logo Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022

Prvním z trendů je růst migrace do cloudu. Dodavatelé ERP plně přijali výhody cloudových platforem a vedou k tomu i své zákazníky. Pro plné využití výhod cloudu ve firmě je potřeba přeprogramovat kód aplikací a přetvořit firemní procesy.

Druhým trendem je to, že umělá inteligence (AI) se stává realitou. AI a strojové učení se přesouvají z hypotetické roviny do sféry reálných případů využití, jako je například detekce podvodů ve finančních službách nebo detekce anomálií v obchodních smlouvách.

Třetím trendem je to, že mobilita se stává nezbytností. Firmy v současné době potřebují zpřístupnit základní data ERP i ze vzdáleného přístupu svým zaměstnancům, a proto je vývoj mobilních aplikací důležitý.

Čtvrtým trendem jsou obchody s aplikacemi ERP pro firmy. Hlavní dodavatelé ERP vytvořili obchody s aplikacemi, které umožňují zákazníkům rychle a snadno stáhnout a zavést periferní aplikace a doplňky k jejich základním modulům ERP.

Pátým trendem je příchod integrace PaaS. Hranice mezi ERP a CRM nejsou ostré. Většina společností dnes nabízí kombinaci obojího. Proto jsou nyní vytvářeny integrační systémy, které integrují data a aplikace z hybridního prostředí s cílem odstranit bariéry a zvýšit produktivitu.

Šestým trendem je low-code, no-code. Dodavatelé ERP standardizují své nabídky, aby v systémech ERP nebyly nutné významné úpravy. Stále ale existují práce, které je nutné udělat v rámci úprav a zde se uplatňuje low-code, no-code. Díky tomu mohou netechnicky založení vedoucí firem rychle optimalizovat aplikace ERP.

Sedmým trendem je to, že zákaznická zkušenost (CX) je zásadní. K zajištění inteligentní interakce se zákazníky se objevují funkce chatbota nebo hlasového asistenta. Kromě toho ERP zajišťuje vícekanálové možnosti interakcí se zákazníky z libovolného zařízení.

Jak CRM zlepšuje zákaznickou zkušenost

Znakem dobře nastavené zákaznické podpory je to, že zákazník najde drtivou většinu informací sám na webu firmy. Naopak telefonicky by se měla podpora věnovat především velkým zákazníkům, nebo složitějším problémům.

Potřeby menších zákazníků lze navíc většinou vyřídit automatizovaně, např. prostřednictvím chatbotu a případně mít možnost přepojit se na operátora chatu.

CRM může poskytovat obchodníkům detailní přehled o návštěvnících webu. Systém nejen že zjistí, z jakých stránek se návštěvník proklikl, ale rovněž automaticky identifikuje, z jaké je firmy. Úkolem CRM je připravit co nejrelevantnější leady, aby obchodník prioritně oslovoval ty, u kterých má největší šanci na úspěch.

Pomocí analytiky si navíc může výběr zúžit, třeba podle specializace dané firmy. CRM by ideálně mělo také pokrýt celý proces zákaznické podpory, od automatického sdílení katalogu produktů, prodejních dokumentů, elektronického podpisu (bez nutnosti stahování externího softwaru) až po upozornění, zda zákazník smlouvu podepsal.

Zákaznická zkušenost závisí v dnešní době především na tom, jak rychle provede obchodník zákazníka celým procesem a poskytne mu veškeré informace a podporu.

Kvalitní CRM poskytne obchodníkovi vnější pohled na jeho aktivity, pomůže mu včas oslovovat správné lidi, udržovat komunikaci s potenciálními zákazníky a udržovat si přehled o veškerých aktivitách.

Integrace dat podnikových aplikací

Když přijde na proces datové integrace ETL (Extract, Transform, Load), zaujímá ERP unikátní postavení. Díky své schopnosti propojit nejrůznější nástroje má totiž potenciál být jak datový zdroj, tak i destinace. Zdánlivě nejjednodušším způsobem datové integrace je Point-to-Point.

Ten staví na individuálním připojení každého jednoho softwaru v datové infrastruktuře ke všem ostatním. Tato metoda umožňuje sdílení dat napříč ekosystémem, je však použitelná pouze při velmi malém počtu nástrojů, obvykle v nižších jednotkách.

Druhou možností je on-premise softwarové řešení Enterprise Service Bus (ESB), které poskytuje framework nezbytný ke sdílení dat mezi aplikacemi. ESB pracuje na principu překládání dat mezi jednotlivými softwary pro on-site integraci a nachází uplatnění v případech, kdy dvě aplikace nenabízí vzájemnou nativní integraci. Tato metoda je ideální pro škálování on-premise integrací.

Velké oblibě se těší metoda iPaaS (Integration Platform as a Service), tedy Integrační platforma jako služba. Jde o cloudový a často no-code přístup k ERP integraci, díky čemuž jej mohou snadno používat i pracovníci se základními technickými znalostmi.

Metoda iPaaS si získala obrovskou oblibu mezi moderními firmami a startupy. Ať už firma k integraci ERP systému zvolí jakoukoliv platformu, je nutné kromě možností, jak propojovat data také dbát na schopnost chránit jejich kvalitu.

Kvalitní integrační platforma by totiž také měla proaktivně monitorovat datové toky, aby dokázala odhalit a opravit případné anomálie už v místě jejich vzniku.

Další články k tématům - automatizace - cloud - CRM - ERP - iPaaS - umělá inteligence - zákaznická zkušenost

Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne úterý 11. ledna 2022

Další články od Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Digitální trendy roku 2021

Proč neodkládat inovaci ERP systému

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů

Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019

Chatbot v roce 2019 v ČR

Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit

Jak se v praxi využívá chatbot

Jak na GDPR audit

ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata

Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita

Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů

GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři

Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra

Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář

Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016

Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů

Jak najít lepší informační systém

Jak vytvořit lepší datová centra

Jak na snadnou správu firemních dokumentů