"Tím, že softwarové roboty není potřeba vyrábět fyzicky, je jejich vývoj relativně jednoduchý a rychlý. Vytvořit zcela nového robota zabere jeden a půl až čtyři měsíce - a návratnost může být už do půl roku. Tou nejdůležitější částí však není programování. Klíčová je první fáze, v níž se provádí analýza toho, jak fungují procesy ve firmě, mapuje se infrastruktura a existující aplikace. Po dvou až sedmi dnech se začíná s programováním a následně testováním. Prakticky jakákoliv firma, malá i velká, manufaktura i byznys centrum má dnes již potenciál k využívání softwarových robotů. Jak poznat, kde? Vzpomeňte si, zda jste slyšeli kolegu říkat na práci, která ho nebaví a musí ji dělat pořád dokola - to je ideální příležitost k automatizaci," říká Viktoria Bracjunová, vedoucí oddělení automatizace a robotizace společnosti SOITRON.
Softwaroví roboti se zatím uplatňují zejména v kancelářích - v administrativě či projektovém managementu. Při kontaktu se zákaznickým centrem mohou lidé narazit na tzv. boty - tedy programy, které jsou schopny odpovědět zákazníkovi na jednoduché otázky, např. jaké jsou otevírací hodiny.
Pokud bereme v úvahu, že robot funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, nechodí spát, nemusí jíst ani chodit na přestávku a jeho výkon se nemění, tak se teoreticky vyrovná třem lidem v třísměnném provozu.
S postupným nasazováním technologií jako AI nebo IoT do výroby se rozšiřují i možnosti RPA. I taková drobnost jako to, zda dostává nový zaměstnanec automaticky e-mailem i telefonní seznam všech kolegů je něco, co je třeba robotu říct.
Na rozdíl od průmyslových robotů, kde každá změna postupu znamená odstávky ve výrobě, softwarového robota je možné naučit nové věci a aktualizovat během několika minut - a to i na dálku.
I když softwarový robot převezme práci člověka, ten většinou neskončí bez práce, právě naopak. Robotická automatizace je příležitostí k tomu, aby zaměstnanec povýšil v kariérním žebříčku. V zemích, kde je nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců tak mohou firmy řešit problémy s nedostatkem lidí.
Robotický slovník:
Článek SOITRON s.r.o. ze dne středa 14. srpna 2019
S náběhem očkování proti covid-19 poroste i agresivita hackerů
Co dělat v případě ransomware napadení
Ripple 20 představuje kritickou zranitelnost infrastruktury podniků
Trendy a budoucnost firemního IT v době po COVID-19
Průměrná doba odhalení hackerského útoku je až 214 dnů
Interaktivní webináře pomáhají s online výukou na školách
Automatizační RPA nástroje pro nemocnice a úřady veřejné správy zdarma
Digitalizace a využití IoT pomáhá snižovat ztrátovost zemědělské výroby
Průmyslové firmy podceňuji svou bezpečnost v prostředí internetu
HCI řešení pro firemní IT pomůže rozhýbat váš business
Firemní sítě s podporou technologie Cisco HyperFlex
Softwarový robot - přesný a neúnavný pomocník pro celou řadu oborů
Stálý přehled nad hybridním prostředím se službou Soitron Cloud Monitoring
Oborové trendy, kvalita a efektivita práce v kontaktních centrech
Jak na správu a zabezpečení mobilních zařízení zaměstnanců
Videokonference: klíčová forma firemní komunikace budoucnosti
SOITRON kupuje ClarioNet a dokončil fúzi se společností Caiacom
Soitron je v Česku jediným expertem na IP telefonii od Cisco
SOITRON koupil českou společnost Caiacom
Chytré technologie pro řízení lidí šetří call centrům až třetinu mzdových nákladů