logo

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku

Výsledky analýz ukázaly, že užívání Internetu v Polsku, České Republice i Maďarsku roste. Ve srovnání s vyspělejšími trhy (např. s Dánskem) je tento růst ale stále dvakrát pomalejší.

Společnost Gemius provedla výzkum gemiusAudience (standardní internetové měření) ve střední a východní Evropě a v Izraeli. Ve spolupráci s partnery Mediaresearch v České Republice a Ipsos Szonda v Maďarsku poskytuje Gemius údaje, které nám umožňují definovat rozvoj Internetu na jednotlivých trzích. Analýza rozvoje užívání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku byla provedena na základě údajů pro 100 nejnavštěvovanějších stránek, které byly podrobeny site-centric výzkumu podle počtu reálných uživatelů v jednotlivých zemích.

V období od prosince 2007 do května 2008 vzrostl počet uživatelů v Polsku, České Republice i Maďarsku. Nejvyšší nárůst používání Internetu v květnu tohoto roku byl zaznamenán v České Republice. Podle údajů Mediaresearch a Gemius byl tento ukazatel roven 54.60%. V Polsku podle výzkumů MillwardBrown SMG/KRC to bylo 45% a v Maďarsku okolo 40% (zdroj: gemius/Ipsos Audience).

Analýzu rozvoje užívání Internetu v zemích střední a východní Evropy se můžeme pokusit porovnat s vyspělejšími trhy, kterým je např. Dánsko. Výzkum Gemius ukázal, že používání Internetu v tomto skandinávském státě dosáhlo v květnu tohoto roku hodnoty 82.03%. To je téměř o polovinu více ve srovnání s výše uvedenými státy střední a východní Evropy.

"Ačkoli používání Internetu je největší v Dánsku, což je jeden z nejvyspělejších internetových trhů v Evropě, tak pokud bereme v úvahu počet zobrazení na návštěvníka a čas strávený na stránce jedním uživatelem, nezůstávají země střední a východní Evropy nijak pozadu", vysvětluje Filip Pieczyński, ředitel mezinárodních operací Gemius SA.

Pokud se podíváme na počet zobrazení na návštěvníka u 100 analyzovaných stránek v jednotlivých zemích, dosáhla v květnu 2008 nejvyššího průměrného počtu zobrazení na návštěvníka Česká Republika s 1169 zobrazení. Dánsko bylo na druhé pozici s 642 zobrazeními. Výsledky pro Polsko a Maďarsko byly 625 a 277 zobrazení na návštěvníka v květnu tohoto roku.

Pokud jde o čas strávený na stránce jedním uživatelem v rámci analyzovaných webů, pak internetoví uživatelé v České Republice věnovali surfování více času než Poláci, Dánové nebo Maďaři. Návštěvník internetových stránek v České Republice věnoval této činnosti v květnu 2008 téměř 24 hodin. Polsko bylo na druhém místě s 19 hodinami na uživatele. Dánové věnovali surfování 7 hodin 26 minut na návštěvníka a Maďaři 6 hodin 15 minut.

"Střední a východní Evropa začíná být atraktivní pro společnosti, které se zabývají investicemi do Internetu. Z analýz výzkumu gemiusAudience v Polsku, České Republice a Maďarsku vyplývá, že potenciál internetového trhu v těchto zemích je velký", dodává Torsten Bruun, regionální manažer Gemius Dánsko.

Článek ze dne 9. září 2008 - úterý

Další články od Sdružení pro internetovou reklamu

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku