Český telekomunikačmí úřad na společném workshopu se zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu, Senátu ČR a dalšími zainteresovanými subjekty představil vyhodnocení stížností diváků na příjmem digitální terestrické televize.
ČTÚ v pátek 14. 4. 2023 na svém workshopu představil vyhodnocení stížností s důrazem na roky 2021 a 2022, postupy při jejich řešení a související problematiku. V rámci diskuse byly zodpovězeny četné dotazy.
"V případech, kdy se prokáže nekvalitní televizní signál, jsme připraveni s provozovateli televizních sítí nadále spolupracovat, jednat, a průběžně vyřizujeme jejich požadavky na doplnění kmitočtů pro dokrytí a zlepšení pokrytí některých lokalit," říká Marek Ebert, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu.
Za roky 2021 a 2022 Úřad šetřil a uzavřel 2361 stížností na příjem DVB-T2. Nejčastější příčinou byla závada na straně diváka - 1421 případů. V případě tohoto zjištění doporučujeme divákům vhodný způsob odstranění závady.
Dále pak v 241 případech bylo zjištěno a potvrzeno rušení příjmu televize jiným elektronickým zařízením - ve 232 případech šlo o nově spuštěnou základnovou stanici mobilní sítě. V takovém případě buď je možno provést odrušení techniky ČTÚ na náklady operátora přímo na místě, nebo je povinen dodatečná opatření na své náklady provést příslušný mobilní operátor.
ČTÚ se snaží optimalizovat nutné procesy tak, aby všechna rušení byla odstraněna co nejdříve, nejpozději v řádu jednotek dnů.
V 581 případech se ani nekvalitní příjem, ani rušení neprokázaly (mezi důvody může patřit např. odlišné počasí v době hlášení závady a měření) a pouze v 113 případech byl potvrzen nekvalitní televizní signál.
Každou stížnost Český telekomunikační úřad řeší měřením přímo u diváka, s výjimkou těch, kde je prakticky jisté, že jde o rušení základnovou stanicí operátora - tyto stížnosti jsou v zájmu urychlení ihned předávány mobilnímu operátorovi k řešení.
Vyhodnocení stížností bude detailně představeno v dubnové monitorovací zprávě.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pondělí 17. dubna 2023
Návrh Strategie správy rádiového spektra
Projekty dopravců ke zlepšení kvality signálu ve vlacích
Vývoj cen a trhu elektronických komunikací
Stav sítí mobilních operátorů se daří stabilizovat
Další opakovače a propustná okna zlepší mobilní signál ve stovkách železničních vozů
Změny v preferencích uživatelů komunikačních služeb za posledních pět let
Ochrana dětí v online prostoru podle nařízení DSA
Pětičlená Rada ČTÚ je opět kompletní
Jednostranná změna tarifu ze strany operátora musí být oznámena jasně a srozumitelně
Nová opatření ČTÚ omezí dopady podvodného spoofingu
Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy