Vždy se podrobně seznamte s cenou a způsobem účtování hlasových služeb u svého operátora - musí to být uvedeno ve smlouvě! Cena telefonního hovoru ani způsob účtování nejsou regulovány. Záleží jen na obchodním rozhodnutí poskytovatele, kolik si bude účtovat a jakým způsobem.
V praxi se tak mohou spotřebitelé setkat s různým účtováním hovorů - po celých minutách, tzn. za každou započatou minutu hovoru je účtována sjednaná cena, nebo v současné době u paušálních tarifů asi nejčastěji s tím, že za pevnou měsíční cenu mohou využívat tzv. neomezené volání, nebo určitý počet volných minut.
Možných dalších způsobů stanovení ceny je však celá řada - např.:
Teoreticky by telefonní hovory mohly být účtovány i po jednotlivých hovorech.
Tarifikace tak může významně ovlivnit konečnou cenu hovoru. Např. hovor trvající 1,5 minuty s minutovou cenou 3 Kč/minutu při tarifikaci 60+1 bude stát 4,50 Kč, při tarifikaci 60+60 bude stát 6 Kč.
S cenou 90 Kč/minutu budou rozdíly ještě větší, u tarifikace 60+1 bude hovor stát 135 Kč a s tarifikací 60+60 až 180 Kč.
Údaje o ceně, popřípadě způsob určení ceny a způsob získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb, musí být sjednán ve smlouvě.
Z hlediska způsobu účtování (tarifikace) je zásadní rovněž definice telefonního hovoru jako takového. Voláním je myšleno každé navázání spojení prostřednictvím telefonní sítě. Ukončením spojení telefonní hovor končí a každé nové volání je účtováno jako hovor nový.
Pokud tak poskytovatel služby například účtuje hovory po minutách a zákazník během jedné minuty uskuteční pět volání (byť) na stále stejné telefonní číslo, bude účtována cena 5 minut (za každý započatý hovor, resp. každé navázané spojení), nikoli cena jedné minuty, během které k uskutečňování hovorů skutečně dochází.
ČTÚ proto spotřebitelům doporučuje, aby se vždy podrobně seznámili s cenou a způsobem účtování telefonních hovorů.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne středa 21. října 2020
Zajištění kybernetické odolnosti je pro MSP nejrychleji rostoucím zdrojem příjmů
Jednotný pohled na správu zranitelností operačních systémů a aplikací
Ochrana identity v prostředí Microsoft 365 s využitím technologie Adlumin
Poptávka po kybernetické bezpečnosti je hlavním trendem oblasti IT služeb
Technologie Fortified Copies automatizuje neměnnost zálohování
Akvizicí Adlumin posouvá N-able portfolio nástrojů kybernetické bezpečnosti na vyšší úroveň
Balíček nástrojů N-able EDR a MDR chrání celou firemní IT infrastrukturu
MSP služby pomáhají řešit nedostatek IT odborníků na kybernetickou bezpečnost
Integrované RMM řešení N-able EDR a N-central
MSP model nákupu služeb řeší nedostatek IT specialistů
N-able EDR poskytuje vysoce efektivní ochranu infrastruktury koncových zákazníků
Rychlý rozvoj segmentu MSSP nástrojů kybernetické bezpečnosti
Cloudové služby Microsoftu s centrální správou N-able Cloud Commander
N-able MDR je dostupný českým MSP poskytovatelům
Výpadky IT motivují firmy k přechodu na MSP služy
Očekávané trendy roku 2024 v oblasti řízených služeb
N-able MDR nastavuje nový standard kybernetické bezpečnosti
MSP trendy 2023 - ochrana koncových bodů, automatizace a produktivita administrátorů
Správa potenciálních oblastí útoku rozšiřuje funkce N-able EDR
Význam automatizace u IT správců rychle roste
TOP skripty administrátorů pro automatizaci v aplikacích N-able
N-able je podle CRN Annual Report Card Awards 2023 lídrem na trhu RMM
Centralizace správy IT zvyšuje produktivitu administrátorů
N-able DNS Filtering jako samostatný nástroj
Inteligentní obnova dat v prostředí Microsoft Azure pomocí N-able Cove Data Protection
Čeští poskytovatelé preferují MSP služby IT bezpečnosti
Komplexní EDR platformy nahrazují antivirové nástroje
Managed EDR podporuje MSP partnery N-able
Automatizace motivuje poskytovatele IT bezpečnosti k přechodu na řízené služby
Automatizace pro patch management v řešení N-sight RMM zvyšuje úroveň ochrany
Poptávka po správě a monitoringu zákaznické IT infrastruktury stále roste
Prestižní ocenění ARC Awards RMM platformy N-able pro MSP
Platforma Cloud User Hub poskytuje jedno rozhraní pro poskytovatele cloudových služeb Microsoftu
Automatizace v RMM řešení pomáhá MSP vyrovnat se s aktuálními nároky na produktivitu
Vzdálená správa a monitoring s platformou N-able N-sight RMM
Integrované nástroje N-able pro řízení služeb pomáhají IT administrátorům
MSP nástroje pro automatizovaný patch management
Automatizace patch managementu a zálohování motivuje IT poskytovatele k přechodu na MSP
Navyšování IT rozpočtů firem představuje pro MSP poskytovatele zajímavou příležitost
Proaktivní IT bezpečnost s novým nástrojem N-able DNS Filtering
Tradiční poskytovatelé kybernetické bezpečnosti přecházejí na MSP model
Podnikový e-mail s dokonalou ochranou N-able Mail Assure
MSP poskytovatelé rozšiřují svou nabídku o služby kybernetické bezpečnosti
Ochrana koncových bodů vzdálených pracovníků
Dodržování pravidel pro správu hesel posiluje kyberbezpečnost firem
Eliminujte rizika mobilních hrozeb při využití osobních zařízení k práci
Slabá hesla jsou jedním z hlavních bezpečnostních problémů SMB firem
Praktické zkušenosti ze zásahů u firem napadených ransomware
Dopady trendů kybernetických útoků na MSP služby
Efektivní MSP řešení bezpečnosti zákaznické IT infrastruktury