logo Infinity a.s.

Jak chutná cloud? Po úspěchu!

V IT platíte vždy jen za to, co skutečně spotřebujete. Cloud computing je trend, který otevírá novou dimenzi v IT. Velký zájem budí u zákazníků už samotný výklad pojmu cloud, který v sobě skrývá spousty otázek, na které je třeba dát jednoznačné odpovědi, ať už se jedná o jeho přínosy nebo úskalí.

S ohledem na všeobecně rostoucí zájem odborné i laické veřejnosti o vše, co se kolem cloudu děje a chystá, představila společnost Infinity ve spolupráci se společností Microsoft na páteční (24.2. 2012) tiskové konferenci názorně všechny kroky potřebné pro úspěšné zavádění cloudových technologií.

Hlavním tématem byly informace o návratnosti investic, o nákladových úsporách a možnostech efektivní implementace tak, aby se dostavil okamžitý přínos pro každý podnik, který chce cloud ochutnat.

"Jedno je nad slunce jasné, totiž že v případě využití cloudových služeb platíte skutečně vždy jen za to, co reálně spotřebujete a můžete se tedy zcela oprostit od mnohdy neprůhledných investic do vlastního firemního IT", říká úvodem generální ředitel společnosti Infinity, Jaroslav Procházka.

V tom, jak cloudové technologie ovlivňují podnikové náklady a produktivitu, jej doplňuje finanční ředitel společnosti Microsoft Tibor Koleják: "Nástup obliby cloud computingu v posledních dvou letech má jeden zásadní důvod. Finanční krize přinutila firmy i státní organizace začít fungovat efektivněji. Větší flexibilita a finanční úspory, to jsou cloudové benefity, které pociťují české firmy nejčastěji, a to často okamžitě."

Odborníci na cloud ze společnosti Infinity trpělivě informovali o často diskutovaných rizicích přechodu na novou technologii a o problematice (ne)bezpečnosti cloudu, která jsou úzce spojena s výběrem vhodného implementačního partnera a dále také o srdci cloudu - datových super centrech, využívajících špičkové bezpečnostní nástroje a odborníky, které si většina firem nemůže dovolit. "Klidný přechod firmy k čerpání cloudových služeb má dvě zásadní podmínky: plnou důvěru v poskytovatele a zároveň mít ochotu a možnost si vše monitorovat", popisuje Jan Gerhart, produktový manažer Infinity.

Zajímavé informace přineslo představení nedávno zahájené cloudové kampaně společnosti Infinity a zejména výsledky průzkumu Jak chutná cloud? realizovaného u 128 respondentů malých a středně velkých společností v rámci celé ČR.

Jako ochutnávku prozradila marketingová manažerka Infinity Zuzana Parobková, že třeba největší obavu (92 %) o bezpečnost a svěření svých dat do rukou externí firmy mají společnosti s obratem nad 500 mil. Kč, a nebo že téměř třetina firem by uvítala platit za IT jako službu. Stále ale převažují společnosti, které IT jako službu odmítají. Společným jmenovatelem všech odpovědí tak zůstávají tři premisy: nízká pořizovací cena, důvěra a bezpečnost plus úspora nákladů.

Zkušenost s aplikací Office 365 celkem výmluvně popsala ředitelka Domova Dětí a mládeže Znojmo, Hana Bílková. "Když jsem převzala vedení DDM, nebyla počítačová technika využívána efektivně. Cloudové služby nám poskytly snadno ovladatelné a prověřené nástroje, které rychle a komplexně řešily naše požadavky a zefektivnily naši práci - už nepotřebujeme IT specialistu za mzdu, neřešíme vybudování infrastruktury ani údržbu aplikací a jejich upgrade, stanice pouze obměňujeme a navíc šetříme za elektrickou energii, protože nemáme servery v klimatizovaných místnostech atd.", pochvaluje si.

Článek Infinity a.s. ze dne 27. února 2012 - pondělí

Další články od Infinity a.s.

tesena fest 2018