logo ARBES Technologies s.r.o.

Internetové bankovnictví oceňují již stovky tisíc zákazníků BOG

Bank of Georgia byla první gruzínskou bankou, která svým klientům nabídla přímé bankovnictví s podporou komunikace prostřednictvím Internetu v kombinaci s multi-generačním mobilním bankovnictvím.

Softwarovou platformu ARBES OBS, umožňující bankovním klientům vzdáleně vykonávat širokou škálu operací - od online plateb, blokací platebních karet, nastavování trvalých příkazů či inkas až po mezinárodní převody, konverze měn a mnoho dalších typů transakcí, bance implementovala během pouhých šesti měsíců v roce 2008 společnost ARBES Technologies.

Zavedení přímého bankovnictví bylo zákazníky přivítáno s nadšením, o čemž svědčí i fakt, že hned během prvního měsíce začalo nové možnosti využívat téměř 200000 klientů banky a k dnešnímu dni jich je již více než 240 tisíc, což představuje zhruba 2/5 všech zákazníků.

Vedle internetového bankovnictví mohou zákazníci Bank of Georgia využívat i SMS banking, Java banking (umožňující klientům komfortní přístup k plné škále bankovních produktů prostřednictvím Java kompatibilních mobilních telefonů), WAP banking (plnohodnotné bankovnictví prostřednictvím jednoduchých mobilů s malými displeji a pomalým připojením na internet) a PDA banking (internetové bankovnictví optimalizované pro přístroje s většími displeji a webovými prohlížeči).

Nejčastěji využívanou formou komunikace s bankou je iBank s využitím call centra, které využívá téměř 90 % klientů, obliba však roste i v případě SMS bankingu. Přímé bankovnictví nejčastěji využívají zákazníci ve věku od 22 do 35 let, širokou skupinu tvoří i klienti ve věku od 36 do 45 let.

"Nové služby nám výrazně pomohly snížit množství běžných operací prováděných na přepážce banky, což vytvořilo bankovním konzultantům prostor více se soustředit na prodej produktů a služeb s vyšší přidanou hodnotou," říká Irakli Gilauri, generální ředitel Bank of Georgia. "Díky těmto nad očekávání dobrým výsledkům a výborným zkušenostem s profesionálním týmem společnosti ARBES Technologies, jsme se rozhodli pokračovat v projektu a systém internetového a mobilního bankovnictví dále rozvíjet," dodal.

ARBES Technologies dodá novou verzi systému ARBES OBS Internet and Mobile Banking ve dvou etapách do konce tohoto roku. Stejně jako po skončení prvního projektu banka očekává nárůst počtu klientů i využívaných služeb. Vedle úpravy funkčnosti dojde i ke zdokonalení designu. Bank of Georgia zároveň zavádí do své nabídky karty vydávané společností American Express a nová verze internetového bankovnictví bude poskytování všech služeb souvisejících s těmito novými kartami podporovat.

Bankovní řešení ARBES OBS je jedním ze strategických produktů společnosti ARBES Technologies s rychle rostoucím počtem klientů po celém světě. Své zkušenosti s vývojem bankovních aplikací získal ARBES Technologies vývojem a dodávkou nejoceňovanějšího bankovního systému s přímými kanály ve střední Evropě pro společnost eBanka.

Bank of Georgia je přední gruzínská banka poskytující široké spektrum služeb v oblasti komerčního a investičního bankovnictví, správy majetku, pojištění, leasingu a zpracování karetních operací pro korporátní i retailovou klientelu. Tržní podíl dle velikosti aktiv přesahuje 35 procent, což činí z Bank of Georgia největší retailový bankovní ústav v zemi. Banka poskytuje služby více než 740000 zákazníků prostřednictvím sítě 127 poboček, 286 bankomatů a jiných komunikačních kanálů, jako jsou internet či call centrum. V březnu roku 2008 získala banka ocenění Nejlepší banka Gruzie 2008 udělované každoročně časopisem Global Finance Magazine.

Článek ARBES Technologies s.r.o. ze dne 9. listopadu 2009 - pondělí

Další články ARBES Technologies s.r.o.

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou