logo Algotech, a.s.

Petr Loužecký

Ředitel Centra sdílených služeb společnosti Algotech

Petr Loužecký - Algotech, a.s.logo Algotech, a.s.LinkedIn

Využívání cloudových analytických a prediktivních nástrojů tak může podnikům i jejich zaměstnancům nejen zefektivnit vnitřní procesy a výkonnost zaměstnanců, ale také uspořit finanční náklady v oblasti servisu strojů, skladového managementu. A v neposlední řadě přímo zvýšit zisk díky precizně zpracovaným reportům.

Výhodou je i to, že drtivá většina management cloudových aplikací pro tyto své BI funkce využívá analytických platforem Google, Microsoftu či Amazonu, takže práce s daty probíhá pomocí globálního sdílení těch nejlépe vytvořených algoritmů.

Petr Loužecký

Ředitel Centra sdílených služeb společnosti Algotech

Petr Loužecký - Algotech, a.s.logo Algotech, a.s.LinkedIn

Typicky jde o ERP či CRM systémy jako třeba CRM Sugar. Zákazník má ve firmě pět uživatelů, kteří se systémem pracují, tak si koupí pět uživatelských přístupů a více neřeší. Používá pak aplikaci, která je provozovaná poskytovatelem a za ním jdou veškeré licenční politiky i aktualizace a zabezpečení. Poskytovatel má v takovém případě na starosti i sledování výkonu a kapacity úložiště a automaticky je optimalizuje.

Cloud v podobě SaaS je vhodný hlavně pro obchodní organizace, protože ty vždy pracují s nějakými podnikovými systémy, ať už jde o skladové, účetní, personální či marketingové aplikace a běžně využívají i kancelářské nástroje jako Office 365, nebo Google Apps, což jsou zcela typičtí zástupci SaaS v cloudu.

Uživatelé se do cloudových aplikací přihlašují ve většině případů přes webové rozhraní.

Petr Loužecký

Ředitel Centra sdílených služeb společnosti Algotech

Petr Loužecký - Algotech, a.s.logo Algotech, a.s.LinkedIn

Auditora zajímá, jak se poskytovatel chová k uživatelům, k sítím, ke kryptografii, jak vyhodnocuje rizika, jak určuje primární a podpůrná aktiva, jak všechno toto navíc ještě kontroluje. Je to hodně o vnitřních procesech daného poskytovatele. Certifikace tedy slouží nejen jako interní potvrzení o tom, že firma má svůj management bezpečnosti informací dobře nastavený, ale samozřejmě i jako vodítko pro její potenciální klienty.

A samozřejmě stejný postup probíhá i v případě certifikace dle normy ISO/IEC 27002, která mimo jiné míří přímo na používaný hardware i software. Firma, která nabízí cloudové služby, by měla garantovat, že pracuje pouze s aktuálními systémy a nemá zastaralou infrastrukturu.

Matyáš Franěk

Obchodní specialista na cloudové služby společnosti Algotech

Matyáš Franěk - Algotech, a.s.logo Algotech, a.s.LinkedIn

Častý je také problém s řešením bezpečnostních incidentů i technických potíží, protože zákaznická podpora sídlí tisíce kilometrů daleko. A dokonce i člověk, vybavený velmi dobrou byznysovou angličtinou, může mít potíže při snaze vysvětlit operátorovi, co konkrétně přestalo fungovat, protože technická angličtina je velmi specifická.

Zároveň tím, že podpory sídlí běžně v asijských zemích, typicky třeba v Indii, bývá problém s porozuměním pracovníkům na telefonických linkách. A mnohdy ani oni nevládnou tak dobrou angličtinou, aby zase porozuměli vám.

Navíc událost se v takové lokalitě v drtivé většině nevyřeší jedním telefonem, ale požadavek se řeší postupně třeba s deseti, někdy i dvaceti lidmi, kteří nemívají k dispozici všechny informace z předchozích hovorů.

Jiří Sommer

Sales Executive společnosti Algotech

Jiří Sommer - Algotech, a.s.logo Algotech, a.s.LinkedIn

I když může být integrace CRM s ERP jednosměrná, nebo obousměrná, je ve většině případů výsledkem spolupráce těchto dvou entit výstup v CRM systému. V praxi to potom vypadá tak, že v CRM obchodník vytvoří nabídku na službu či produkt, kterou zašle klientovi.

Ten ji odsouhlasí, v systému se buď ručně či automaticky změní stav nabídky a obchodník zadá podklady k fakturaci. Po zaplacení částky klientem se platba promítne na bankovním účtu a následně v účetní části ERP systému, z nějž se data propíšou do CRM.

Obchodník, potažmo jeho nadřízení až po vedení společnosti, mají díky takové integraci k dispozici důležitá data, která by jinak zůstala uložená pouze v účetním systému a musela by se do souhrnných reportů importovat jinou cestou.