logo KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Cybersecurity platforma pomáhá v rozvoji nových produktů a služeb

Pro firmy, které si chtějí v digitálním světě počínat chytřeji a bezpečněji, spustila společnost Kaspersky platformu Cybersecurity on a Budget s bezplatnými návody, jak ušetřit na on-line nástrojích, komunikovat se zákazníky, chránit citlivá data a mnoho dalšího.

Vývojem nových produktů se podle studie Kaspersky od března 2020, kdy teprve začínala pandemie Covid-19, rozhodlo čelit této mimořádné situaci na 29% malých a středních firem. Lockdowny otřásly finanční prosperitou většiny (66%) malých a středních podniků, které musely přijmout řadu úsporných opatření.

Zavedení nového sortimentu nebo vytváření obchodních příležitostí, stejně jako další přijatá opatření, byly za těchto podmínek snahou o přežití.

"Některá rozhodnutí byla těžká, avšak nutná. Je dobré vědět, že celkový pocit ohledně zvládání následků pandemie je nyní napříč malými firmami do jisté míry pozitivní - dvě třetiny (63%) souhlasí s tím, že jejich firma reagovala na tento celosvětový problém dobře. Získané poznatky by jim nyní měly pomoci lépe se připravit na budoucí výzvy a potíže, zlepšit stávající investiční plány a procesy, odvážně zkoušet nové věci a více se digitalizovat. Věřím také, že produkty a služby, které byly v reakci na pandemii zavedeny, přetrvají, protože opatření proti viru Covid-19 stále platí a lidé si nadále udržují digitální návyky získané během pandemie," říká Andrey Dankevich, Senior Product Marketing Manager ve společnosti Kaspersky.

Schopnost adekvátně reagovat na krizi může firmě pomoci vytěžit z dané situace maximum.

Podle Stevena Callandera - profesora politické ekonomie na Stanford Graduate School of Business, by měli vedoucí pracovníci zvládat krizi jako problém managementu a v obtížné situaci, kdy jsou pod drobnohledem zaměstnanců i akcionářů.

Během pandemie bylo rozhodování obzvláště složité. Organizace musely zvažovat vnější faktory - lockdowny, nové hygienické požadavky, radikální změny životního stylu - a svoje podnikatelské možnosti.

Kromě vytváření nových produktů a služeb (29%) jako aktivní reakce na situaci vstoupila každá pátá organizace (21%) do nových odvětví podnikání.

Pro firmy ze sektorů zábavy, umění, kultury, pořádání akcí nebo dokonce zdravotnictví to mohlo znamenat spuštění digitální alternativy jejich fyzické nabídky; pro obchody nebo restaurace zase zavedení on-line prodeje a doručovacích služeb.

Pro výrobce pak třeba výroba ochranných masek, dezinfekčních prostředků a dalších zdravotnických pomůcek nebo zaměření na produkty pro domácí pohodlí.

Mezi dalšími protikrizovými opatřeními byla podle očekávání nejčastější podpora práce na dálku u všech nebo většiny zaměstnanců (46%).

Hlavní rozhodnutí však stále směřovala k optimalizaci výdajů - organizace provedly rozpočtové škrty (38%), snížily platy nebo zkrátily pracovní dobu (35%), přesměrovaly rozpočty nebo zastavily investiční plány (30%).

Jedna z deseti firem musela přijmout kritická opatření, jako je propouštění zaměstnanců (12%) nebo pozastavení placení účtů (11%).

Článek KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC ze dne 23. září 2021 - čtvrtek

Další články od KASPERSKY LAB CZECH REPUBLIC

Bankovní trojan Trickbot se překotně vyvíjí

Nový zero-day exploit MysterySnail napadá servery s Microsoft Windows

Sdílení dat s dodavateli představuje riziko kybernetického útoku

Absolutní ochrana před ransomware

Nový backdoor Tomiris se podezřele podobá malwaru Sunshuttle

Spyware FinFisher se snaží obcházet bezpečnostních řešení

Trojan BloodyStealer ohrožuje on-line herní platformy

Cybersecurity platforma pomáhá v rozvoji nových produktů a služeb

Sociální sítě během epidemie často nahrazují skutečné vztahy

Kaspersky Smart Home Security pro ochranu IoT zařízení chytrých domácností

Kaspersky Security Day

Pravidelné aktualizace a silná hesla snižují rizika kybernetického napadení firem

SAS 2021 - Summit bezpečnostních analytiků

Microsoft Exchange Server čelí nárůstu kybernetických útoků

Bezpečnostní řešení Kaspersky spolehlivě chrání před bankovním trojanem QakBot

Dopady pandemie na malé firmy

Vliv pandemie na výskyt kybernetických hrozeb souvisejících s hrami

Malware v modifikovaném WhatsAppu dokáže zneužít napadený telefon

Podvodné nástroje ohrožují investory do kryptoměn

Filmový dokument o likvidaci hackerské skupiny Emotet

Hlavním nástrojem podvodů na internetu v době pandemie je phishing

Nové triky internetových podvodníků

Pokles DDos útoků

Pozor na falešné instalace Windows 11

Iniciativa No More Ransom pomáhá s obnovou zašifrovaných dat

Jak na ochranu organizace před APT a jinými pokročilými útoky

Nové možnosti hlasovacího systému Polys

Messengery jsou nejvíce zneužívány phishingovými podvodníky

Kyberstalking a doxing na online seznamkách

Budoucnost kybernetické bezpečnosti propojených IoT systémů

Placené stáže v programu SafeBoard od Kaspersky

Mapa ochrany osobních údajů evropských zemí

Bezpečnější VPN připojení s podporou Kill Switch pro iOS

Nový správce hesel Kaspersky Password Manager

Jak zaměstnanci řeší aktualizace firemních zařízení

Cílené zero-day útoky na Windows a Chrome prohlížeče

Podvodné herní doplňky pro Minecraft kradou hesla k účtům na sociálních sítích

YouTube určuje zájmové trendy dětí na internetu

Modifikovaný miner krade kryptoměny z napadených zařízení

Výzva inovačního programu iHub Kaspersky

Aktualizace softwaru jako výmluva zaměstnanců

Je nezbytné vybudovat jednotný mechanismu mezinárodní reakce na globální kybernetické útoky

Situace v oblasti DDoS útoků se stabilizuje

Přístup uživatelů k aktualizacím softwaru jejich zařízení

Ekosystém ransomware jako promyšlený vyděračský průmysl

Rootkit dokáže mít pod kontrolou celou napadenou síť

Školení IT bezpečnosti zaměstnanců online

Bezplatný on-line kurz prevence proti doxingu

I bez aktualizací a bezpečnostních záplat Windows 7 stále žijí

Ransomware útoky cílí na lukrativní cíle