logo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

SPIR publikuje první veřejná data návštěvnosti multimediálního obsahu na internetu - největší množství lidí sleduje videomateriály na serveru Stream.cz a nejvíce času uživatelé průměrně stráví hraním flashových her společnosti Geewa.

Spuštění kontinuálního měření videostreamingu, který je součástí projektu měření návštěvnosti internetu NetMonitor, je prvním krokem k porovnání výkonu internetových médií a televizních stanic. Podle Pavla Ševery, projektového manažera SPIR, se tak potvrzuje trend prolínání dvou různých technologických platforem, které mohou poskytovat téměř identický obsah.

"Česká republika je takovým inkubátorem nových projektů v oblasti měření internetu," vysvětluje Pavel Ševera. O tom svědčí i fakt, že český internetový trh je jeden z prvních v Evropě, kde byly oficiální údaje zveřejněny. V prvních veřejných datech figurují média Stream.cz, iDnes.cz, Nova.cz, Česká televize a Geewa.cz. Součástí měření je také server Novinky.cz, za který však budou data z důvodu přechodu na novou technologii vysílání videa dostupná od září tohoto roku.

V následujících měsících SPIR počítá s rozšířením projektu o měření sledovanosti videoreklamy a konkrétních materiálů založeném na ukazatelích GRP a rating, které umožní větší srovnatelnost se sledovaností televizních stanic. Multimediální obsah bude také kategorizován podle typu, obsahu, cílových skupin a dalších proměnných. Připravuje se i provázání návštěvnosti se sociodemografií uživatelů, tak jak je známé u měření návštěvnosti médií v projektu Netmonitor.

Streamovací pracovní skupina SPIR, která připravuje měření společně s realizátory výzkumu, společnostmi MEDIARESEARCH a Gemius, doporučuje používat jako dvě základní jednotky RU (počet reálných uživatelů, tedy skutečných lidí) a ATS relative (průměrný čas strávený uživatelem s materiály za měsíc). Veřejně dostupné jsou i další údaje měřených médií, jako jsou unikátní přehrané materiály, zahájená přehrání nebo celkový strávený čas všech uživatelů na daném médiu, sloužící k lepší orientaci v konzumaci multimediálního obsahu měřených médií. Odběratelé kompletních dat NetMonitoru a zapojená média v projektu mají navíc k dispozici podrobná data o každém médiu.

Další články k tématům - měření - multimediální - návštěvnost - obsah - Stream - televize - video - Pavel Ševera

Článek ze dne 23. června 2010 - středa

Další články od Sdružení pro internetovou reklamu

Google ukončuje podporu cookies třetích stran v prohlížeči Chrome

Online průvodce GDPR

Vojenské zpravodajství připravuje velký zásah do soukromí internetových sítí

Náměstek ministra financí Ondřej Závodský lže o cenzuře internetu

Zdraží zákon o hazardu český internet?

Kritika státu za přístup k digitální ekonomice

Blokovat weby budeme - rozhodují vyvolení!

Žádost o vystoupení na půdě Rozpočtového výboru PSP

Český internet podle Ministerstva financí

SPIR a NIX.CZ navrhují volbu Jiřího Peterky do Rady ČTÚ

Internetová inzerce v roce 2013 přesáhla 13 miliard Kč

comScore: nový dodavatel NetMonitoru pro období 2012-2015

Český internet pomáhá: charitativní internetová sbírka Konta BARIÉRY a Člověk v tísni

Výzkum projektu NetMonitor: čeští uživatelé internetu jsou ochotni platit za vybraný obsah

Video, sport a cestování: TOP témata hledání na internetu

Tendr na měření českého internetu

Výkonná rada SPIR zvolila nové předsednictvo

SPIR publikuje první data o sledovanosti videa na internetu

Zvyky českých uživatelů na internetu versus klasická média

SPIR reaguje na vývoj internetového trhu a mění svá pravidla

Internet Advertising Conference 2010, konference o internetové reklamě

Zadavatelé investovali loni do internetové reklamy 6,4 mld. korun

RRTV požaduje další peníze na kontrolu internetu

Multimediální trendy na internetu sílí

Uživatelé tráví na internetu 10 hodin týdně

SPIR dává slevy odběratelům NetMonitoru

Ján Simkanič, novým předsedou SPIR

Valná hromada SPIR potvrdila institut samoregulátora

Chybějící data NetMonitoru budou v polovině června se slevou

SPIR propaguje svou konferenci netradiční kampaní Volíme internet

Internetová reklama hlásí 5 mld. korun za loňský rok

Hlavním zdrojem zpravodajství je TV a internet

Agentura Proximity Prague členem Sdružení pro internetovou reklamu

Trendy používání Internetu v Dánsku, Polsku, České Republice a Maďarsku