logo ARBES Technologies s.r.o.

Internetové bankovnictví oceňují již stovky tisíc zákazníků BOG

Bank of Georgia byla první gruzínskou bankou, která svým klientům nabídla přímé bankovnictví s podporou komunikace prostřednictvím Internetu v kombinaci s multi-generačním mobilním bankovnictvím.

Softwarovou platformu ARBES OBS, umožňující bankovním klientům vzdáleně vykonávat širokou škálu operací - od online plateb, blokací platebních karet, nastavování trvalých příkazů či inkas až po mezinárodní převody, konverze měn a mnoho dalších typů transakcí, bance implementovala během pouhých šesti měsíců v roce 2008 společnost ARBES Technologies.

Zavedení přímého bankovnictví bylo zákazníky přivítáno s nadšením, o čemž svědčí i fakt, že hned během prvního měsíce začalo nové možnosti využívat téměř 200000 klientů banky a k dnešnímu dni jich je již více než 240 tisíc, což představuje zhruba 2/5 všech zákazníků.

Vedle internetového bankovnictví mohou zákazníci Bank of Georgia využívat i SMS banking, Java banking (umožňující klientům komfortní přístup k plné škále bankovních produktů prostřednictvím Java kompatibilních mobilních telefonů), WAP banking (plnohodnotné bankovnictví prostřednictvím jednoduchých mobilů s malými displeji a pomalým připojením na internet) a PDA banking (internetové bankovnictví optimalizované pro přístroje s většími displeji a webovými prohlížeči).

Nejčastěji využívanou formou komunikace s bankou je iBank s využitím call centra, které využívá téměř 90 % klientů, obliba však roste i v případě SMS bankingu. Přímé bankovnictví nejčastěji využívají zákazníci ve věku od 22 do 35 let, širokou skupinu tvoří i klienti ve věku od 36 do 45 let.

"Nové služby nám výrazně pomohly snížit množství běžných operací prováděných na přepážce banky, což vytvořilo bankovním konzultantům prostor více se soustředit na prodej produktů a služeb s vyšší přidanou hodnotou," říká Irakli Gilauri, generální ředitel Bank of Georgia. "Díky těmto nad očekávání dobrým výsledkům a výborným zkušenostem s profesionálním týmem společnosti ARBES Technologies, jsme se rozhodli pokračovat v projektu a systém internetového a mobilního bankovnictví dále rozvíjet," dodal.

ARBES Technologies dodá novou verzi systému ARBES OBS Internet and Mobile Banking ve dvou etapách do konce tohoto roku. Stejně jako po skončení prvního projektu banka očekává nárůst počtu klientů i využívaných služeb. Vedle úpravy funkčnosti dojde i ke zdokonalení designu. Bank of Georgia zároveň zavádí do své nabídky karty vydávané společností American Express a nová verze internetového bankovnictví bude poskytování všech služeb souvisejících s těmito novými kartami podporovat.

Bankovní řešení ARBES OBS je jedním ze strategických produktů společnosti ARBES Technologies s rychle rostoucím počtem klientů po celém světě. Své zkušenosti s vývojem bankovních aplikací získal ARBES Technologies vývojem a dodávkou nejoceňovanějšího bankovního systému s přímými kanály ve střední Evropě pro společnost eBanka.

Bank of Georgia je přední gruzínská banka poskytující široké spektrum služeb v oblasti komerčního a investičního bankovnictví, správy majetku, pojištění, leasingu a zpracování karetních operací pro korporátní i retailovou klientelu. Tržní podíl dle velikosti aktiv přesahuje 35 procent, což činí z Bank of Georgia největší retailový bankovní ústav v zemi. Banka poskytuje služby více než 740000 zákazníků prostřednictvím sítě 127 poboček, 286 bankomatů a jiných komunikačních kanálů, jako jsou internet či call centrum. V březnu roku 2008 získala banka ocenění Nejlepší banka Gruzie 2008 udělované každoročně časopisem Global Finance Magazine.

Další články k tématům - ARBES - Bank - banking - bankovnictví - Georgia - OBS - Technologies - Irakli Gilauri

Článek ARBES Technologies s.r.o. ze dne pondělí 9. listopadu 2009

Další články od ARBES Technologies s.r.o.

Automatizace investičních služeb pomocí systému ARBES AMS

Nový workflow modul ERP systému FEIS

Mobilní aplikace AMA pro komunikaci s klienty finančních institucí

Dekompozice monolitických informačních systémů do mikroslužeb

ARBES OBS Core hraje zásadní roli z pohledu bankovních funkčností Banky Creditas

AMS Start-up pomůže se začátky podnikání na kapitálovém trhu

Jednoduchá úložiště mohou ohrozit důvěryhodnost elektronických dokumentů

Arbes AMS automatizuje a urychluje agendu při obchodování s deriváty

ARBES Technologies posiluje na trhu dodavatelů softwaru pro investiční bankovnictví

Automatizovaný systém výkaznictví pro správce portfolií a finanční instituce

Informačních systémy pro bankovnictví a finanční trhy

Software pro depozitář investičních fondů

Informační systémy pro bankovnictví a platební styk

Modulární systém ARBES AMS pohání retailové investiční služby

Bodyshopping IT specialistů mění globální průmysl

Automatizace investičních procesů pomáhá ve zvyšování výnosů

Bodyshopping IT specialistů s ojedinělým přístupem

Spolupráce STAPRO a ARBES na IT projektech pro zdravotnictví

Nová divize HealthCare posiluje aktivity ARBES Technologies ve zdravotnictví

ERP ARBES FEIS: nová verze s podporou ISDOC

ARBES Technologies hlavním partnerem konference Svět informačních systémů 2010

ARBES implementuje své nové řešení v JT Bance

ARBES využívá vyspělé BI nástroje Oracle

Petr Brož, novým výkonným ředitelem ARBES Technologies

FEIS [M], řešení pro finanční a ekonomické řízení menších a středních společností

Internetové bankovnictví oceňují již stovky tisíc zákazníků BOG

ARBES Technologies s novou organizační strukturou

ARBES podporuje rozšíření bankovních služeb Wüstenrotu

ARBES OBS spuštěn do ostrého provozu ve Wüstenrot hypoteční bance

II. etapa projektu nasazení ARBES OBS ve Wüstenrot hypoteční bance

Implementace ARBES Reporting v IKS KB

ARBES přinesl do Gruzie internetové bankovnictví