Hlučné kanceláře, často open space typu, málo klidu a nedostatečný počet zasedacích místností - v tomto prostředí se zaměstnancům špatně pracuje a v mnoha případech se firmám nedaří je motivovat k návratu z home office zpět do kanceláře. A ti, kteří by se rádi vrátili, raději zůstávají doma, shrnuje průzkum Oscar Acoustics.
Faktem je, že podle průzkumu Oscar Acoustics 56 % kancelářských pracovníků považuje své pracoviště za hlučné a 36 % z nich pracuje z domova jen proto, aby unikli kancelářskému hluku. Mezi nejčastější dopady patří neschopnost soustředit se (47 %), podrážděnost (36 %) nebo pocit stresu (30 %).
Část zaměstnanců proto dokonce mění pracovní dobu, někteří pracovní místo. Průzkum potvrzuje, že nejde o izolovaný problém. Nevyhovující kanceláře mnoha lidem doslova zabíjí produktivitu.
Část zaměstnanců se pokouší vyřešit negativní vliv hlučného prostředí vlastními prostředky - sluchátky, improvizovanými "quiet zónami" nebo častější prací z domova. Moc to ale nepomáhá.
Po covidu mnoho zaměstnanců masivně využívalo možnosti práce z domu, hromadně se rušily přebytečné kancelářské prostory a společné zasedačky. Ty nyní ale chybí. Přestože by se někomu mohlo zdát, že porady, fyzické schůzky a online hovory nepotřebují samostatné místnosti, opak je pravdou.
Kvalitní schůzka či videokonference vyžadují vhodné prostředí. Ta online pak dobré technické vybavení, akustiku a klidné místo, kde nebude účastník rušen okolním hlukem.
"Nedostatečné podmínky pro fyzické schůzky a videokonference mohou negativně ovlivnit profesionální obraz firmy. Pokud neproběhne fyzická schůzka ve vhodném prostředí, nemusí mít dobré výsledky. A jak vypadáte na kameře a jaké máte kolem sebe prostředí, může ovlivnit dojem obchodního partnera, a tím i celkový výsledek jednání. Rušivé zvuky, špatná akustika nebo neodpovídající osvětlení mohou snížit koncentraci a efektivitu schůzky," říká Andrej Hronec, ředitel společnosti AUDIOPRO.
I když investice do technického vybavení, které nyní mnoho firem vydává, jsou nemalé, dělají některé z nich v této oblasti chyby. Často velké investice do vybavení zasedaček znehodnocují díky neznalosti. Ne vždy totiž lze profi vybavení zasedačky koupit online a postavit v kanceláři na stůl. Mnohdy je třeba sofistikované práce založené na dlouhodobé zkušenosti a kombinace různých řešení individuálně řešících konkrétní potřebu.
Vybavení pracovního prostoru musí vyhovovat různorodým, často protichůdným požadavkům. V některých případech pomohou speciální architektonické prvky vytvářející fyzické i akustické soukromí.
Elegantním řešením je však Huddle room - malá a flexibilní zasedací místnost pro 3 až 6 osob, která je dobře vybavena technologiemi pro snadnou a efektivní komunikaci a spolupráci. Vše potřebné můžete s kolegy rychle probrat buď na místě, nebo po propojení technologiemi umožňujícími vzdálenou spolupráci.
V závislosti na velikosti a potřebách firmy tak pracovníci využijí i několik huddle rooms.
Článek AUDIOPRO s.r.o. ze dne pátek 12. prosince 2025
Nedostatek klidu v kanceláři brání návratu zaměstnanců z home office
Nová generace AI-first zasedaček
Moderní řešení pro správu zasedacích místností
Peplink řešení zajišťuje spolehlivé satelitní připojení k internetu
AI v retailu stále čelí nedůvěře zákazníků
AI udává nové směry v oblasti audio video techniky a prezentací
Dotykové displeje a panely se stávají standardem v kancelářích, retailu i restauracích
Moderní technologie mění fungování logistiky a moderních skladů
Komunikační řešení Zello pro rychlé a spolehlivé bezdrátové spojení pracovních týmů
Pokročilé moderní technologie eliminují zmatek na pracovišti
Jak na spolehlivý internet pro obytný vůz nebo karavan
Televize nebo projektor s plátnem?
Unikátní zasedačka na míru videokonferenční platformě Microsoft Teams
Budoucnost patří přirozené komunikaci
Videohovory se stávají součástí každodenní reality
Firmy spoléhají na integrované síťové řešení Peplink
Automatizace zápisů z porad a titulkování s využitím AI nástrojů
Návrat do kanceláří často komplikují nedostatečné podmínky pro videokonference
Nová generace offline AI pro audio a video systémy Cabolo
AI pomáhá mnoha zaměstnancům v práci stále více
Trendy ve vybavení konferenčních místností s využitím AI technologií
Jak efektivně využít chytré technologie v domě či bytě
AI jako pomocník při pracovních schůzkách a jednáních
Prezentační a komunikační audio a videotechnika v roce 2025
Selhání technologií má negativní vliv na produktivitu týmové práce
Nový multifunkční sál Masarykovy univerzity ovládají špičkové AV technologie
Technologie maskování zvuku zlepšuje kancelářské pracovní prostředí
Široké uplatnění profesionálních kamer Avonic
Jaký zvolit formát obrazu televize nebo projektoru
Nejčastější technické problémy videokonference
Motorizovaná projekční plocha Screen Innovations Short Throw Lift
Technologické novinky Biamp - konferenční videobar a kompaktní kamera
Umělá inteligence pomáhá v komunikaci mezinárodních pracovních týmů
Technologické novinky pro funkční řešení home office
Přepis řeči s využitím AI šetří firmám pracovní čas
Technologie přepisu řeči Cabolo s podporou AI
Profesionální dvoupásmová bateriová reprosoustava Electro-Voice EVERSE 12
Společné řešení satelitního internetu Peplink a Starlink v nabídce AUDIOPRO
Konferenční technika Biamp Parlé s certifikací pro Microsoft Teams
Pracovní schůzky s podporou umělé inteligence
Dokonalá projekce v nezatemněné místnosti
Profesionální kamery Avonic pro videokonference, vzdělávání a zdravotnictví
Moderní technologie přinášejí seniorům kontakty, zábavu i možnosti pro další vzdělávání
Levné komponenty mohou zkazit jednání videokonference
Ovládání videokonference pomáhá v uplatnění na trhu práce
Moderní kanceláře mají dnes mnoho podob
Univerzální konferenční soundbar Biamp Parlé pro videokonference
Vokkero - bezdrátový komunikační systém do hlučného prostředí