logo Sdružení pro internetovou reklamu

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) se znepokojením sleduje snahu Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) o navýšení svého provozního rozpočtu tak, aby měla další peníze na kontrolu obsahu videa na internetu.

Stalo se tak na posledním zasedání Poslanecké sněmovny ČR v rámci schvalování rozpočtu na rok 2010, kdy RRTV požádala prostřednictvím některých poslanců o další tři miliony korun. Důvodem je zajištění monitoringu tak zvaných nelineárních služeb v souvislosti s novým zákonem o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání čili dohled nad obsahem této části internetu.

"Návrh zákona jsme po mnoha peripetiích komentovali a připomínkovali Ministerstvu kultury ČR (předkladateli) a navrhovali takové úpravy, které by byly progresivní a nezasáhly by daňové poplatníky. Doporučovali jsme, aby kontrolu nad internetovou branží v této oblasti a finanční náklady převzala na svá bedra nezisková profesní organizace např. SPIR resp. jeho samoregulační komise, která kvůli tomuto účelu vznikla a funguje," říká Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR a dodává : "jsme přesvědčeni, že samoregulace je jediný funkční nástroj, který zajistí plnění příslušné směrnice Evropské unie, ze které český návrh zákona vychází. Jakékoliv jiné řešení, víceméně restriktivního charakteru, se mine účinkem a odsaje ze státního rozpočtu další peníze."

Bohužel, předkladatel návrhu zákona svěřil kontrolu obsahu a vymáhání sankcí do rukou státního orgánu, RRTV, který, podle slov obhájců tohoto řešení, zvládne kontrolu bez dalšího navýšení svého rozpočtu. Opak se stal pravdou, jak jsme byli svědky při čtení návrhu zákona o státním rozpočtu a předpokládáme, že situace se bude opakovat i další rok. Apelujeme na poslance a senátory České republiky, kteří budou návrh zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání v nejbližší době schvalovat, aby si uvědomili, že v dnešní tíživé situaci existují funkčnější řešení, která by zároveň ulehčila napnutému státnímu rozpočtu pro rok 2010. Nepochybujeme, že samoregulace si, navzdory některým snahám, najde cestu i na internet.

Článek Sdružení pro internetovou reklamu ze dne středa 16. prosince 2009

Další články od Sdružení pro internetovou reklamu

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku