V praxi se tak mohou spotřebitelé setkat s různým účtováním hovorů - po celých minutách, tzn. za každou započatou minutu hovoru je účtována sjednaná cena, nebo v současné době u paušálních tarifů asi nejčastěji s tím, že za pevnou měsíční cenu mohou využívat tzv. neomezené volání, nebo určitý počet volných minut.
Možných dalších způsobů stanovení ceny je však celá řada - např.:
Teoreticky by telefonní hovory mohly být účtovány i po jednotlivých hovorech.
Tarifikace tak může významně ovlivnit konečnou cenu hovoru. Např. hovor trvající 1,5 minuty s minutovou cenou 3 Kč/minutu při tarifikaci 60+1 bude stát 4,50 Kč, při tarifikaci 60+60 bude stát 6 Kč.
S cenou 90 Kč/minutu budou rozdíly ještě větší, u tarifikace 60+1 bude hovor stát 135 Kč a s tarifikací 60+60 až 180 Kč.
Údaje o ceně, popřípadě způsob určení ceny a způsob získávání aktuálních informací o všech platných cenách služeb, musí být sjednán ve smlouvě.
Z hlediska způsobu účtování (tarifikace) je zásadní rovněž definice telefonního hovoru jako takového. Voláním je myšleno každé navázání spojení prostřednictvím telefonní sítě. Ukončením spojení telefonní hovor končí a každé nové volání je účtováno jako hovor nový.
Pokud tak poskytovatel služby například účtuje hovory po minutách a zákazník během jedné minuty uskuteční pět volání (byť) na stále stejné telefonní číslo, bude účtována cena 5 minut (za každý započatý hovor, resp. každé navázané spojení), nikoli cena jedné minuty, během které k uskutečňování hovorů skutečně dochází.
ČTÚ proto spotřebitelům doporučuje, aby se vždy podrobně seznámili s cenou a způsobem účtování telefonních hovorů.
Článek ze dne 21. října 2020 - středa
Automatizace motivuje poskytovatele IT bezpečnosti k přechodu na řízené služby
Automatizace pro patch management v řešení N-sight RMM zvyšuje úroveň ochrany
Poptávka po správě a monitoringu zákaznické IT infrastruktury stále roste
Prestižní ocenění ARC Awards RMM platformy N-able pro MSP
Platforma Cloud User Hub poskytuje jedno rozhraní pro poskytovatele cloudových služeb Microsoftu
Automatizace v RMM řešení pomáhá MSP vyrovnat se s aktuálními nároky na produktivitu
Vzdálená správa a monitoring s platformou N-able N-sight RMM
Integrované nástroje N-able pro řízení služeb pomáhají IT administrátorům
MSP nástroje pro automatizovaný patch management
Automatizace patch managementu a zálohování motivuje IT poskytovatele k přechodu na MSP
Navyšování IT rozpočtů firem představuje pro MSP poskytovatele zajímavou příležitost
Proaktivní IT bezpečnost s novým nástrojem N-able DNS Filtering
Tradiční poskytovatelé kybernetické bezpečnosti přecházejí na MSP model
Podnikový e-mail s dokonalou ochranou N-able Mail Assure
MSP poskytovatelé rozšiřují svou nabídku o služby kybernetické bezpečnosti
Ochrana koncových bodů vzdálených pracovníků
Dodržování pravidel pro správu hesel posiluje kyberbezpečnost firem
Eliminujte rizika mobilních hrozeb při využití osobních zařízení k práci
Slabá hesla jsou jedním z hlavních bezpečnostních problémů SMB firem
Praktické zkušenosti ze zásahů u firem napadených ransomware
Dopady trendů kybernetických útoků na MSP služby
Efektivní MSP řešení bezpečnosti zákaznické IT infrastruktury
Migrace na RMM řešení přináší zákazníkům řadu výhod
Automatizační skripty pro portfolio řešení SolarWinds MSP pomáhají poskytovatelům IT služeb
Integrace cloudových řešení Cisco Meraki do platformy N-central SolarWinds
Ochrana koncových bodů v řešení SolarWinds RMM
Dopady pandemie COVID-19 odhalují klíčovou hodnotu MSP firem pro podnikový sektor
Jednotná správa a ochrana zákaznických zařízení pro MSP uživatele
Podíl obratu prodejců z řízených IT služeb roste
Otevření přílohy v phishingovém e-mailu je rizikem nákazy pro celou firemní síť
Zákazníci preferují proaktivní přístup k provozu firemní IT infrastruktury