Poměrně specifickým problémem, s nímž se účastníci na ČTÚ obrací, je otázka zpoplatnění volání na telefonní linku 1188, která poskytuje informační a asistenční služby. Jejím provozovatel je společnost Conectart a.s.
Je potřeba zdůraznit, že se nejedná o poskytování služby elektronických komunikací ve smyslu zákonné definice, nýbrž jde o poskytování služeb obsahu, tedy nabízení příslušných informací, kontaktů apod.
S výše uvedeným souvisí i zpoplatnění hovoru na danou linku - to je účtováno vyšší sazbou, nežli běžné volání. Konkrétní částka je uvedena v ceníku jednotlivých poskytovatelů služeb elektronických komunikací, včetně způsobu účtování dané ceny.
U společnosti Vodafone je to aktuálně 42,90 Kč, u O2 40 Kč a u T-Mobile 33,90 Kč - vše za minutu včetně DPH.
Aby se zákazníci vyhnuli neúměrně vysokému vyúčtování za tuto službu, doporučuje ČTÚ obezřetnost při jejím využívání, především zdůrazňuje, že nechá-li se zákazník přepojit operátorem dané linky na požadované telefonní číslo, je hovor na toto číslo účtován cenou volání na linku 1188, nikoli běžným tarifem zákazníka.
Jak již bylo výše uvedeno, popsaná služba není službou elektronických komunikací, případnou reklamaci vyúčtování ceny za tuto službu je tedy potřeba uplatnit přímo u provozovatele linky 1188, nikoliv u jednotlivých operátorů, kteří pouze umožňují využití této služby prostřednictvím svých sítí.
Podrobnosti týkající se uplatnění reklamace lze nalézt v obchodních podmínkách linky 1188.
Řešení sporů týkajících se vyúčtování cen za danou službu z tohoto důvodu není v kompetenci ČTÚ, věcně příslušnými jsou v této záležitosti obecné soudy.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 24. listopadu 2023
Shrnutí účastnické smlouvy s poskytovatelem je právem spotřebitele
ČTÚ vydal Rozhodnutí o poskytnutí dotace pro zlepšení signálu uvnitř železničních vozů
Studie poskytovatelů zprostředkovatelských služeb dle nařízení DSA
Kontroly zpřístupnění OKU kódů
Důvěryhodný oznamovatel s certifikací ČTÚ
Vizualizační Portál telekomunikačních služeb má nové funkce
Návrh Strategie správy rádiového spektra
Projekty dopravců ke zlepšení kvality signálu ve vlacích
Vývoj cen a trhu elektronických komunikací
Stav sítí mobilních operátorů se daří stabilizovat
Další opakovače a propustná okna zlepší mobilní signál ve stovkách železničních vozů
Změny v preferencích uživatelů komunikačních služeb za posledních pět let
Ochrana dětí v online prostoru podle nařízení DSA
Pětičlená Rada ČTÚ je opět kompletní
Jednostranná změna tarifu ze strany operátora musí být oznámena jasně a srozumitelně
Nová opatření ČTÚ omezí dopady podvodného spoofingu
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy