V souladu s nařízením o roamingu nesmí ode 15. 6. 2017 poskytovatelé roamingu účtovat roamingovým zákazníkům v žádném členském státě EU žádný příplatek k vnitrostátní maloobchodní ceně za uskutečněné nebo přijaté regulované roamingové volání, za odeslanou roamingovou SMS zprávu a za využité roamingové datové služby, včetně MMS zpráv, ani žádný obecný poplatek umožňující používat koncové zařízení nebo službu v zahraničí.
Jedná se o tzv. režim RLAH (Roam like at home), kdy účastníci využívají roamingové služby v členských státech EU za cenu svého domácího tarifu bez roamingových příplatků.
Regulovaný tarif v režimu RLAH byli poskytovatelé roamingu povinni k uvedenému datu nastavit všem novým i stávajícím účastníkům bez ohledu na jejich předchozí roamingový tarif.
Účastníci mají v případě, že ho poskytovatel nabízí, právo zvolit si alternativní roamingový tarif odlišný od tarifu regulovaného (např. pokud roamingové služby využívají častěji mimo země EU).
Zvolí-li účastníci převedení z regulovaného tarifu na tarif alternativní, toto převedení proběhne do jednoho pracovního dne od přijetí žádosti, je zdarma a nesmí zahrnovat žádné podmínky ani omezení týkající se jiných prvků účastnické smlouvy, než je roaming.
Poskytovatel roamingu je také povinen informovat účastníky, kteří si zvolili alternativní roamingový tarif o povaze roamingových výhod, o něž touto volbou přicházejí.
ČTÚ tedy doporučuje všem účastníkům, kteří po 15. 6. 2017 využili roamingových služeb, aby si ověřili, jaký tarif jim byl poskytovatelem roamingu po uvedeném datu nastaven a jaká cena jim byla účtována. Tuto informaci by měli nalézt ve svém vyúčtování.
V případě, že by účastníci měli za to, že jim byl nastaven nesprávný roamingový tarif a podle něho účtována nesprávná cena, mají právo tuto skutečnost u operátora nejpozději ve lhůtě 2 měsíců od dodání vyúčtování reklamovat.
Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.
Nevyhovíli poskytovatel podané reklamaci, je účastník oprávněn podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 18. září 2017
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích