logo Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za čtvrté čtvrtletí 2022 - zaměřeno na desítku nejvýznamnějších dodavatelů ERP dneška, agilní přístup k jejich implementaci a automatizace CRM.

Desítka nejvýznamnějších dodavatelů ERP dneška

Seznam dodavatelů je zohledněn podle velikosti firmy, ale také je hodnocen na základě cloudové strategie a toho, jak jeho vize budoucnosti ERP utváří trh.

Nejvýznamnější dodavatelé ERP:

Agilní přístup k implementaci ERP

Vodopádový přístup nepřináší potřebnou míru efektivity. Implementace ERP v případě agilního přístupu probíhá v několika paralelních vlnách, aby projekt rychle přinesl potřebnou návratnost. Často je výsledkem tzv. minimal viable product - tedy použitelný produkt s nejmenším možným a zároveň dostatečným množstvím funkcí ve standardizovaném procesu.

Funkční realizační týmy si osvojí většinu typických scrumových postupů. Byznysové i IT end-to-end týmy o několika lidech tak z řad systémového integrátora dokončí návrh. Samotné nasazení a testování systému probíhá ve dvou až třítýdenních procesních sprintech, kdy se prochází best practises jednotlivých procesů a stanovují se odchylky od standardních procesů.

Testování E2E a uživatelské akceptační testování (UAT) se provádí v pravidelných intervalech po dokončení procesů, na rozdíl od testování pouze jednou na konci nasazení, což vede k lepší kvalitě a průběžné automatizaci testů.

Agilní přístup přináší výzvy pro implementátory, jelikož je potřeba zkušený tým v daném segmentu podnikání, protože už od začátku se procházejí business procesy. Agilní přístup přináší nižší náklady.

Dodávky formou agilního přístupu jsou rychlé. Zároveň snižují náklady na budoucí rozvoj a upgrady díky dosažení vyšší míry standardizace dodávky a procesní čistoty.

Agilní přístup také zvyšuje míru přijetí nového systému ve firmě.

Automatizace CRM je nekonečný proces

Čím je CRM platforma komplexnější, tím přináší i větší potřebu automatizace napříč produkty. Na úrovni produktu probíhá automatizace primárně na základě zpětné vazby zákazníků, od vyhodnocení, prioritizace, naplánování roadmapy až po následné překlopení do vývoje produktu.

Dobrým příkladem, jak vývojáři produkt na základě zpětné vazby zdokonalují, je automatizace chatbotů. Obchodník má možnost nadefinovat si různé scénáře, aby komunikace plynula bez něj. Případně může změnit konverzaci se strojem na povídání si online s dostupným kolegou na mobilu či stolním počítači.

Jaký je rozdíl mezi obchodníky, potažmo firmami, které automatizují, a které nikoli? Jedním ze dvou hlavních faktorů je rozdělení času. Pokud se věci dělají ručně, vzniká prostor pro neaktuální, nesprávné nebo zcela chybějící údaje. Přitom jsou tato data naprosto klíčová, neboť s nimi pracuje celý tým nebo celá firma.

Dalším faktorem je nastavení jednoho centrálního zdroje pravdy, jedné CRM platformy, která pokryje nejen všechny firemní potřeby, ale posune celý obchodní proces ještě dál nabídkou marketingových automatizací, reportingem nebo nástroji na gererování leadů.

Co se týče leadů, CRM má nástroje na generování leadů, které umožňují oslovit nové kontakty, které navštívily webové stránky firmy.

Další užitečnou funkcí je automatizace workflow, což je nástroj, který v rámci CRM umožňuje obchodníkům nastavit e-mailovou komunikaci nebo třeba plánování aktivit.

Jakmile je automatizace dobře napsána, zásadně se zlepšuje i zákaznická zkušenost.

Pokud systém provede zákazníka celým procesem hladce, bez prodlev nebo zdlouhavého domlouvání, projeví se to na rychlosti uzavírání dealů takřka okamžitě.

Další články k tématům - automatizace - cloud - CRM - DMS - ERP - obchod - plánování - testování - workflow

Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne úterý 31. ledna 2023

Další články od Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Digitální trendy roku 2021

Proč neodkládat inovaci ERP systému

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů

Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019

Chatbot v roce 2019 v ČR

Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit

Jak se v praxi využívá chatbot

Jak na GDPR audit

ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata

Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita

Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů

GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři

Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra

Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář

Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016

Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů

Jak najít lepší informační systém

Jak vytvořit lepší datová centra

Jak na snadnou správu firemních dokumentů