logo

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky

Banky po celém světě používají IBM SPSS predictive analytics software ke snížení rizika a růstu jejich podnikání prostřednictvím cílenějších direct marketingových kampaní a kampaní zaměřených na udržení zákazníků.

Mezinárodní banky jako například First Tennessee Bank, Rabobank Nederland či pojišťovna Natexis Assurance začlenily IBM SPSS predictive analytics do kompletního marketingového procesu, aby efektivněji komunikovaly s těmi nejhodnotnějšími klienty a získaly tak na jejich chování hlubší pohled.

V návaznosti na implementaci softwaru IBM SPSS predictive analytics došlo k významnému zlepšení efektivnosti marketingových kampaní a celkové výkonnosti podniku. Banka First Tennessee například zvýšila návratnost investic v cross-sell kampaních o 600 % během šesti měsíců a nizozemská Rabobank Nederland, která má své pobočky ve 43 zemích, byla schopna snížit dobu na uzavření smlouvy o 20 % tím, že správně zacílila klienty v cross-sellingových i up-sellingových aktivitách.

"Jednou z největších výzev v bankovním sektoru je schopnost oslovit správného klienta ve správný okamžik. Všechny úspěšné kampaně závisí na přesném a načasovaném cílení, jež přináší nepřekonatelné nabídky potencionálním zákazníkům a udržuje nízké náklady. Většina bank již přišla na to, že zaujmout cílového klienta není vůbec jednoduché a direct marketing aplikovaný na celou databázi kontaktů je mnohem nákladnější než očekávané výnosy z marketingové kampaně," říká Jan Řehák, ředitel společnosti SPSS ČR.

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám soustředit jejich marketingové programy na potencionální klienty, kteří s největší pravděpodobností zareagují na nové produkty a služby. Minimalizuje náklady predikováním toho, které marketingové programy vygenerují nejvíce reakcí, aniž by se plýtval marketingový rozpočet na špatné segmenty.

Direct marketing je progresivní metoda, díky které mohou společnosti mířit najisto. Vhodná cílová skupina je oslovena způsobem, který odpovídá jejímu postavení, uvažování, věku či pohlaví. Klasickou reklamou máte sice jistotu, že se vaše sdělení dostane k cílové skupině, zároveň ale plýtváte silami a především penězi. Direct marketing míří rovnou na cílového klienta bez zbytečných ztrát.

Zvýšením direct marketingového úsilí s použitím predictive analytics společnosti SPSS, an IBM Company, k zacílení na správné zákazníky ve správný čas prostřednictvím správného komunikačního kanálu, jsou banky schopné zlepšit úroveň spokojenosti, zvýšit povědomí o značce a získat ty klienty, kteří s největší pravděpodobností odpoví a stanou se výnosnými klienty.

Další články k tématům - analytics - banky - direct - IBM - klienty - marketing - predictive - SPSS - zlepšit - Jan Řehák

Článek ze dne 25. února 2010 - čtvrtek

Další články od SPSS CR, spol. s r.o.

ACREA CR představuje dataminingový nástroj IBM SPSS Modeler 16

ACREA CR je Advanced Business Partnerem IBM

SPSS CR se mění na ACREA CR

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Praktická cvičení v modulu Statistics Base

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Základy modulu IBM SPSS Statistics Base

Analýza dat tvoří budoucnost obchodních rozhodnutí

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Výběrová šetření, jejich plánování a praxe

Software v boji proti kriminalitě a zločinu

Letní škola marketingového výzkumu

Evropští odborníci na Predictive Analytics míří do Říma

Rexer Analytics již potřetí zhodnotil roli data miningu v organizacích

RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků

Zdravotnické organizace si předepisují software IBM SPSS predictive analytics

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky

Společenská odpovědnost firem se nevytrácí ani za současné ekonomické situace

IBM SPSS Statistics 18 Direkt Marketing, nová verze statistického softwaru

Novým vlastníkem SPSS je IBM

Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách

Software Smartreader od SPSS jako bonus

Letní škola data miningu SPSS s lektory ČVUT

SPSS CR a SCC organizují v Praze letní školu marketingového výzkumu

Software od SPSS podporuje platformu HP Neoview

Nová verze PASW Collaboration Deployment Services 4

Dataminingovými nástroji proti terorismu

SPSS Inc. získala ocenění 2009 SAP Pinnacle Award

Proti nezaměstnanosti lze úspěšně bojovat navzdory ekonomické recesi

SPSS se zaměřuje na komerční sféru

SPSS představuje novou verzi špičkového dataminingového nástroje

Obchodníci ignorují nebezpečí zadluženosti svých zákazníků

SPSS rebranduje kompletní produktové portfolio

Ocenění pro software SPSS

Softwarem proti finanční kriminalitě

Jak si udržet zákazníky i v době krize

Druhý ročník nezávislého datamingového výzkumu společnosti Rexer Analytics

K cestě do Bílého domu pomáhal Baraku Obamovi i analytický software