logo Sdružení pro internetovou reklamu

Multimediální trendy na internetu sílí

Na internetu nejvýznamněji roste podíl uživatelů, kteří se pravidelně věnují multimediálním aktivitám. Největší nárůsty byly pozorovány u aktivit stahování/poslechu hudby nebo filmů a hlasové komunikace.

Nejčastější činností českých uživatelů internetu je e-mailování na domovském webu (89 % uživatelů) a využívání služeb vyhledávačů (85 %). Celkem byl největší růst podílu uživatelů v kategorii mediálních (23 %) a pokročilejších uživatelů (20 %). Významný nárůst v těchto kategoriích uživatelů souvisí s rostoucím zastoupením uživatelů, kteří na počítači pracují s obrázky, videem a hudbou a mají pod kontrolou chod PC. Nejpoužívanějším operačním systémem počítačů je Windows XP (69 %) a na druhém místě trvale rostoucí Windows Vista (21 %). Vyplývá to z poslední fáze tzv. strukturálního výzkumu SEKV , který realizuje pro Sdružení pro internetovou reklamu společnost Mediaresearch.

Od 4. fáze nově sledujeme účast v komunitních sítích (28 %), účast v diskusních fórech (16 %) a online sázení (6 %). Online sázení se převážně věnují muži (10 %). Tuto aktivitu provozuje pouze 1 % žen. Nejčastější účastníci v komunitních sítích (celkem 28 % uživatelů) jsou mladí lidé ve věku do 14 let (38 %) a 15 - 24 let (53 %). Komentáře k článkům a účast v diskusních fórech využívají nejčastěji lidé ve věku 15 - 24 let.

Windows XP jsou trvale nejpoužívanějším operačním systémem s 69 % podílem. Aktuálně 21 % uživatelů využívá systém Windows Vista jako nejčastěji využívaný operační systém. Zastoupení těchto uživatelů má významný rostoucí trend již od 1. fáze výzkumu (nárůst z 12 % na 21 %). Tento systém častěji využívají internetově zaměření uživatelé počítačů (23 %) a profesionálně zaměření uživatelé (23 %).

Čtvrtá vlna kontinuálního výzkumu SEKV (Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum), který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch, proběhla v druhém čtvrtletí roku 2009. Hlavní cíle projektu SEKV jsou popsání struktury a chování internetových uživatelů na internetu a dále poskytnutí dat pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců.

Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Tento výzkum umožňuje získávat kontrolní data a mechanismus pro údržbu reprezentativnosti panelu internetových jednotlivců.

Další články k tématům - internetu - komunitních - SEKV - účast - uživatelů - výzkum - Windows

Článek Sdružení pro internetovou reklamu ze dne pondělí 7. prosince 2009

Další články od Sdružení pro internetovou reklamu

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku