logo Sdružení pro internetovou reklamu

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Zhruba jen každý třetí český internetový uživatel považuje množství reklamy za příliš vysoké, zatímco pro většinu je její současný objem přijatelný. Třetina českých internetových uživatelů je ochotna platit za obsah speciálně vybraný podle svých požadavků.

Čeští internetoví uživatelé jsou přehlceni množstvím reklamy, a to zejména v televizi. Více než čtyři z pěti respondentů uvádí, že právě množství televizní reklamy je příliš vysoké. Ostatní média jsou vnímána jako méně zahlcená reklamou.

Tři pětiny internetových uživatelů uvádí, že vnímá reklamu na internetu a pětina uživatelů na reklamu klikne v případě, že je zaujme. Více než třetina internetových uživatelů uvádí, že by bylo ochotno na internetu platit za obsah speciálně vybraný podle jejich požadavků.

Uživatelé jsou dále nejvíce ochotni platit za přístupy do archivů a k exkluzivním materiálům. Vyplývá to z druhé vlny doplňkového marketingového výzkumu projektu NetMonitor, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zrealizovala výzkumná agentura MEDIARESEARCH. Výzkum je zaměřený na chování, zvyky a postoje uživatelů ve vztahu k používání médií, k e-komerci, internetové reklamě a placenému obsahu na internetu.

V hodnocení množství reklamy v jednotlivých médiích nejlépe dopadly noviny a časopisy spolu s internetem, u kterých zhruba 60 % respondentů uvádí přiměřené množství reklamy a 30 % uvádí příliš mnoho reklamy.

Po tisku a internetu následuje rádio, kde polovina internetových uživatelů vnímá množství reklamy jako přiměřené a 35 % jako příliš mnoho. Nejhůře dopadla televize, kde pouze 17 % uživatelů internetu vnímá přiměřené množství reklamy a příliš mnoho reklamy vnímá celých 80 %.

Podle analytika Petra Koláře je to logické, velký podíl na tomto vnímaní mají reklamní formáty, kdy u televize a rádia, na rozdíl od tisku a internetu, reklama přerušuje vlastní obsah, tudíž je reklama vnímána jako více obtěžující. Navíc reklama v televizi díky různým úrovním hlasitosti působí o to agresivněji a u diváků možná způsobuje naprostý opak, než inzerenti původně zamýšleli.

Více než 60 % internetových uživatelů uvádí, že vnímá internetovou reklamu a zhruba každý pátý klikne na reklamu, která ho zaujme. Internetovou reklamu nevnímá nebo se snaží ignorovat 28 % internetových uživatelů a blokuje ji 7 % internetových uživatelů.

Více než třetina českých internetových uživatelů uvádí, že by byla ochotna zaplatit za obsah speciálně vybraný podle svých požadavků. Více jak čtvrtina uživatelů by byla ochotna platit za přístupy k archivům, exkluzivním materiálům a za předčasný přístup k informacím. Naopak nejmenší ochota platit by byla za zpravodajství a obsah bez reklamy. Online reklama je vnímána jako přijatelný kompromis za množství zdarma dostupného obsahu.

Další články k tématům - NetMonitor - platby - reklama - televize - výzkum - Petr Kolář

Článek Sdružení pro internetovou reklamu ze dne pátek 18. února 2011

Další články od Sdružení pro internetovou reklamu

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku