vlastníků notebooků své počítače využívá k návštěvě webových stránek, komunikaci s ostatními e-mailem nebo blogy alespoň jednou denně," dodal Martin Drdul.

Po čem notebookáři touží ?

V rámci průzkumu bylo zjišťováno, co je pro uživatele přenosných počítačů nejdůležitější. "Češi při výběru notebooku upřednostňují životnost baterie, energetickou efektivitu a multimediální funkce," řekl Martin Drdul.

Češi se vzdají kvůli svému notebooku třeba i kávy

Počet vlastníků a obliba přenosných počítačů stále rapidně rostou. U českých zákazníků dokonce natolik, že se čtvrtina respondentů nedokáže se svými miláčky rozloučit ani během dovolené.

V průzkumu padla také otázka, kterých produktů a jakých potěšení by se uživatelé byli ochotni vzdát, aby si mohli nechat svůj přenosný počítač. „Téměř třetina všech respondentů by si pro notebook byla ochotna odepřít čokoládu a sladkosti na celý rok. Sladkostí by se vzdalo více českých mužů než žen“ doplnil Martin Drdul, manažer pro rozvoj trhu společnosti Intel.

Celkově 86 procent respondentů řeklo, že by bylo ochotno vzdát se kvůli svému notebooku alespoň něčeho – ať už by šlo o roční vysílání oblíbeného televizního programu, satelitní navigaci nebo třeba myčku nádobí – jen proto, aby jim zůstal jejich přenosný počítač.

O průzkumu

Společnost Intel pověřila přední výzkumnou firmu Loudhouse, aby zjistila trendy a postoje panující mezi uživateli přenosných počítačů v devíti zemích Evropy - České republice, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Rusku, Španělsku, Švédsku a Spojeném království. Za použití on-line metody bylo v průběhu prosince 2007 dotazováno celkem 2700 uživatelů notebooků – 300 zodpovězených dotazníků v každém ze zmiňovaných států.

Každé pohlaví mělo poloviční zastoupení a odpovědi přicházely z následně rozdělených věkových skupin :

Článek Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka ze dne středa 16. ledna 2008

Další články od Intel Czech Tradings, Inc., organizační složka

BYOD v českých firmách stále s obavami

SDI řešení Intel zrychlují přechod do firemního cloudu

Připravte se na boj s bezpečnostními hrozbami budoucnosti

Bezplatné kurzy pro profesionální rozvoj s Intel Learning Studio

WiFi Free jen na vlastní nebezpečí

Nová IoT platforma pro chytrá a propojená zařízení

Počítače po práci nevypíná třetina zaměstnanců českých firem

Počítač Intel Education 2in1

Nové procesory Intel Xeon zrychlují zpracování velkého objemu dat

Počítače do kabelky preferují ženy v průzkumu Intel

Mobilní novinky od Intelu

Nová řada procesorů Intel Atom S1200

Ultrabooky s dotykovým ovládáním

Bezdrátová budoucnost: sítě v cloudu s rádiovým přístupem

Čtyřjádrové procesory třetí generace Intel Core

Intel SBA: počítačové řešení pro malé firmy

SSD 520: nejrychlejší a nejvýkonnější SSD disk Intel

Partnerství Intel a Motorola Mobiliy: zaměřeno na vývoj a prodej chytrých telefonů

Procesory Intel Atom: nové funkce a delší životnost baterie

Intel představuje dva nové šestijádrové a dvanáctivláknové procesory pro desktopy

Výpočetní technika pokořuje nové hranice

Ultrabook nabídne nejvyšší uživatelský komfort

Intel a Google spolupracují na optimalizaci budoucích verzí platformy Android

Ultrabook: novou kategorii mobilních počítačů podpoří fond Intel Capital

Česko propadlo sociálním sítím

Intel nabídne do konce roku 2020 výpočetní výkon na exaskalární úrovni

Ultrabook: nová kategorie tenkých a lehkých počítačů pro většinového uživatele

Literární soutěž o nejlepší sci-fi povídku zná své vítěze

Intel zveřejňuje Zprávu o firemní odpovědnosti za rok 2010

Čeští studenti excelovali na největší světové soutěži pro mladé vědce Intel ISEF

3D tranzistor Tri-Gate: úspory elektrické energie a zvýšení výkonu

60 let inovací ve vývoji tranzistorů

Finále celosvětové soutěže Intel ISEF s účastí českých studentů

Intel Challenge Europe 2011: přihlaste se do prvního kola soutěže

NAND Flash 20nm: nejvyspělejší technologie od Intel a Micron

Procesory Intel Xeon: nový standard pro high-endové počítačové aplikace

SSD 320 Series: třetí generace SSD disků Intel

Literární soutěž Intel na téma: Umělá inteligence za čtyřicet let

Intel SSD 510: nová řada SSD disků s podporou SATA s propustností 6Gbps

Intel Thunderbolt: technologie pro nejrychlejší připojení osobního počítače

FAB 42: nová továrna Intel v Arizoně

Intel a PRE společně budují moderní energetické sítě

Intel Medfield: nový procesor pro mobilní telefony vyrobený 32nm technologií

Intel zjednodušuje datová centra

will.i.am: ředitel pro kreativní inovace Intel

Technologické trendy roku 2011

Intel představuje novou řadu SSD disků Intel 310

Intel Anti-Theft: kladivo na zloděje notebooků

Intel Atom E600C: první konfigurovatelná řada procesorů

SSD disky Intel: ceny klesají