Telefonní hovory se mohou značně prodražit, když si nedáme pozor. ČTÚ proto spotřebitelům doporučuje, aby se vždy podrobně seznámili s cenou a způsobem účtování telefonního hovoru. A to zejména pokud se hodlají účastnit televizní soutěže po telefonu!
Cena běžného telefonního hovoru se může značně lišit od ceny hovoru, který směřuje na tzv. barevné linky. Zpozornět by spotřebitelé měli zejména u žluté a duhové kategorie.
Tyto linky začínají číslicí 9 a jsou tzv. službou s vyjádřenou cenou - což znamená, že je z daného telefonního čísla možno zjistit, kolik bude minuta telefonního hovoru stát.
Pro tuto kategorii platí ceny citelně vyšší, než u ostatních barevných linek či běžných hovorů, a proto by měli být spotřebitelé obezřetní a cenu hovoru si předem spočítat.
Měli by také vzít v úvahu fakt, že za každý jednotlivý hovor, byť sebekratší, je účtována minutová sazba podle způsobu tarifikace (pro tuto kategorii nejčastěji 60 + 60, tedy po celých minutách za každou, byť jen započatou minutu), případně plná cena za spojení.
ČTÚ v nedávné době zaznamenal případ spotřebitelky, která stihla během jedné minuty uskutečnit několik volání do televizní soutěže na linku s vyjádřenou cenou - poté, co nebyla přepojena do televizního studia, hovor ukončila a ihned uskutečnila volání další.
Za jednu reálnou minutu času tak uskutečnila několik telefonních hovorů, přičemž vždy došlo k zaúčtování nově započaté minuty volání - místo zpoplatnění cenou za jednu minutu souvislého hovoru tak bylo každé nově navázané spojení účtováno zvlášť.
Účet za účast ve třech hodinových televizních soutěžích se tak bohužel pro tuto spotřebitelku vyšplhal na několik desítek tisíc Kč!
Zde je tedy potřeba zdůraznit četnost uskutečněných telefonátů, neboť především ta zapříčinila astronomickou výši telefonního účtu.
ČTÚ spotřebitelům doporučuje, aby se vždy podrobně seznámili s cenou a způsobem účtování telefonních hovorů, a prostudovali si podmínky účasti v televizní soutěži, včetně pravděpodobnosti případné výhry.
Článek Český telekomunikační úřad ze dne pátek 23. října 2020
ČTÚ nemá zákonnou pravomoc odebrat operátorům oprávnění k podnikání
Lepší kvalita signálu mobilních operátorů na železničních koridorech
Konzultace dotační výzvy na opakovače 5G ve vlacích
Opatření ČTÚ pomohou omezit spoofing
DSA přináší mnoho výhod uživatelům digitálních služeb
Při změně operátora nezapomeňte požádat o vrácení nespotřebovaného kreditu
Vyjádření ČTÚ k problematice DSA - Aktu o digitáních službách
Úspěšné ukončení aukce kmitočtů 174 - 230 MHz pro rozhlasové DAB+ vysílání
Podvodné SMS napodobují přepravce zásilek i operátory
VPortal nově informuje o dostupnosti pevného internetového připojení
Ochrana podnikatelů v prostředí online platforem
Pozor na zpoplatnění telefonní linky 1188
Mobilní trh očima spotřebitelů
Přenositelnost telefonních čísel a internetu funguje, změna právní úpravy není nutná
Na přenos čísla mají nárok i podnikatelské subjekty
Rušení TV signálu mobilními rádiovými sítěmi 4G/5G
Spolupráce ČTÚ a Správy železnic
Vývoj cen a trhu služeb elektronických komunikací
Sankce za neuvedení ověřovacího OKU kódu ve smlouvě
Aktualizace všeobecného oprávnění pro hotspoty v CB pásmu 27 MHz
Aukce kmitočtů digitálního rozhlasu DAB+
ČTÚ v roli národního koordinátora digitálních služeb
NetTest statistiky pomáhají posoudit výkon služby přístupu k internetu
Nadměrné využívání regulovaného roamingu může být zpoplatněno
Změny v nároku na zvýhodněné ceny za volání a službu přístupu k internetu
Průvodce nařízením P2B pro poskytovatele online platforem a internetových vyhledávačů
Roaming v nečlenských zemích EU
ČTÚ vyhodnotil stížností na nekvalitní TV signál
Jak odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory firmy
Úspěšný rok činnosti Telekomunikační akademie
Uzavírání smluv na dálku a mimo obchodní prostory
Online platformy a vyhledavače pod dohledem ČTÚ
Výsledky kontroly poskytovatelů služby přístupu k internetu
Marek Ebert - nový předseda Rady ČTÚ
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu