Zpravidla se jedná o stížnosti pozůstalých příbuzných, kteří se domnívali, že úmrtím člena rodiny zaniká jeho smlouva s operátorem bez jakýchkoliv dalších nutných administrativních úkonů, a s nelibostí nesou i nadále zasílaná vyúčtování za služby, které fakticky nebyly čerpány.
Tak tomu ovšem bohužel není. Poskytovatelé nejsou o úmrtí účastníků služeb nijak vyrozumíváni např. ze strany matričního úřadu nebo notáře.
Je tedy nezbytné je o této skutečnosti nejen informovat, ale taktéž ji prokázat potřebnými dokumenty - typicky úmrtním listem - ideálně je vhodné tak učinit přímo v kamenné prodejně daného operátora.
Není tedy nezbytné vyčkávat ukončení dědického řízení, avšak je potřeba disponovat potřebnými dokumenty.
Podrobnější informace týkající se způsobu oznámení úmrtí účastníka, včetně potřebných souvisejících úkonů, jsou obsaženy ve smluvních dokumentech jednotlivých operátorů.
ČTÚ v této souvislosti považuje za podstatné informovat především o tom, že z právního hlediska samotný účastnický vztah zaniká okamžikem smrti daného účastníka, a to zpětně, po doložení výše uvedených dokumentů.
Nemůže tedy docházet k tomu, že by práva a povinnosti vyplývající z účastnické smlouvy automaticky přecházela na oprávněné dědice zemřelého, a ti tak byli nuceni hradit vyúčtování za služby, které mnohdy ani nechtějí využívat.
Případná úhrada vyúčtování služeb vystavených po prokázaném datu úmrtí by tedy měla být navrácena.
Vyloučit však nelze ani specifické situace, které smluvní podmínky jednotlivých operátorů nemusí předjímat, tj. např. situace, kdy zemřelý účastník využíval koncového zařízení za zvýhodněnou cenu v souvislosti se svým závazkem.
V této souvislosti doporučuje ČTÚ pozůstalým, aby se u operátora zemřelého primárně informovali o podrobnostech smluvního vztahu uzavřeného se zemřelým a cestou individuálního jednání dojednali nejvhodnější způsob vypořádání takového závazku.
Oprávnění dědicové zemřelého se mohou pochopitelně s operátorem dohodnout na převodu služeb, mají-li zájem pokračovat v tomto účastnickém vztahu.
Článek ze dne 9. února 2022 - středa
O2 bude poskytovat speciální koncová zařízení pro zdravotně postižené
Cenově zvýhodněné telco služby pro zdravotně postižené a osoby s nízkými příjmy
Posílení role ČTÚ v řešení sporů
Jak řešit nekvalitní příjem televize nebo rozhlasu
Automatická migrace na nový tarif operátorem
Jak na odvolání obecného souhlasu ke kontaktování za účelem marketingových nabídek
Jak správně reklamovat telekomunikační a poštovní služby
Manuál ČTÚ radí, jak na nevyžádané marketingové hovory
Automatické prodloužení účastnické smlouvy operátorem
Na co si dát pozor při používání zesilovačů mobilního signálu
Cenové zvýhodnění pro osoby se zvláštními sociálními potřebami
Komerční digitální rozhlasové vysílání
Vyjádření pedsedkyně Rady ČTÚ k jednání s ministrem průmyslu a obchodu
K přenositelnosti čísel nebo přístupu k internetu se váže i právo na paušální náhradu
Jak postupovat při změně poskytovatele služby přístupu k internetu
Jednostranná změna smlouvy musí být oznámena jasně a srozumitelně
ČTÚ navrhuje dočasnou regulaci velkoobchodního trhu přístupu k mobilním službám
Telekomunikační akademie stále rozšiřuje své aktivity
Podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Úmrtím účastníka jeho smlouva s operátorem automaticky nezaniká
Jak správně měřit rychlost internetu s nástrojem NetTest
Klidné volání a datování v EU pokračuje
Změny v oblasti správy čísel posílí ochranu spotřebitele
NetTest pomáhá zlepšovat kvalitu služby přístupu k internetu v ČR
Výsledky měření pokrytí železničních koridorů a dálnic signálem mobilních sítí
Co přináší novela zákona o elektronických komunikacích pro podnikatele
Telemarketing podle nových pravidel
Co se mění v oblasti elektronických komunikací od 1. ledna 2022
Kontrola plnění závazků z aukce 4G
Vysoké pokuty za zneužívání tísňových linek
Měřicí nástroj NetTest má za sebou první měsíc provozu
Nenechte se zpomalit a plaťte jen za skutečnou rychlost internetu
NetTest - certifikované měření kvality přístupu k internetu
Nová edukativní videa Telekomunikační akademie ČTÚ
Schválení novely zákona o elektronických komunikacích posiluje ochranu spotřebitele
ČTÚ podporuje schválení novely Zákona o elektronických komunikacích v původní verzi
Nekvalitní antény způsobují problémy s příjmem DVB-T2
Přísnější pravidla pro telemarketing nelikvidují byznys
Senát neschválil transpoziční novelu zákona o elektronických komunikacích
Nevyžádané marketingové hovory
Jak je to se zpolatněním při volání na covid informační linku 1221
Obnova telekomunikační infrastruktury v oblastech postižených tornádem
Telefony a speciální zařízení za dostupnou cenu pro osoby se zdravotním postižením
Pozor na podvodné telefonáty s podvržením čísla volajícího
Nástroje detekce ve veřejných komunikačních sítích pro potřeby Vojenského zpravodajství
Pokuty za neplnění podmínek všeobecného oprávnění