logo

Povědomí veřejnosti o klimatické situaci je podle globálního průzkumu Epson nedostatečné

Průzkum společnosti Epson odhaluje potenciálně nebezpečný rozdíl mezi skutečnou klimatickou situací a tím, jak lidé její katastrofické následky vnímají. Zachycuje globální zkušenosti a názory na klimatické změny od 15264 spotřebitelů v Asii, Evropě, Severní a Jižní Americe.

Cílem průzkumu s názvem Climate Reality Barometer, který může být užitečný během diskuzí v rámci konference COP 26 ve Velké Británii, je zvýšit informovanost veřejnosti o dopadech klimatických změn, ovlivnit zásadní obchodní rozhodnutí a lépe informovat ty, kdo mají rozhodovací pravomoci.

"Náš průzkum poukázal na nedostatečné povědomí o klimatické situaci. Ukazuje se, že informovanost, společně s náležitým jednáním, budou pro řešení krize nezbytně důležité aspekty. Cílem společnosti Epson je poskytnout potřebné informace a technologie - ze strany naší společnosti, dalších podniků a spotřebitelů - a jejích pomocí dosáhnout výrazných změn. Udržitelnost je pro náš obchodní plán zásadní a podporují ji významné zdroje. Víme, že nás čeká dlouhá cesta. Věříme však, že můžeme úspěšně budovat lepší budoucnost," říká Yasunori Ogava, globální prezident společnosti Epson.

Průzkumu se zúčastnili respondenti z Austrálie, Brazílie, Číny, Francie, Německa, Indie, Indonésie, Itálie, Japonska, Singapuru, Jižní Koreje, Španělska, Tchaj-wanu, Velké Británie a USA.

Když byli dotázáni, zda je podle nich možné klimatickou krizi během jejich života odvrátit, téměř polovina respondentů (46%) uvedla, že jsou v tomto ohledu velmi nebo poměrně optimističtí. To je výrazně více než pouhých 27% respondentů, kteří jsou velmi nebo poměrně pesimističtí.

Mezi nejčastější důvody pro zmiňovaný optimismus patří rostoucí informovanost veřejnosti o změně klimatu (32%), vědecká a technologická řešení (28%) a posun směrem k obnovitelným energiím (19%).

Celosvětově 5% respondentů nevěří, že klimatická krize vůbec existuje. Na seznamu respondentů, kteří krizi popírají, vede USA (11%), Německo (7%) a Velká Británie (6%).

Mezivládní panel pro změnu klimatu (IPCC) uvádí, že odvrácení některých člověkem způsobených změn klimatu muže trvat i několik tisíciletí, a vzhledem k množství globálních jevů - včetně nejteplejšího července, který byl kdy zaznamenán, divokých požárů v Evropě, Severní Americe a Asii a záplav v Číně, Kolumbii a Německu - zjištění průzkumu společnosti Epson naznačují, že optimismus vítězí nad důkazy a informovaností o alarmující klimatické krizi.

"Současná klimatická krize se zhoršuje před našima očima. Značnou obavou je, že mnoho lidí její existenci nerozpoznává nebo dokonce aktivně popírá. Jedná se o výzvu pro všechny - vlády, firmy i jednotlivce - aby v tomto ohledu spolupracovali, aby v rámci konference COP 26 došlo k novým rozhodnutím a aby konference byla inspirací k dalším krokům s cílem zmírnit klimatické změny," říká Henning Ohlsson, ředitel pro udržitelnost, Epson Europe.

Střet s realitou - porozumění versus akce

Průzkum naznačuje, že důvodem k optimismu může být to, že lidé s klimatickou změnou nejsou zcela seznámeni, a neuvědomují si proto její rozsah.

Zhruba tři čtvrtiny respondentů si uvědomuje souvislost mezi klimatickou změnou a rostoucími globálními teplotami (77%), extrémním počasím (74%) a ničivými požáry (73%).

Oproti tomu v souvislosti s jevy, jako je hladomor (57%), hromadná migrace (55%) a nadměrný výskyt hmyzu (51%), klesá informovanost na polovinu.

Můžeme zaznamenat výrazné rozdíly mezi jednotlivými regiony - napří. informovanost týkající se hladomoru je nejvyšší v Tchaj-wanu (72%) a nejhorší v USA (44%).

Podle mnoha respondentů by za boj s klimatickou krizí měl být odpovědný stát a průmyslové podniky. Více než jeden ze čtyř (27%) respondentů považuje za nejvíce odpovědnou vládu a 18% respondentů odpovědnost přisuzuje podnikům.

Téměř 18% respondentů si uvědomuje svou vlastní osobní odpovědnost - Indonésie zaznamenává nejvyšší (30%), zatímco Čína a Německo nejnižší úroveň osobní odpovědnosti (obě země 11%). Pozitivní však je, že největší počet respondentů se domnívá, že by tato odpovědnost měla být kolektivní (31%).

Zatímco lidé jsou v rámci boje proti klimatické krizi ochotni přivítat změny životního stylu, někteří z nich reagují příliš pomalu. Na základě průzkumu je 65% respondentů připraveno (již tak činí, nebo plánuje) omezit soukromé i služební cesty - ale pouze 40% tak prozatím učinilo.

68% respondentů souhlasí s kompletním přechodem na elektromobily - ale pouze 16% si elektromobil pořídilo. A 58% respondentů je připraveno přejít na rostlinnou stravu - ale pouze 27% jsou vegani.

