logo Česká pošta, s.p.

Česká pošta nepřestává poskytovat služby ve vybraných obcích

Reakce České pošty na zprávy, že přestává poskytovat služby ve vybraných obcích ...

V souladu s přijatou Strategií Pošty, a také v souladu s probíhající vnitřní restrukturalizací Česká pošta mění formu obsluhy na 179 pobočkách. Týká se to především malých pošt v příhraničních, rekreačních a horských oblastech. V žádném případě nejde o rušení služeb. Pošta mění formu obsluhy tím, že nahradí klasické kamenné pošty tzv. motorizovaným doručováním.

"Jedná se především o malé pošty, kde je o poštovní služby malý zájem. Takzvané jednokoňky obsluhuje pouze jeden pracovník a standardní provozní doba se pohybuje zhruba tři až čtyři hodiny denně. Poptávka po službách vytěžuje pošťáka pouze 20 minut. Zbytek doby drží pohotovost pro případnou návštěvu zákazníka."

Je to další krok směrem k modernizaci způsobů poskytování služeb. Pošta chce být konkurenceschopnou a efektivní společností, která svým zákazníkům umí nabídnout své služby i alternativními metodami jako je motorizované doručování nebo možnost zřízení franšízových pošt. Ve všech okolních zemích je to dnes již běžnou praxí. Cílem pošty je další zkvalitňování nabízených služeb.

Pošta na kolech

Motorizované doručování v praxi znamená, že pošťák doručí zásilky zákazníkovi přímo domů a zároveň si u něj zákazník může požádat o jiné poštovní služby jako např. zaplatit složenku, podat dopis či balík apod.

Česká pošta má 3387 pošt, z toho 1620 tzv. jednokoňek.

Pro 179 vybraných obcí hledá pošta optimální způsob obsluhy zákazníků. V současné době toto projednáváme se starosty jednotlivých obcí a jednání ještě nejsou doposud ukončena. 
Předpoklad realizace těchto změn je k 1.1. 2009.

Region Počet poboček doporučených k optimalizaci
Jižní Čechy 58
Jižní Morava 3
Severní Čechy 10
Severní Morava 2
Střední Čechy 18
Východní Čechy 42
Západní Čechy 46
CELKEM 179

Článek Česká pošta, s.p. ze dne 28. srpna 2008 - čtvrtek

Další články od Česká pošta, s.p.

MagicFan 3D holografická reklama