Český telekomunikační úřad (dále jen ČTÚ) se zásadně ohrazuje proti zavádějícím informacím uvedeným v reportáži Televize Nova k případu správního řízení, které ČTÚ zahájil s Českou poštou, s.p. ve věci zjištěných případů neúměrně dlouhých čekacích dob na poštách Beroun 1 a Poděbrady (TV Nova, Televizní noviny, 14.4. 2008).
Český telekomunikační úřad (dále jen ČTÚ) se zásadně ohrazuje proti zavádějícím informacím uvedeným v reportáži Televize Nova k případu správního řízení, které ČTÚ zahájil s Českou poštou, s.p. ve věci zjištěných případů neúměrně dlouhých čekacích dob na poštách Beroun 1 a Poděbrady (TV Nova, Televizní noviny, 14.4. 2008).
Z informací uvedených v této reportáži redaktory TV Nova vyplynul zcela zavádějící závěr, že důvodem proč ČTÚ zahájil s Českou poštou správní řízení, bylo zavedení vyvolávacího systému na uvedených poštách.
Český telekomunikační úřad konstatuje, že důvodem zahájení předmětného řízení byly zcela konkrétní stížnosti uživatelů poštovních služeb na neúměrně dlouhé čekací doby na obsluhu u uvedených pošt.
Správní řízení ČTÚ zahájil dne 7. dubna 2008. Dosud však ČTÚ neobdržel žádné oficiální vyjádření České pošty k této záležitosti. Veškeré informace o možných výsledcích správního řízení, včetně spekulace o nařízení zrušení vyvolávacího systému ze strany ČTÚ, popř. částky uložené sankce jsou proto předčasné a neopodstatněné.
ČTÚ nepřísluší rozhodovat o tom, zda Česká pošta používá ten či onen způsob obsluhy. V tomto směru jsou tvrzení, že ČTÚ hodlá takový systém zakázat, zcela absurdní, stejně jako další tvrzení, že podle ČTÚ vytváří tento systém u zákazníků i pracovníků České pošty stres.
ČTÚ však naopak přísluší řešit ty případy, kdy si uživatelé poštovních služeb stěžují na neúměrně dlouhé čekací doby obsluhy. V těchto případech pak ČTÚ využije všech svých zákonných oprávnění k zajištění takového stavu, kdy budou v rámci poskytování poštovních služeb řádně uspokojovány všechny oprávněné potřeby veřejnosti.
Článek Ceský telekomunikacní úrad ze dne čtvrtek 17. dubna 2008
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami