Systémy firemní komunikace se dnes musí vypořádat hned s několika trendy. Pracovníci dostávají až 100 zpráv denně, a to prostřednictvím hned několika různých prostředků, mimo jiné telefonů, záznamníků, vzkazů, e-mailů a rychlých zpráv. Musí tak využívat až 7 různých zdrojů a systémů. Přitom potřebují komunikovat kdekoliv a kdykoliv a počet kontaktních osob neustále roste.
Počítač nahrazuje telefon jako hlavní komunikační prostředek a posílání rychlých zpráv se stává stále oblíbenějším komunikačním prostředkem. Řešením této situace je co největší propojení všech komunikačních kanálů, a to co možná nejjednodušším způsobem, které zaměstnancům umožní efektivní práci s potřebnými daty a informacemi z jakéhokoliv místa.
Společnost Microsoft proto uvádí řadu nových produktů určených pro jednotnou firemní komunikaci a VoIP software :
Příklady použití v České republice
V České republice používají jednotnou firemní komunikaci Microsoftu mimo jiné společnosti Toyota, International SOS, Interoute a AutoCont.
Například Toyota Motor Czech díky použití Microsoft Office Communications Server 2007 dosáhla spojení týmů ve dvou pražských lokalitách a v Bratislavě. Díky jeho nasazení mají pracovníci možnost daleko efektivnější komunikace a zároveň získávají přehled o okamžité dostupnosti všech uživatelů. Využití aplikace Office Live Meeting pro sdílení plochy a aplikací navíc vedlo ke zlepšení týmové spolupráce.
"Výhodou je i uživatelsky známé a přívětivé prostředí Microsoft Office a oproti dříve používaným aplikacím mnohem lepší zabezpečení a IT podpora uživatelů," popisuje Martin Jirků z Oddělení Informačních systémů Toyota Motor Czech.
Finanční a časové úspory
Zkušenosti společností po celém světě ukazují, že využitím efektivnějších nástrojů a technologií lze docílit snížení nákladů na komunikaci o 25 až 30 procent. Velké mezinárodní firmy jako Volvo Group, Virgin Megastores, L’Occitane, Sanofi-Aventis a další oceňují především snadné nastavení a správu nových nástrojů, což jim přináší finanční a časové úspory a výrazně zvyšuje produktivitu jednotlivých zaměstnanců i pracovních týmů.
Stejné závěry přináší i studie konzultační a analytické společnosti Forrester Consulting (Network and Communications Essentials, únor 2007). Díky používání nástrojů jednotné firemní komunikace mohou společnosti podle této zprávy dosáhnout výrazného zvýšení produktivity a snížení nákladů. Detailní rozhovory se zákazníky, kteří již využívají nástroje společnosti Microsoft, ukázaly, že je možno dosáhnout návratnosti investic ve výši více než 500 procent do tří let od implementace řešení Office Communications Server 2007.
Celosvětová spolupráce s partnery
Více než 50 společností zároveň oznamuje nové produkty a služby postavené na platformě jednotné firemní komunikace společnosti Microsoft :
Článek ze dne 20. listopadu 2007 - úterý
Microsoft uvádí další generaci CRM řešení
Nástroj pro rozhodování PerformancePoint Server 2007 v českém jazyce
Beta verze Windows Server 2008 Hyper-V zpřístupněna k testování
Microsoft zpřístupňuje první opravný balíček pro Microsoft Office 2007
Microsoft zintenzivňuje kontroly počítačů s nelegálními Windows
Microsoft uvolňuje Windows Server 2008 RC1 k testování
Microsoft uvádí služby Windows Live na český trh
Microsoft jmenoval nového obchodního a marketingového ředitele
Microsoft uvádí nástroje pro jednotnou firemní komunikaci
Microsoft nabízí studentům nejvyšší sady a edice nejpoužívanějšího softwaru za nízké ceny
Microsoft představuje nové řešení Microsoft Dynamics Mobile a novinky v oblasti zákaznického servisu
Microsoft oznamuje personální změny
Microsoft jmenoval generálního ředitele české pobočky
Microsoft zpřístupňuje sadu Microsoft Office široké veřejnosti