logo GORDIC spol. s r. o.

Digitální služby veřejné správy musí být snadno dosažitelné a uživatelsky přívětivé

Manažeři GORDIC představili na konferenci e-government 20:10 v Mikulově softwarové nástroje, které v této oblasti společnost poskytuje a zamýšleli se i nad tím, jak učinit digitální služby atraktivnější pro jejich uživatele - občany, a jejich poskytovatele - veřejné instituce na všech úrovních.

"V našem rozsáhlém aktuálním průzkumu jsme zjistili, že úřady mají teď po první vlně pandemie jednak zcela jiné potřeby ale také, že je jejich vnímání digitalizace často odlišné od pohledu státu nebo IT firem. Ukazuje se, že nestačí pouze přijmout legislativu a poskytnout příslušné technologie, ale uživatelé musí vidět, že jim elektronické služby něco reálného přináší," říká Marek Řezáč, ředitel pro strategický rozvoj a IoT společnosti GORDIC.

Apeloval tedy na organizace státní instituce i dodavatele, aby vnášeli do otázek digitalizace i pohledy koncových uživatelů.

"Chceme, aby se díky responsibilitě a designu aplikace i samotných formulářů lidé cítili komfortně, ať už si chtějí vyřídit své záležitosti z mobilu, počítače nebo tabletu. Už dnes si mohou na Portálu občana GINIS vyřešit své životní situace, bezpečně online uhradit poplatky bankovním převodem nebo QR kódem nebo si rezervovat čas úředníka," doplňuje Michal Řezáč, ředitel pro strategický rozvoj a kybernetickou bezpečnost společnosti GORDIC.

Oba manažeři na konferenci tak upozornili na nutnost zjednodušení komunikace mezi občanem a úřady. Digitální služby veřejné správy musí být z portálů snadno dosažitelné a uživatelsky stejně přívětivé jako v komerční oblasti.

Konference e-government 20:10 v Mikulově (8. - 9. 9. 2020) bilancovala stav digitalizace veřejné správy. Česká republika poskočila v letošním roce v rozvoji eGovernmentu na 39. místo na světě, což však zatím neodpovídá potenciálu ani ambicím naší země.

Generálním partnerem byla společnost GORDIC, za kterou se k tématu digitálních služeb vyjádřili pokračovatelé této rodinné firmy - Marek a Michal Řezáčovi.

Stát si v této souvislosti hodně slibuje od zavedení bankovní identity v roce 2021, která umožní čerpat digitální služby milionům uživatelů.

Článek GORDIC spol. s r. o. ze dne 10. září 2020 - čtvrtek

Další články od GORDIC spol. s r. o.