Filip Navrátil |
|
Obchodní ředitel české pobočky společnosti ESET |
|
Rok 2023 byl v případě české pobočky ESETu rokem významných změn a inovací v nabídce kyberbezpečnostních řešení. V Česku jsme představili novou obchodní strategii pro segmenty domácích i firemních zákazníků a nabídku nadstandardních profesionálních služeb pro velké firmy. I tyto změny podpořené kvalitní prací našich partnerů vedly ke splnění nastavených cílů a výnosům překračujícím půl miliardy korun. Výsledek vnímáme jako potvrzení, že investovaná energie do realizace změn se pozitivně odrazila ve výsledcích, které jsou zároveň pro naše zákazníky ukazatelem toho, že jsme silným partnerem v efektivní obraně před kybernetickými hrozbami. I přes střízlivé vyhlídky pro rok 2023 se podařilo v případě našich největších zákazníků překročit plán o 20 %. Nejen pro ně jsme v minulém roce aktualizovali nabídku našich řešení v cloudu a představili zcela novou úroveň ochrany ESET PROTECT Elite. Právě o cloudová řešení nabízející pokročilou ochranu pomocí našich technologií jsme zaznamenali v loňském roce velký zájem, a to meziročně až o stovky procent. |
Naše nová strategie pro český trh přichází především s úpravou cen našich produktů, jak pro segment domácích uživatelů, tak firemních zákazníků. Jedná se o globální aktivitu, nicméně potřeba přizpůsobit naši obchodní strategii českému trhu tu byla dlouhodobě. Uživatelé našich produktů pro domácnosti získávají přístup k bezpečnostnímu řešení, které je připravené reagovat na nejnovější hrozby a v souladu s vybavením jejich chytrých domácností. Pro firemní zákazníky jsou dostupnější bezpečnostní řešení v cloudu, včetně našeho nejnovějšího prémiového produktu ESET PROTECT Elite pro firmy všech velikostí. |
Rok 2022 byl z pohledu dosažených obchodních výsledků nejúspěšnějším rokem v historii české pobočky. Na jeho začátku jsme si dali poměrně ambiciózní cíl překonat hranici půl miliardy korun v tržbách, a to se nám podařilo. Výše dosažených tržeb reflektuje nejen úpravy a inovace naší produktové nabídky, ale i realitu současné doby, kdy si stále více firem i běžných uživatelů uvědomuje, že je nutné reagovat na rychlost stále se vyvíjejících kybernetických hrozeb. Naše výsledky jsou tak i závazkem vůči našim zákazníkům pomoct jim se před hrozbami efektivně bránit. |
Obchodní výsledky jsou vysvědčení, které nám vystavují naši zákazníci a naši uživatelé. Mám pochopitelně velkou radost, že jsme i v minulém roce obstáli, a to přes to, nebo právě pro to, kolik úsilí nás to stálo. Pro letošní rok máme nastavený dvouciferný cíl, který je ambiciózní, ale jednoznačně dosažitelný. Během posledních dvou let jsme upravili produktovou nabídku a zavedli nové distribuční kanály, které nám pomohou našeho cíle dosáhnout. Současně pozorujeme zvýšený zájem zákazníků o produkty s centrální správou v cloudu - meziročně o více než 200%, což odpovídá stávajícímu trendu, kdy firemní zákazníci nechtějí budovat IT infrastrukturu pro provoz vlastního řešení. |
16.02.22-ST ESET úspěšně rozvíjí svůj MSP distribuční kanál |
Odborníků je nedostatek a jejich cena stoupá. Proto zde vidíme významný potenciál v obchodním modelu typu MSP, který přináší řadu benefitů, jak pro zákazníka, tak i pro MSP partnera. Jedná se zejména o průběžné financování bezpečnostních technologií, flexibilitu těchto služeb, nebo přidanou hodnotu MSP partnera zajištujícího provoz těchto technologií. Toto je trend, který již na řadě trhů v zahraničí vidíme, a věřím, že pro něj přichází čas i v České republice, kde o něj dlouho nebyl zájem. My jsme na něj připraveni a budeme jej maximálně podporovat. |