logo gopas.cz

ITIL - počítačové kurzy GOPAS

03.11. 2025 (dnů = 3) - Katalogová cena: 35700 Kč (Praha), 35700 Kč (Brno), 1750 EUR (Bratislava)
ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value benefits IT professionals who foster relationships with stakeholders to co-create value as well as those who manage customer journeys, experiences, or expectations. The course covers all types of engagement and interaction between service providers and their customers, users, suppliers, or partners, including CX, UX, and customer journey mapping concepts. It explores the various steps organizations can take to drive stakeholder value, such as fostering relationships, understanding markets and stakeholders, and capturing and realizing value. It also explains how strategies learned in class can be adopted and adapted in all types of organizations, helping to establish, maintain, and develop an effective service relationship.
05.11. 2025 (dnů = 3) - Katalogová cena: 35700 Kč (Praha), 35700 Kč (Brno), 1750 EUR (Bratislava)
The adoption of ITIL as the world’s most widely used guidance for IT and service management continues with ITIL 4. ITIL 4 ensures continuity with existing ways of working (where service management is already successful) by integrating modern and emerging practices with established and proven know-how. ITIL 4 also provides guidance on new methods to help individuals and organizations see their benefits and use them with confidence, focus, and minimal disruption. ITIL 4’s holistic approach raises the profile of service management in organizations and industries, setting it within a strategic context. Its focus is on end-to-end product and service management, from demand to value. ITIL 4 Direct, Plan and Improve (DPI) is an essential source of reference in aligning product and service management with modern business requirements—driving transformation and creating a continual improvement culture. The DPI course discusses concepts, principles, methods, and techniques that are leveraged to give direction, engage in planning, and participate in improvement activities. Not least of all, it enables participants and their organizations to adopt a service management approach and demonstrate a service mindset. ITIL 4 Direct, Plan and Improve identifies and focuses on the core competencies that leaders and operational employees should cultivate and apply throughout their service management careers. Participants receive a supply of ideas and methods that will make them better leaders and individual contributors, and that will help them continue to improve.
10.11. 2025 (dnů = 3) - Katalogová cena: 24900 Kč (Praha), 24900 Kč (Brno), 1040 EUR (Bratislava)
Kurz poskytuje úvod do problematiky poskytování IT služeb v době digitální transformace prostřednictvím “Service Value System". Nová verze ITIL4 vychází z verze ITIL 2011 a zároveň reaguje na vývoj nejenom v oblasti technologií (cloud technologies, …), ale i v oblasti řízení IT (DevOps, Agile, …). V průběhu kurzu posluchači proniknou do principů zavádění efektivního poskytování IT služeb, do jednotlivých částí “Service Value System” a hlavně do způsobu vytváření “Service Value Stream” při tvorbě přidané hodnoty v rámci IT. Poslední den kurzu si posluchači pomocí praktických cvičení připraví několik příkladů "service value stream” pro řešení typických situací, které mohou aplikovat v prostředí svých firem. Součástí kurzu je voucher na online certifikační zkoušku. Akreditované školení ITIL® 4 Foundation zajišťuje Agilist s.r.o., akreditovaná PeopleCert Examination Institute.
26.01. 2026 (dnů = 3) - Katalogová cena: 34500 Kč (Praha), 0 Kč (Brno), 0 EUR (Bratislava)
This course teaches key concepts, principles, values and challenges of ITIL 4’s five management practices—the ITIL 4 Asset Management Practice, the ITIL 4 Change Enablement Practice, the ITIL 4 Deployment Management Practice, the ITIL 4 Release Management Practice, and the ITIL 4 Service Configuration Management Practice. It guides candidates on best practices at both strategic and operational levels to maximize value of the practices. The ITIL 4 Plan, Implement, and Control Practices course is structured and aligned around the ITIL work. The examination assesses whether the candidate can demonstrate sufficient understanding and application of the concepts covered in the ITIL 4 Asset Management Practice, ITIL 4 Change Enablement Practice, ITIL 4 Deployment Management Practice, ITIL 4 Release Management Practice, ITIL 4 Service Configuration Management Practice publications.
10.08. 2026 (dnů = 3) - Katalogová cena: 35700 Kč (Praha), 35700 Kč (Brno), 1750 EUR (Bratislava)
Tento kurz pokrývá „hlavní“ činnosti správy služeb a rozšiřuje současný rozsah ITILu tak, aby zahrnoval „vytváření“ služeb. Tento kurz se zaměřuje na integraci různých toků vytvářejících přidané hodnoty a jejich aktivit za účelem vytvoření, dodávky a podpory produktů a IT služeb a zároveň zahrnuje podpůrné postupy, metody a nástroje. Tento kurz také zahrnuje sledování výkonnosti IT služeb a umožňuje odborníkům pochopit kvality IT služeb a metody jejich zlepšování. Kurz dále odborníkům v oblasti IT umožňuje pokračovat v poskytování inovativních, a zároveň spolehlivých IT služeb založených na moderních technologiích svým zákazníkům v konkurenčním prostředí. Voucher na online zkoušku je zahrnutý do ceny kurzu. Akreditované školení ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support zajišťuje ict-123.com nebo Agilist s.r.o., akreditované PeopleCert Examination Institute.