Pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů za třetí čtvrtletí 2022 - zaměřeno na využití a překážky úspěšné implementace CRM a optimalizace výroby pomocí tandemu MES a ERP.
Hlavní překážky úspěšné implementace CRM:
Optimalizace výroby pomocí tandemu MES a ERP
MES je primárně určen společnostem, které svůj podnikový informační systém již mají a chtějí získat kompletní přehled o reálném stavu výroby. Jaké jsou tedy možnosti tandemu ERP a MES napříč výrobním spektrem?
Šíři pohledu na vlastní produkci a její kontext včetně vyhodnocení dopadu na společnost jednoznačně ovlivňuje komplexnost podnikového systému. Primárně jde o rozsah jeho funkčností, MES lze totiž obvykle napojit na takřka všechny firemní agendy.
Ideální spolupráce mezi komplexním ERP a MES začíná evidencí zákaznické objednávky v kmenovém systému, následuje tvorba kusovníků a určení konkrétních postupů. V této návaznosti vzniká výrobní zakázka a dokumentace, ERP dále naplánuje průběh produkce.
Nyní veškeré informace přebírá MES, který je zobrazuje přímo na displejích výrobních terminálů. Společně s informacemi získanými na pozadí se data odesílají do ERP, kde jsou dána do souvislosti s ostatními administrativními údaji.
Firma tak získává přehledy k různým oblastem v nejširším možném kontextu. Ucelený souhrn informací lze v praxi využít třeba k optimalizaci výrobních procesů.
Takovýto dosah je možný pouze za předpokladu, že kmenové ERP je komplexní a disponuje propracovanou organizační strukturou a obchodními, ekonomickými, výrobními, skladovými i servisními moduly.
Nejideálnější situace je, pokud dodavatel nabízí svůj MES integrovaný přímo ve vlastním ERP systému.
Jak využít CRM systém
CRM je používáno pro zlepšení vztahů mezi společností a zákazníky a jeho součástí je správa kontaktů a shromažďování důležitých informací o klientech. Prodejní týmy mohou pomocí CRM lépe porozumět zákazníkům, identifikovat, co funguje a co ne, nebo systém používat ke sledování výkonu týmu.
Marketingový tým může zase CRM využívat k předpovědi prodejních trendů a zájmů, což jim může pomoci v cílení a volbě prodejních kanálů. V CRM systémech může sledovat konverze také zákaznický servis, a poskytovat tak podporu, kdy je potřeba, a zlepšovat tak vztahy ke značce.
Také je možné díky CRM sledovat dodavatelský řetězec, a lépe tak řídit vztahy s dodavateli nebo zaznamenávat data o zaměstnancích a jejich náboru z hlediska HR.
Rozmach sociálních sítí se projevuje také v této oblasti, a to zařazením platforem do CRM systémů. Od CRM nástrojů je také požadováno, aby byly mobilní a mohl se k nim kdokoliv odkudkoliv připojit. Je tedy nutné, aby fungovaly stejně dobře na různých platformách, operačních systémech i zařízeních, a navíc online i offline.
K dalším trendům patří technologie spojené s umělou inteligencí. Ta může v rámci CRM systémů např. pomoci s prediktivní analýzou, upozornit uživatele na některá užitečná data nebo pomoci se segmentací zákazníků.
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR spouští dotační program Digitální transformace podniků, jehož cílem je právě zvýšení úrovně digitalizace v českých firmách, která povede ke zlepšení vnitropodnikových firemních procesů.
Pro podnikatele je v rámci dotačního programu vyčleněno 2,1 miliardy korun.
Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne středa 16. listopadu 2022
Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa AI, BI a chatbotů
Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Proč neodkládat inovaci ERP systému
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Novinky ze světa CRM, DMS a ERP
Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů
Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019
Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit
Jak se v praxi využívá chatbot
ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata
Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita
Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů
GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři
Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra
Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář
Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016
Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů
Jak najít lepší informační systém