Dle přechodných ustanovení k novele zákona o elektronických komunikacích jsou poskytovatelé povinni uvést smlouvy do souladu s novelizovaným zněním zákona o elektronických komunikacích (implementuje tzv. evropský kodex pro elektronické komunikace) do šesti měsíců ode dne nabytí účinnosti této novely, k níž došlo dne 1. 1. 2022.
Dalším důležitým pravidlem je skutečnost, že automaticky prodloužit závazek lze pouze za týchž podmínek a o tutéž dobu, na kterou byla předmětná smlouva uzavřena.
Operátoři jsou dále povinni zajistit řádnou informovanost účastníků. Musí je prokazatelně informovat v textové podobě jasně a srozumitelně před samotnou autoprolongací o konci závazku ze smlouvy, a taktéž i o způsobech, jakými lze tento závazek vypovědět.
V souvislosti s automatickým prodloužením smlouvy taktéž zákon o elektronických komunikacích požaduje, aby poskytovatelé služby alespoň jednou ročně informovali účastníka o nejvýhodnějších cenách za poskytované služby.
Pokud se účastník, jehož závazek byl tímto způsobem již prodloužen, rozhodne jej ukončit, nemusí se obávat naúčtování sankcí spojených s předčasným ukončením smlouvy před uplynutím sjednané doby jejího trvání, neboť v takovém případě platí, že po automatickém prodloužení má účastník právo závazek ze smlouvy kdykoli bezplatně vypovědět s nejvýše jednoměsíční výpovědní dobou.
Ukládá se mu pouze úhrada za dotované koncové zařízení, pokud si ho ponechá. Zákon o elektronických komunikacích limituje maximální výši této úhrady tak, že tato nesmí překročit poměrnou část hodnoty tohoto zařízení dohodnutou v okamžiku uzavření smlouvy, nebo části ceny za služby, kterou zbývá uhradit do zániku závazku ze smlouvy, podle toho, která z těchto dvou částek je nižší.
Článek ze dne 2. srpna 2022 - úterý
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích
Nevyžádané marketingové hovory
Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221
Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem
Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením
Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství
Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění