logo

Standardizace a zefektivnění logistických procesů s mySTOCK WMS

JITRANS logistik využívá systém mySTOCK WMS ve specializované oborové verzi Logistics od společnosti KVADOS. Jde o komplexní řešení pro řízení a optimalizaci logistiky, procesů a pracovníků ve skladech - to vše i s plnou podporou mobilních zařízení.

JITRANS logistik se zaměřuje na ukládání sortimentu větších ukladatelů, jako jsou velkoobchody a e-shopy. Sklad je strategicky položen v Jihlavě, což zajišťuje výbornou dostupnost po celé České i Slovenské republice. V současnosti poskytují 3PL služby pro šest ukladatelů a chystají se rozvíjet, takže potřebovali optimalizovat a zefektivnit skladové procesy.

Také chtěli uspokojit požadavky svých klientů, výrazně snížit administrativní zátěž při komunikaci s nimi a propojit WMS systém přímo s jejich informačními systémy a e-shopy.

U menších ukladatelů, kteří nemají možnosti se přímo integrovat, využili jako řešení B2B portál, který usnadní oboustrannou komunikaci s WMS systémem a zajistí bezchybný přenos dokladů a dat o sortimentu.

3PL skladování má své specifické nároky. Kromě výše zmíněného je to také co nejsnazší a nejpřesnější evidence služeb poskytnutých jednotlivým ukladatelům, která slouží jako podklad pro přesné a transparentní fakturace.

Tyto nároky dokázal ve výběrovém řízení plně pokrýt se svou specializovanou oborovou verzí pouze KVADOS, na který také JITRANS logistik dostal velmi pozitivní reference a který splnil rovněž nároky na plánovaný rozvoj směrem k robotice a automatizaci.

KVADOS nabízí produkt mySTOCK ve třech oborových verzích:

Právě řešení Logistics, uzpůsobené pro vertikálu logistiky, jej staví do unikátní pozice na trhu. Celý projekt byl realizován v extrémně krátkém čase pouhých dvou měsíců. Od začátku února 2022 běží systém mySTOCK ve skladu společnosti JITRANS logistik v ostrém provozu, prozatím pro jednoho ukladatele, ale pracuje se na implementaci dalších dvou.

mySTOCK WMS komplexně řídí práci skladníků, kterým zadává úkoly s přesnými instrukcemi, tedy co, odkud a kam je potřeba manipulovat. Mimoto pro ukladatele přesně eviduje každý úkon prováděný s konkrétním sortimentem, jako např. přemístění, balení či přebalení nebo přibalení návodu.

Podporuje též evidenci spotřebovaného materiálu. Díky tomu může JITRANS logistik jednoduše a především transparentně fakturovat svým zákazníkům jednotlivé úkony, a to bez veliké administrativní zátěže.

Skladníci pracují se zařízeními PDA, které KVADOS dodal ve spolupráci s jedním ze dvou dominantních výrobců, partnerem Honeywell.

Kromě WMS pro řízení logiky skladu KVADOS dodal a zrealizoval také interface, pomocí nějž je zajištěna přímá komunikace a výměna dat mezi ERP systémem ukladatele a WMS systémem společnosti JITRANS logistik. Díky tomu se markantně zrychlí a zefektivní komunikace mezi poskytovatelem a ukladatelem, který má okamžitý přehled o stavu zásob a automatizovaně dokáže přenášet požadavky na vychystání či naskladnění.

Tím se tedy zajistí výrazné snížení administrativní pracnosti i chybovosti a zvýšení rychlosti celé komunikace.

Uživatelská přívětivost pro klienty je pro logistickou firmu klíčová, protože tím získává na atraktivitě pro potenciální nové zákazníky. Díky optimalizaci procesů klienti ušetří značné náklady související s dopravou.

První implementovaný zákazník byl pro JITRANS logistik zároveň novým klientem. Přesto byl přechod na nový systém naprosto rychlý a měl hladký průběh.

"Perfektní práce. Naprostá profesionalita, od organizace až po technické znalosti. Vše proběhlo bez problémů. Ochota i nad rámec svých povinností. Sklad momentálně funguje bez problémů. Minimální chybovost, spokojený zákazník. Nyní dokážeme lépe pracovat s lidmi, dokážeme vyhodnocovat nároky jednotlivých činností a tím optimalizovat počet lidí na směně. Máme podrobné reporty o situaci ve skladu. Překvapuje mě univerzálnost systému a schopnost komunikovat s ostatními IS. Oceňuji proaktivní přístup, tedy že se nehledají problémy, ale řešení. Máme zkušenosti se SAP a dalšími skladovými systémy a musím konstatovat, že jsem rád, že mySTOCK je český systém s českými majiteli. Jen se mi potvrzuje, že i v naší malé republice máme být na co pyšní. Ještě jednou děkujeme,“ chválí proces implementace Miroslav Stárek - obchodní a finanční ředitel společnosti JITRANS logistik.

Výhledově JITRANS logistik zvažuje spolupráci také na automatizaci a robotizaci, v nichž patří KVADOS Group k lídrům a je schopen navrhnout a zrealizovat komplexní dodávku na klíč včetně dodávky robotů i technologií, jejich integrace a dlouhodobého servisu.

https://youtu.be/abYN1i8PGxE = Webinář mySTOCK WMS - Zefektivnění logistických procesů v rámci 3PL logistiky

Článek ze dne 24. srpna 2022 - středa

Další články od KVADOS a.s.