logo Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019

Sběr recenzí od reálných uživatelů probíhá v rámci průzkumů ICT v českých firmách a z ověřených online uživatelských recenzí ERP, CRM a DMS systémů na webu Asociace za lepší ICT řešení. Hodnoceno bylo 20 ERP a ekonomických systémů.

Oproti recenzím ERP systémů z předchozích let vidíme celkové sblížení udělovaných známek. Dá se předpokládat, že se zde projevuje konsolidace dodavatelských sítí a služeb výrobců informačních systémů.

"Svůj vliv na reálná hodnocení mají i přibývající zkušenosti podnikových uživatelů a správců IT s různými systémy - a tedy i větší přehled o reálných možnostech programů či smíření s obvyklými slabinami. Z hlediska spokojenosti a efektivity práce zaměstnanců vidíme velký potenciál v zavádění chytrých funkcí a chytré podpory využívající AI a konverzační rozhraní - chatbota. Tímto způsobem lze beze změny informačního systému zpříjemnit, usnadnit a zrychlit interakce uživatelů," říká k výsledkům recenzí Marek Dědič, ředitel Asociace za lepší ICT řešení.

Největší počet recenzí, a tedy i aktivních uživatelů, mají dle katalogu Asociace systémy SAP, Helios a Pohoda. Za nimi se zhruba třetinovým zastoupením skončily MS Dynamics / Navision, K2 a Money.

Do první desítky se řadí ještě Karat, ABRA, QI a Byznys.

Z hlediska celkové spokojenosti uživatelů s prací v ERP systému vedou informační systémy Altus Vario, WinFas a Dimenze, na pomyslné druhé příčce jsou Pohoda, Byznys a Karat.

Zbývající ERP systémy mají velmi vyrovnané hodnocení kolem školní dvojky. Nejméně spokojené uživatele má z hodnocených ERP systémů Vision.

Hodnocení podpory ze strany dodavatelů a výrobců ekonomických systémů se pohybuje na širší škále známek než hodnocení vlastní aplikace.

Téměř plný počet bodů získaly systémy ESO9 a PREMIER, které těsně následují Pohoda, ABRA, WinFas, Dimenze, Vario, Money, Byznys a Helios - v pořadí dle bodů, od nejlepšího.

Nejslabší úroveň podpory vnímají uživatelé systémů Infor a Dialog3000 - i zde je však hodnocení na úrovni školní trojky, tedy
celkově dobré.

Dle vyjádření uživatelů je možné identifikovat tři problematické oblasti, které snižují jejich spokojenost.

Problematické oblasti ERP:

Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne pátek 29. března 2019

Další články od Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Novinky a zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavosti ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a chatbotů

Hlavní trendy ERP systémů pro rok 2022

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Digitální trendy roku 2021

Proč neodkládat inovaci ERP systému

Novinky ze světa AI, BI a RPA

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Novinky ze světa CRM, DMS a ERP

Zajímavé články ze světa podnikových informačních systémů

Recenze a hodnocení uživatelů ERP systémů 2019

Chatbot v roce 2019 v ČR

Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit

Jak se v praxi využívá chatbot

Jak na GDPR audit

ERP systémy - aktuálně diskutovaná témata

Pro GDPR certifikaci dosud neexistue regulátorem oficiálně posvěcená autorita

Výsledky průzkumu připravenosti na GDPR mezi dodavateli podnikových informačních systémů

GDPR česky online s vysvětlivkami a komentáři

Jak zvýšit efektivitu provozu datového centra

Inovace podnikových systémů - pozvánka na seminář

Inspirujte se odborníky z nejlepších provozů v ČR na konferenci Lepší datová centra 2016

Asociace ICT přináší rešerši odborných časopisů

Jak najít lepší informační systém

Jak vytvořit lepší datová centra

Jak na snadnou správu firemních dokumentů