Dokonce i při relativně jednoduchých rozhodnutích, jako je bojkotování neudržitelných značek, s čímž souhlasí 63% respondentů, ale pouze 29% už své nákupní návyky změnilo.

Realita pro firmy - je na čase jednat

Průzkum Climate Reality Barometer naznačuje, že pro mnoho lidí zůstává klimatická krize něčím, co se jich netýká.

Průzkum totiž poukazuje na to, že pouze 14% respondentů považuje velké podniky za nejvíce odpovědné za řešení klimatické krize. V případě malých podniků jsou to pouze 3% (méně než 5% odpůrců změny klimatu). Průzkum také napovídá o tom, že nyní je čas, aby se společnosti všech velikostí ujaly větší odpovědnosti.

Společnosti mohou podpořit další podniky a spotřebitele prostřednictvím inovativních řešení podporujících udržitelnost. Ve společnosti Epson se například jedná o iniciativy ke snížení dopadu zákazníka pomocí energeticky účinné technologie tisku Heat-Free a výzkum a vývoj v oblasti environmentálních technologií, jako jsou (neplastové) materiály na přírodní bázi.

Kromě poskytování inovativních produktů a materiálů mohou mít podniky výrazný vliv prostřednictvím propagace a klimatické odpovědnosti a odpovídajícího obchodního chování.

Společnost Epson takové jednání prosazuje tím, že přechází na 100% obnovitelnou elektřinu a zapojuje se do iniciativ, jako je projekt obnovitelných energií RE100.

Zároveň pracuje na udržitelném cyklu zdrojů tím, že podporuje recyklaci a opětovné použití produktů a zapojuje se do vysoce efektivních partnerství, jako je spolupráce s organizací National Geographic s cílem chránit permafrost.

Článek ze dne 16. září 2021 - čtvrtek

Další články od Epson Europe

Nová řada robotů Epson SCARA

Nejrůznější možnosti tisku s širokou škálou zařízení Epson

Papírování před dovolenou svěřte tiskárnám Epson EcoTank

Prázdninová zábava s projektory Epson

Epson otevírá muzeum k 80. výročí svého působení na trhu

Ocenění za udržitelnost pro inkoustové a multifunkční tiskárny Epson

Velkoformátový tisk a produkce barevných etiket s novými produkty Epson

Nejnovější generace Epson 3LCD projektorů na veletrhu ISE 2022

Nová řada tiskáren Epson SurePress pro tisk štítků

Ocenění za produktový design pro fototiskárny řady Epson SL-D1000

Nová řada PU2200 3LCD laserových projektorů Epson

Vlastní tisk barevných firemních štítků ve vysokém rozlišení

Průmyslový 3D tisk s využitím běžně dostupných materiálů

Epson WorkForce DS-790WN vysokorychlostní síťový skener dokumentů formátu A4

Ukončení prodeje Epson produktů v Rusku a Bělorusku

Udržitelné inkoustové technologii se vyplácí

Valentýnské produktové tipy Epson

Ocenění Buyers Lab 2022 pro velkoformátové tiskárny Epson SureColor

Epson 3LCD projektory se svítivostí 20000 lumenů

Průzkum udržitelnosti různých tiskových procesů

Partnerský den EPSON představil novinky z oblasti tisku a projekční techniky

Povědomí veřejnosti o klimatické situaci je podle globálního průzkumu Epson nedostatečné

Ekologický tisk bez inkoustových kazet s novou řadou Epson EcoTank

Produktové tipy na tiskárnu a projektor Epson pro začátek školního roku

TM-T88VII - nová POS tiskárna účtenek pro maloobchod a pohostinství

SureLab SL-D1000 pro profesionální tisk fotografií

Firemní multifunkční zařízení EcoTank pro tisk formátu A3

Nová řada skenerů Epson vhodná pro využití ve zdravotnictví

Letní produktové tipy Epson

SureColor SC-V7000 - první UV LED plochá signage tiskárna Epson

Nová Epson zařízení pro technický a fotografický tisk

Vize Epson je zaměřena na udržitelnost

Epson je lídrem trhu profesionálních projektorů v regionu EMEA

Epson a National Geographic společně v boji proti oteplování

Udržitelnost přináší konkurenční výhodu a zvyšuje informovanost o značce

Bezdrátové multifunkční fototiskárny EcoTank L8160 a L8180

Sublimační tiskárna SureColor SC-F10000H pro dokonalý tisk na textil

Zobrazování obsahu z libovolného zařízení s jednoduchým propojením a bez kabelů

Prestižní ocenění Red Dot za produktový design pro tiskárny Epson EcoTank

Marketing Epsonu pro ČR a SK vede Renáta Dihlová

Velikonoční produktové tipy Epson

Udržitelnost je dlouhodobě základním kamenem obchodní činnosti Epson

Green Award ocenění pro tiskárny Epson

Ocenění za přínos v oblasti inovací tisku pro zařízení Epson

Epson je na prestižním seznamu A List světové organizace CDP

Moderní pokladní systémy pro maloobchod a pohostinství

Chytré brýle Moverio s nejnovější generaci technologie rozšířené reality

Laserové projektory pro různé typy pracovních a vzdělávacích prostředí

Multifunkční inkoustové tiskárny vhodné pro home office

Velkoformátový tisk s podporou Epson Cloud Solution PORT