"Instalace ETCS do elektrických lokomotiv a elektrických jednotek je naším největším přínosem pro zvyšování bezpečnosti osobní vlakové přepravy na českých i zahraničních tratích. Jednotky řady 680 - Pendolino - jsou vlajkovou lodí Českých drah a projekt jejich dovybavení evropským zabezpečovačem bude jistě velmi sledovaný. V oblasti zpětného vybavování vozidel systémem ETCS jsme významným partnerem ČD a vítězství v tomto výběrovém řízení jen potvrzuje naše postavení na samé špičce segmentu tzv. retrofitu," říká Tomáš Businský, člen představenstva a ředitel úseku Infastruktura ČD - Telematiky.
Vybavení Pendolin logicky, technicky i časově navazuje na aktuálně realizované projekty instalace mobilních částí technologie ETCS do lokomotiv řady 362, 362 WTB, 162 WTB a řídících vozů 961 Českých drah, na kterých ČD - Telematika úspěšně pracuje od roku 2019.
Veřejnost zná Pendolina Českých drah především z dálkové osobní dopravy včetně spojení se Slovenskem. Elektrické jednotky řady 680 jsou plně klimatizované a v provozu mohou dosahovat rychlosti až 200 km/hod.
Vozy jsou vybaveny unikátní technologií, která při průjezdu oblouky vysokou rychlostí zajišťuje automatické naklápění soupravy, což přispívá k vyššímu pohodlí cestujících.
I tato funkce spolu s dalšími unikátními vlastnostmi musí být při instalaci ETCS zachována, a proto bude vybavení Pendolin mobilní částí systému jedním z dosud nejnáročnějších projektů společnosti ČD - Telematika.
"Jednotky Pendolino neztrácí nic na své popularitě a my plánujeme jejich provoz i po datu 1. 1. 2025, kdy začne výhradní provoz pod dohledem ETCS na vybraných tratích, které zahrnují prakticky celou jejich páteřní trasu mezi Prahou a Ostravou. Díky ETCS budou moci jezdit na vhodných úsecích infrastruktury rychlostí až 200 km/h a přispějí k dalšímu zkracování cestovních časů na naší železnici. Po dokončení modernizace vybraných úseků na 1. a 2. koridoru se vrátí k cestovním časům mezi Prahou a Ostravou pod tři hodiny a nabídnou znovu nejrychlejší spojení obou aglomerací," říká Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.
ETCS (European Train Control System) je evropský vlakový zabezpečovací systém a hlavním cílem jeho zavádění je sjednotit zabezpečovací systémy evropských železnic a tím zvýšit bezpečnost vlakové dopravy napříč Evropou, a také umožnit vedení vlaků bez nutnosti výměn hnacích vozidel na hranicích jednotlivých států a bez nutnosti vybavení hnacích vozidel různými národními zabezpečovacími systémy.
Článek ze dne 27. dubna 2022 - středa
Vlakový zabezpečovací systém ETCS pro Pendolino
Rozšíření WiFi zdarma v železniční stanici Praha hlavní nádraží
ČDT-DWDM propojí optikou Třinec a Frýdek-Místek
Instalace a testování systému ETCS na lokomotivách typu 163 a 363
ČD - Telematika navýšila kapacitu připojení do NIX.CZ
GSM-R na železniční trati Votice - České Budějovice
Bezkontaktní monitoring tělesné teploty lidí
Datacentrum ČD - Telematika ve službách WEDOS Internet
Nová optická trasa pro bezpečný chod datacentra SPCSS
IP PBX nahradí telefonní síť Správy železnic
Úspěšný test datového přenosu 1,2 Tbit/s v DWDM optické síti
Další parkovací automaty pro Brno a České Budějovice
Testování datového přenosu 1,2 Tbit/s v DWDM optické síti
ČD - Telematika má zájem o testování japonských technologií
Přechod na MPLS zajistí další rozvoj telekomunikační sítě SŽDC
100 Gbps na trase Praha - Brno
GSM-R na železniční trati České Budějovice - Plzeň
IoT se dostává do studijních oborů středoškoláků
Bezpečnostní systém ETCS zvýší zabezpečení lokomotiv ČD Cargo
Spolupráce se středními školami pomáhá náboru zaměstnanců v IT oborech
Servis UPS pro DPP Praha zajistí ČD - Telematika
ČD-Telematika je oficiálním partnerem Czech Smart City Clusteru
Nové routery Cisco v L2 síti klíčové infrastruktury státu
WiFi Freee pro vlaková nádraží v Ostravě a Olomouci
Chytré parkovací automaty pro Brno
Chytré firemní parkoviště zvyšuje plynulost odbavování kamionů
Hloubková inspekce provozu chrání před DDoS útoky
Chytré parkoviště u vlakového nádraží v Blansku
GDPR pro pražský dopravní podnik zajistí ČD - Telematika
Systém GSM-R pomáhá bezpečnosti železniční dopravy
WiFi Freee pro vlaková nádraží ve Zlíně, Ústí nad Labem a Hradci Králové
WiFi bezplatný internet v pražském metru
Optická datová síť CamelNET propojí další organizace Plzeňského kraje
Práce pro techniky s osvědčením vyhlášky č. 50/1978 Sb.
WiFi Free na další vlaková nádraží
Pilotní provoz WiFi Free na vlakovém nádraží v Praze a Pardubicích
Telematika posiluje bezpečnost českého internetu připojením k projektu FENIX