logo Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Praktické využití chatbotů na berlínské konferenci Chatbot Summit

Komerčně nejúspěšnější jsou aktuálně chatboti v pozici osobního bankéře v pojišťovnictví a financích či jako domácí zdravotní a výživoví poradci. Další výborně fungující oblastí jsou vnitrofiremní chatovací aplikace - kancelářští boti - zajišťující školení, uživatelskou a HR podporu.

"Konverzační inteligence se aktuálně nachází za vrcholem tzv. hype-křivky, kdy se nadšení z nových možností umělé inteligence rozšířilo do mnoha odvětví, ale očekávání často přesahovala její aktuální možnosti. Dochází proto ke korekci očekávání majitelů i uživatelů chatbotů. Přesto je tento nový druh uživatelského rozhraní klíčem k dalšímu raketovému rozvoji e-commerce aplikací, zvýšení efektivity firem a zpříjemnění služeb," říká Marek Dědič z Asociace za lepší ICT řešení.

Z hlediska konverzačních platforem jednoznačně dominuje FB Messenger, WhatsApp a Apple Chat v oblasti textu a Amazon Alexa a Google Home v oblasti hlasu, u korporátních řešení pak MS Cortana a IBM Watson.

Díky vysoké dynamice a potenciálu trhu se vývoji vlastních nástrojů pro konverzační inteligenci věnuje již více než 1400 IT společností.

"I přes velký podíl chystané automatizace nemusí v zákaznických službách lidských operátorů ubývat. Podle naší interní studie vzroste počet požadavků na podporu a servis více než míra automatizace, která by v desetiletém horizontu mohla dosáhnout až 45%. Lidské operátory budeme dále nabírat díky růstu počtu zákazníků, rychlejší obměně produktů a hlavně přibývajícím požadavkům iniciovaným světem IoT - ty by měly za 10 let generovat celých 60%provozu," doplňuje Jens Ostermann, viceprezident pro automatické interakce společnosti Arvato.

A pokud se chcete po práci moderně pobavit, můžete si nyní zakoupit vstupenky na koncert japonské virtuální zpěvačky - vocaloid Hatsune Miku zavítá v prosinci 2018 poprvé do Evropy.

Chatbot Summit

Chatbot Summit je největší světové setkání tvůrců a uživatelů chatbotů, virtuálních asistentů, konverzačních inteligence, automatizace zákaznických služeb a přirozeného zpracování jazyka. Chatbot Summit probíhá pravidelně v Berlíně a Tel Avivu, připravují se setkání v Asii, Brazílii, USA a východní Evropě.

Díky desítkám vystavovatelů a diskuzím s úspěšnými uživateli kancelářských botů poskytuje Chatbot Summit výborný přehled o aktuálních možnostech konverzační AI, zajímavých projektech a nejvýraznějších trendech.

Největší evropské setkání tvůrců a uživatelů chatbotů, virtuálních asistentů, akcí a dovedností pro domácí asistenty proběhlo v Berlíně ve dnech 23. - 24. 10. 2018.

"Všechny zajímá, co je dnes možné a co ještě ne, co již funguje a kde, jaké jsou rámcové náklady na řešení konverzační inteligence a jaké cíle by zde mohly firmy sledovat," uvádí k programové skladbě konference Yoav Barel, zakladatel Chatbot Summitu.

Článek Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s. ze dne 2. listopadu 2018 - pátek

Další články od Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.

Speciální nabídka videokonferencí Yealink