logo Český telekomunikační úřad

Srovnávací nástroj cen a kvality služeb

Pomocí srovnávacího nástroje si může spotřebitel porovnat ceny a parametry pro volání, SMS a data. Do konce března přibydou i služby mobilního internetu a od 1. 5. 2021 také placená televize, pevné volání a internet.

Algoritmus srovnávače sleduje více parametrů, které je pro optimální výsledky třeba při kladení dotazů vyplnit - spotřebu dat, provolaných minut, poslaných SMS, požadovaný typ smlouvy, v případě pevných služeb adresu a další.

Spotřebitelé si mohou nastavit parametry na základě vlastní spotřeby nebo pro zjednodušení mohou použít předdefinované úrovně spotřeby - nízká, střední a vysoká.

Ve výsledcích nejsou zahrnuty kombinace služeb, tzv. balíčky služeb s vlastní cenou - obvykle nižší oproti součtu cen samostatně odebíraných služeb. Důvodem je velká variabilita a počet těchto kombinací, které by kladly nadměrné nároky na množství informací předávaných poskytovateli ČTÚ.

Pokud však podnikatel poskytuje služby zahrnuté do srovnávacího nástroje i v rámci balíčků služeb, jsou u těchto služeb uvedeny odkazy přímo na příslušné stránky podnikatele, kde se s nimi uživatelé mohou seznámit.

Spotřebitelé si mohou dle výše zmíněných parametrů vybírat individuálně nejvhodnější dostupnou službu, poskytovatelé služeb si zase mohou ověřit, nakolik jsou jejich nabídky konkurenceschopné ve srovnání s ostatními podnikateli.

Cílem srovnávacího nástroje je tedy i dynamičtější rozvoj trhu elektronických komunikací prostřednictvím tlaku informovaných spotřebitelů na poskytovatele služeb, rychlejší úpravu nabídek a tím i rozvoj konkurenčního prostředí.

Uživatelé srovnávacího nástroje, kteří narazí na nepřesnou nebo zastaralou informaci uvedenou u některé ze zobrazených služeb, mají možnost ji nahlásit pomocí elektronického formuláře, který srovnávací nástroj nabízí. ČTÚ se nahlášenými problémy bude zabývat a v oprávněných případech zjedná nápravu.

Přehledné informace o parametrech a cenách služeb do srovnávače ČTÚ povinně vkládají poskytovatelé služeb - operátoři a podnikatelé, kteří ručí za jejich správnost.

Služba je bezplatná a nekomerční. ČTÚ nástroj vytvořil a provozuje na základě povinnosti, kterou mu ukládá § 66a zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Další články k tématům - internet - operátor - smlouva - SMS - srovnávač - tarif - telefonie - televize - zákon

Článek Český telekomunikační úřad ze dne čtvrtek 25. března 2021

Další články od Český telekomunikační úřad

Podrobné parametry služby musí být součástí každé smlouvy

ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání

Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech

Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích

Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing

DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb

Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu

Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách

Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání

Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory

VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení

Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem

Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188

Mobilní trh očima spotřebitelů

Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná

Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty

Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G

Spolupráce ČTÚ a Správy železnic

Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací

Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě

Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz

Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+

ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb

NetTest pro iOS

NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu

Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno

Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu

Rizika prémiových služeb

Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů

Roaming v nečlenských zemích EU

ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál

Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy

Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie

Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory

Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ

Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu

Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ

O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené

Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy

Mobilní aplikace NetTest

Posílení role ČTÚ v řešení sporů

Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu

Automatická migrace na nový tarif operátorem

Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek

Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby

Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory

Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem

Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu

Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami

Komerční digitální rozhlasové vysílání