"Návrat do pracovního prostředí může být pro mnohé z nich šokující. Při práci s poštovním klientem si totiž neumí stanovit priority, chovají se nekoncepčně, chaoticky a dostávají se tak do zbytečného stresu. Přitom jen stačí dodržovat několik pravidel timemanagementu, třídit poštu podle priorit a naučit se využívat chytré funkce poštovního klienta", doporučuje Martin Vitouš, lektor Počítačové školy Gopas.
3 tipy jak se vypořádat s haldou e-mailů nejen po návratu z dovolené
1. Třiďte poštu podle priorit, pomůže vám i SmartPhone
Základní pravidlo z hlediska timemanagementu pro práci s poštou zní takto: "Předtím, než se pustíte do vyřizování pošty, rozdělte si e-maily podle priorit. Nejprve eliminujte ty, které nejsou určeny vám, pak zjistěte, zda se jedná o informaci nebo úkol a nakonec určete důležitost a naléhavost jednotlivých zpráv", doporučuje Martin Vitouš z Počítačové školy Gopas.
Jinou důležitost má příchozí pošta od šéfa, jinou od obchodních partnerů a jinou od kolegů. Na základě stanovených priorit si následně rozvrhněte práci do několika dnů a poté na maily postupně reagujte. Snaha odpovědět na vše bez ohledu na důležitost zprávy, navíc třeba během jediného dne, nemá smysl. Na druhou stranu, pokud si odpověď na mail nevyžádá více než tři minuty, je efektivnější poštu vyřídit hned.
V trochu jiné situaci budou při návratu do zaměstnání ti, kteří na úkor úplného odpočinku i na dovolené kontorolují pracovní poštu pomocí chytrého telefonu. Pokud jej mají synchronizovaný s poštovním klientem, mohou reagovat na skutečně naléhavé maily třeba z přímořské pláže a třídit je průběžně.
"Trendem poslední doby je rozhodně synchronizace poštovního klienta s chytrým telefonem a přesun práce ke cloudovým aplikacím, které využívají virtuální úložiště dat. Zejména top manažeři si takto udržují přehled o dění ve firmě a snadněji se při návratu do zaměstnání adaptují", řekl Michael Horejsek ze společnosti Sunnysoft, která se specializuje na prodej chytrých telefonů.
2. Využívejte chytrých funkcí poštovního klienta. Ušetříte čas
Všechny poštovní systémy, mezi něž patří například Outlook, Lotus Notes nebo Gmail, mají podobné funkce. K těm základním patří například třídění pošty, značení mailů, automatizování úkolů nebo klávesové zkratky. Uživatel by se měl naučit tyto funkce využívat, ušetří tím spoustu času. Pokud se rozhodnete zlepšit organizaci vašeho poštovního klienta a chcete mít vždy přehledně roztříděnou poštu, musíte provést několik kroků.
Nejprve si vytvořte vhodné složky, které můžete pojmenovat dle vašich momentálních potřeb - například Šéf, Obchodní partneři, Investoři a podobně. Do každé tematické složky vám bude přicházet konkrétní druh e-mailů od konkrétních odesílatelů.
Další efektivní možností je selekce pošty podle určitých klíčových slov. Pokud název e-mailu či jeho tělo obsahuje určitá klíčová slova, pak se zařadí do konkrétní složky. Aby se tak ale skutečně dělo, musíte nejdříve vytvořit pravidlo, podle něhož se bude veškerá příchozí pošta - například od konkrétního odesílatele - automaticky přesouvat do předem připravených a pojmenovaných složek. Další praktickou pomůckou při práci s e-maily, je třídění pošty podle barev.
3. Nedělejte z odpovědi e-mailem dogma
Z hlediska timemanagementu není nutné na každý e-mail odpovídat elektronicky. Záležitost, která se dá vyřídit během minutového rozhovoru po telefonu, mnohdy řeší dva lidé půl dne. Každá strana stráví minimálně dvacet minut pouhým vyjasňováním si jednotlivých aspektů řešeného problému. Než se dostanou k cíli e-mailové komunikace, uplynou celé hodiny.
Nedělejte proto z odpovídání formou e-mailů dogma a uvědomte si, že komunikace je pouze prostředek k cíli, nikoli cíl samotný. Jinými slovy, technické prostředky by neměly nahrazovat lidskou komunikaci.
Článek ze dne 12. října 2011 - středa
O Python programování je velký zájem nejen mezi IT profesionály
Elektronika chytrých aut láká hackery
Trendy IT vzdělávání v roce 2022
Jak na výběr kurzu počítačové grafiky
JavaDays 2022 - hybridní konference
Aktuální trendy v IT vzdělávání
GOPAS slaví 30 let na trhu IT vzdělávání
Zajímavá témata konference HackerFest 2022
Investice do IT vzdělávání jsou sázkou na jistotu
Praktiky hackingu dnešní doby na konferenci HackerFest 2022
Nový studijní portál pro přípravu na zkoušky Microsoft Fundamentals
IT Security a Hacking konference HackerFest 2022
Umělé inteligenci se v Česku daří
Technologické novinky na IT konferenci TechEd 2022
TechEd 2022 IT hybridní konference
Válka na Ukrajině vyexponovala hrozby kybernetické bezpečnosti
Datová analýza firemních dat hlavním tématem Power BI Day konference
JSDays 2022 - první letošní odborná konference Gopasu
Hybridní režim odborných konferencí GOPAS
JSDays 2022 - online konference pro JavaScript vývojáře
Spyware - vykrádání uživatelského prostředí správců - webinář
JavaDays 2021 ONLINE - největší česká konference zaměřená na Java platformu
Java kraluje vývoji podnikových i mobilních aplikací
JavaDays 2021 ONLINE konference
Co čekat od Windows 11 v podnikovém prostředí
Správa cloudu a zranitelnost webových aplikací na HackerFest 2021
Aktuální metody hackerů v kyberprostoru
Hackeři a obránci společně za bezpečnější kyberprostor
Bezpečnostní rizika home office
Manažerská konference ManDayIT
Dobře zvládnutá firemní IT infrastruktura je v současnosti podmínkou úspěchu
Přihlašovací údaje jsou stále v popředí zájmu hackerů
Jaké jsou aktuální požadavky na firemní IT prostředí?
Power BI Day ONLINE konference
Konference Python Day 2021 ONLINE
JavaScript Days 2021 - dvoudenní online konference pro JavaScript vývojáře
Návrat zaměstnanců z home office bude často i s hacknutým zařízením
IT vzdělávání 2021 - jak to vidí v Gopasu
Práce z domova zvyšuje riziko ztráty firemních dat
Sada zranitelností Ripple 20 ohrožuje koncová zařízení
Frekvence kybernetických útoků na koncové uživatele roste