Nový výzkum společnosti Epson Europe ukazuje, že sociální sítě mění návyky lidí ve vztahu k domácímu tisku - kvůli oblibě digitální fotografie s možností okamžitého sdílení na naše fotoalba a vzácné vzpomínky, které uchovávají, sedá prach. V průměru máme ve svých telefonech uloženo 1200 fotek, ale vytiskneme jen 2 %, abychom si je v našich domovech vystavili.
"Náš výzkum ukazuje, že klasické rodinné fotoalbum by se brzy mohlo stát minulostí, navzdory pocitům pohody a dalším výhodám, které nám prohlížení vytištěných fotografií přináší, včetně pomoci s vybavováním vzpomínek. Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodávají se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což vám ušetří peníze, čas a námahu. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete až 2 300 fotografií, takže ušetříte až 90 % nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz," říká Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson Europe.
Výzkum, který byl vypracována na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku. Ukázalo se, že 22 % přestalo vytvářet rodinná fotoalba a průměrný člověk se na tato alba nepodíval více než rok a půl (v průměru 19 měsíců).
A to navzdory pozitivním a příjemným pocitům, které prohlížení vytištěných fotografií našich blízkých přináší - až 77 % lidí uvádí, že se cítí šťastní, a více než polovina, že měli pocity hrdosti a nostalgie. Neuvěřitelných 86 % rodičů si myslí, že společné prohlížení fotoalb sbližuje děti s jejich příbuznými, a 87 % uvádí, že dětem dávají silný pocit vlastní identity.
A když už se konečně odhodláme vyhrabat dávno zapomenutá alba, 82 % z nás si užívá objevování jmen lidí na fotografiích, dat a názvů míst načmáraných na zadní stranu. 64 % lidí se domnívá, že by o tohle mohli přijít, protože digitální fotky to neumožňují ve stejných detailech. Obávají se, že by se tyto příběhy mohly v jejich telefonech ztratit.
9 % lidí také přiznalo, že doma nemá žádné vytištěné fotografie rodiny nebo přátel, přičemž 14 % dává přednost sdílení na sociálních sítích.
Výzkum Epson Europe také uvádí, že z těch, kdo mají na stěnách vytištěné fotografie důležitých okamžiků nebo svých blízkých, více než polovina 56 % cítí, že jim pomáhají vybavovat si vzpomínky na chvíle, kdy byla fotografie pořízena, a 48 % souhlasí, že jim pomáhají zapamatovat si ten konkrétní okamžik lépe.
Je znepokojivé, že 31 % rodičů přiznalo, že si zapomněli udělat kopie svých fotografií. A to i přesto, že 63 % lidí uvádí, že přišli o důležité fotografie nebo dokumenty, protože si je nestihli stáhnout a vytisknout.
Tento nový výzkum je součástí nové kampaně, v níž společnost Epson navázala partnerství se svým ambasadorem značky Usainem Boltem. V sérii několika videí můžeme Usaina vidět, jak si prohlíží osobní momenty ze svého života a kariéry, které má uložené ve svém telefonu.
Pak si však uvědomí hodnotu jejich tisku a během toho znovu prožívá některé ze svých nejšťastnějších vzpomínek, které by jinak mohly být ztraceny.
Článek Epson Europe ze dne pátek 10. listopadu 2023
Tiskárna Epson SureColor-S9100 pro profesionální signmaking
Nová řada vysokorychlostních dokumentových A4 skenerů Epson
Nové A4 tiskárny Epson s technologií RIPS
Nová řada EH-Q laserových domácích projektorů Epson
Nové sublimační tiskárny SureColor SC-F9500 a SC-F9500H
Nové průmyslové sublimační tiskárny Epson pro potřeby výrobců textilu
Nová kompaktní průmyslová barevná tiskárna štítků ColorWorks C8000e
SureColor P20500 - nová velkoformátová tiskárna Epson
Nové unikátní technologie projekční techniky Epson
Heat-Free Line Inkjet technologie v tiskárnách A4
Technologie Epson pro mikrovýrobu v oblasti digitálního tisku
Skenery Epson kombinují vysokou kvalitu skenů se zmenšenými soubory
Epson se připojuje k Hodině Země 2024
Epson je na seznamu nejlepších firem CDP
Boris Manev - nový ředitel pro udržitelnost Epson Europe
Bezpečný tisk zaměstnanců při práci z domova
Tiskárny EcoTank pomáhají měnit návyky lidí ohledně domácího tisku
Vzdělávací jádro - projektory, tiskárny, interaktivní obrazovky a skenery
Valentýnské produktové tipy Epson
SC-F1000 - DTG tiskárna Epson s bílým inkoustem pro potisk textilu
Malá UV signage tiskárna SureColor V1000 umí tisknout na téměř jakýkoli pevný povrch
Epson globálně přechází na 100% obnovitelné zdroje elektrické energie
Epson projektory a technologie pro vizuální komunikaci na veletrhu ISE 2024
Když si lidé své cíle vytisknou, snáze se pak na ně soustředí
Integrace systému Epson Remote Services do platformy MPS Monitor
Nová tiskárna Epson pro tisk fotografií a výtvarného umění
100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů pro Epson v Evropě
Technologie jsou považovány za možné řešení krize změny klimatu
Tištěné rodinné fotografie mají pozitivní vliv na vývoj malých dětí
Nové kompaktní černobílé tiskárny Epson pro pracovní skupiny
Děti se učí lépe z tištěných materiálů než z obrazovek
Sociální sítě mění návyky lidí ve vztahu k domácímu tisku
Multifunkční tiskárny Epson PrecisionCore získávají ocenění DataMaster Lab GREEN Award 2023
Nový laserový TV projektor Epson EH-LS650
Produktové tipy Epson pro začátek školního roku
Řešení pro tisk štítků Epson SurePress a ColorWorks na veletrhu Labelexpo 2023
Nové univerzální Epson stolní skenery A4
Trendy a vývoj tisku vytvářejí nové příležitosti
Nová řada tiskáren Epson EcoTank
Michael Vlček posiluje tým specialistů na Epson projektory
MyQ a Epson společně na cestě k udržitelnějšímu tisku
Jak na technologické inovace a jejich podporu
Fototiskárny pro velkoobjemovou produkci plakátů a do kopírovacích center
Nová řada Epson SureColor SC-T pro velkoformátový technický tisk
Nová fototiskárna Epson SureLab SL-D500
Technologie inkoustových tiskáren a suchých vláken v módním průmyslu
Nová řada laserových projektorů Epson s ultra krátkou projekční vzdáleností
Nová řada ultralehkých 3LCD projektorů Epson s vysokou svítivostí