logo KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC
Marina Titova

Marina Titova

Vedoucí marketingu spotřebitelských produktů společnosti Kaspersky

LinkedIn

Z výsledků průzkumu je zřejmé, že lidé chtějí mít kontrolu nad svými daty a požadují jasné odpovědi na otázky, jak a kde jsou se jejich data spravují. To je věc, kterou ve společnosti Kaspersky bezvýhradně podporujeme a prosazujeme, když zdůrazňujeme význam transparentnosti v informačním prostoru.

Nedávno jsme přesunuli zpracování dat od našich klientů do Švýcarska a tato změna chování vůči zákazníkům pomůže našemu úsilí, aby byly postupy zpracování dat v budoucnu bezpečnější a transparentnější. Firmy by si měly být vědomy, jak škodlivé by pro pověst jejich značky bylo ignorovat tyto výzvy.

Čísla z našeho průzkumu, kterého se zúčastnilo 15 tisíc respondentů, mluví jasně - za posledních 12 měsíců jsme zaznamenali významný růst počtu uživatelů, kteří jsou ochotni zaplatit výkupné za obnovení přístupu ke svým datům. Proto vždy radíme, aby uživatelé napadení ransomwarem neplatili, protože těmito platbami pouze podporují celý tento vyděračský systém.

Místo toho by měli investovat do kvalitní ochrany a zabezpečení zařízení a pravidelně zálohovat všechna data. Díky tomu klesne počet úspěšných útoků a také zájem zločinců o využívání ransomwaru, což povede k bezpečnějšímu internetu pro všechny.

Řada lidí ještě nezná zásady bezpečnosti při používání webové kamery a neseznámila se se základními prvky kybernetické bezpečnosti. Pozorujeme však silný pozitivní trend zvyšujícího se povědomí o potřebě on-line bezpečnosti a rizicích spojených s potenciálními hrozbami.

Vede k proaktivnějšímu chování uživatelů, kteří podnikají preventivní opatření a kontrolují oprávnění jednotlivých aplikací předtím, než jim povolí přístup ke kameře a mikrofonu.

Očekáváme také, že rostoucí zájem o kybernetickou bezpečnosti podpoří i firmy v pořádání příslušných školení pro jejich zaměstnance - je to v jejich zájmu, protože audio a video zařízení jsou nyní široce používána pro práci z home office.