Nový výzkum společnosti Epson Europe ukazuje, že sociální sítě mění návyky lidí ve vztahu k domácímu tisku - kvůli oblibě digitální fotografie s možností okamžitého sdílení na naše fotoalba a vzácné vzpomínky, které uchovávají, sedá prach. V průměru máme ve svých telefonech uloženo 1200 fotek, ale vytiskneme jen 2 %, abychom si je v našich domovech vystavili.
"Náš výzkum ukazuje, že klasické rodinné fotoalbum by se brzy mohlo stát minulostí, navzdory pocitům pohody a dalším výhodám, které nám prohlížení vytištěných fotografií přináší, včetně pomoci s vybavováním vzpomínek. Tiskárna Epson EcoTank odstraňuje mnoho dosavadních překážek domácího tisku. Dodávají se s dostatečným množstvím inkoustu, který vydrží až tři roky, což vám ušetří peníze, čas a námahu. Fotografie můžete tisknout přímo z telefonu, jakmile je pořídíte. S jednou sadou náhradních lahviček s inkoustem vytisknete až 2 300 fotografií, takže ušetříte až 90 % nákladů na inkoust a vám se tak oživí více vzpomínek za méně peněz," říká Marcel Divín, National Sales Manager CZ&SK ze společnosti Epson Europe.
Výzkum, který byl vypracována na podporu řady tiskáren Epson EcoTank bez inkoustových kazet, zveřejňuje měnící se návyky lidí ohledně tisku. Ukázalo se, že 22 % přestalo vytvářet rodinná fotoalba a průměrný člověk se na tato alba nepodíval více než rok a půl (v průměru 19 měsíců).
A to navzdory pozitivním a příjemným pocitům, které prohlížení vytištěných fotografií našich blízkých přináší - až 77 % lidí uvádí, že se cítí šťastní, a více než polovina, že měli pocity hrdosti a nostalgie. Neuvěřitelných 86 % rodičů si myslí, že společné prohlížení fotoalb sbližuje děti s jejich příbuznými, a 87 % uvádí, že dětem dávají silný pocit vlastní identity.
A když už se konečně odhodláme vyhrabat dávno zapomenutá alba, 82 % z nás si užívá objevování jmen lidí na fotografiích, dat a názvů míst načmáraných na zadní stranu. 64 % lidí se domnívá, že by o tohle mohli přijít, protože digitální fotky to neumožňují ve stejných detailech. Obávají se, že by se tyto příběhy mohly v jejich telefonech ztratit.
9 % lidí také přiznalo, že doma nemá žádné vytištěné fotografie rodiny nebo přátel, přičemž 14 % dává přednost sdílení na sociálních sítích.
Výzkum Epson Europe také uvádí, že z těch, kdo mají na stěnách vytištěné fotografie důležitých okamžiků nebo svých blízkých, více než polovina 56 % cítí, že jim pomáhají vybavovat si vzpomínky na chvíle, kdy byla fotografie pořízena, a 48 % souhlasí, že jim pomáhají zapamatovat si ten konkrétní okamžik lépe.
Je znepokojivé, že 31 % rodičů přiznalo, že si zapomněli udělat kopie svých fotografií. A to i přesto, že 63 % lidí uvádí, že přišli o důležité fotografie nebo dokumenty, protože si je nestihli stáhnout a vytisknout.
Tento nový výzkum je součástí nové kampaně, v níž společnost Epson navázala partnerství se svým ambasadorem značky Usainem Boltem. V sérii několika videí můžeme Usaina vidět, jak si prohlíží osobní momenty ze svého života a kariéry, které má uložené ve svém telefonu.
Pak si však uvědomí hodnotu jejich tisku a během toho znovu prožívá některé ze svých nejšťastnějších vzpomínek, které by jinak mohly být ztraceny.
Článek Epson Europe ze dne pátek 10. listopadu 2023
Kolaborativní robot Epson AX6-A901S napomáhá interakcím mezi člověkem a strojem
Integrace rozhraní Apple AirPlay 2 a Apple HomeKit do projektorů Epson
Ocenění tiskáren Epson WorkForce laboratoří DataMaster Lab
Epson SC-S8100 - velkoformátová signage tiskárna nové generace
Nové tiskárny SureColor řady P pro tisk fotografiií a kontrolní tisk s vysokou kvalitou obrazu
Firemní černobílý tisk formátu A3 s výhodami inkoustové technologie Epson Heat-Free
Epson na veletrhu FESPA 2025 předvede pestrou škálu tiskových produktů na míru
Ocenění Keypoint Intelligence 2025 Awards pro podnikové tiskárny a skenery Epson
Epson je lídrem v udržitelnosti na evropském trhu kancelářských tiskáren
Produktové tipy Epson na dárky ke svátku Valentýna
Epson je lídrem v hodnocení udržitelnosti dodavatelů
Nové profesionální domácí laserové projektory Epson s 4K PRO-UHD rozlišením
Konec prodeje laserových tiskáren Epson v Evropě
Tradiční výuka používající papír je často tou nejlepší volbou
Epson dominuje na trhu s velkokapacitními inkoustovými tiskárnami
Nadměrné používání technologií narušuje vzdělávání
Ocenění TIPA 2024 za nejlepší profesionální fototiskárnu pro Epson SC-P5300
Co je udržitelnější - laserový nebo inkoustový tisk?
Platinová certifikace EcoVadis odráží neustálý pokrok v úsilí Epsonu o udržitelnost
Zpráva Epson o udržitelném rozvoji v letech 2023/24
Nové stylové laserové televizní miniprojektory Epson
Tiskárna Epson SureColor-S9100 pro profesionální signmaking
Nová řada vysokorychlostních dokumentových A4 skenerů Epson
Nové A4 tiskárny Epson s technologií RIPS
Nová řada EH-Q laserových domácích projektorů Epson
Nové sublimační tiskárny SureColor SC-F9500 a SC-F9500H
Nové průmyslové sublimační tiskárny Epson pro potřeby výrobců textilu
Nová kompaktní průmyslová barevná tiskárna štítků ColorWorks C8000e
SureColor P20500 - nová velkoformátová tiskárna Epson
Nové unikátní technologie projekční techniky Epson
Heat-Free Line Inkjet technologie v tiskárnách A4
Technologie Epson pro mikrovýrobu v oblasti digitálního tisku
Skenery Epson kombinují vysokou kvalitu skenů se zmenšenými soubory
Epson se připojuje k Hodině Země 2024
Epson je na seznamu nejlepších firem CDP
Boris Manev - nový ředitel pro udržitelnost Epson Europe
Bezpečný tisk zaměstnanců při práci z domova
Tiskárny EcoTank pomáhají měnit návyky lidí ohledně domácího tisku
Vzdělávací jádro - projektory, tiskárny, interaktivní obrazovky a skenery
Valentýnské produktové tipy Epson
SC-F1000 - DTG tiskárna Epson s bílým inkoustem pro potisk textilu
Malá UV signage tiskárna SureColor V1000 umí tisknout na téměř jakýkoli pevný povrch
Epson globálně přechází na 100% obnovitelné zdroje elektrické energie
Epson projektory a technologie pro vizuální komunikaci na veletrhu ISE 2024
Když si lidé své cíle vytisknou, snáze se pak na ně soustředí
Integrace systému Epson Remote Services do platformy MPS Monitor